AndroidHealthClinic

Wat zijn goede oefeningen voor buikspieren?

Bezoekers in dit topic

Rafiq

Novice
Lid geworden
25 nov 2017
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
53kg
Hallo, ik ben Rafiq 14 jaar oud.

En ik vroeg mij af wat de beste oefening zijn om mijn buikspieren te trainen. Ga nu ongeveer 7 a 8 maanden naar de sportschool. Zelf deed ik altijd de sit ups. Maar nu wil ik graag varieren met verschillende oefeningen die ik zowel thuis als in de sportschool kan doen. Ik heb al gekeken op internet en daar paar goede uitgevonden maar was benieuwd wat voor jullie het beste werkte en wat jullie mij aanraden.

Alvast bedankt
 
Beste optie imo.

Hoewel ik de beste zichtbare abs heb gebouwd door 2x per week te squaten en deadliften icm lager vetpercentage.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Hallo, ik ben Rafiq 14 jaar oud.

En ik vroeg mij af wat de beste oefening zijn om mijn buikspieren te trainen. Ga nu ongeveer 7 a 8 maanden naar de sportschool. Zelf deed ik altijd de sit ups. Maar nu wil ik graag varieren met verschillende oefeningen die ik zowel thuis als in de sportschool kan doen. Ik heb al gekeken op internet en daar paar goede uitgevonden maar was benieuwd wat voor jullie het beste werkte en wat jullie mij aanraden.

Alvast bedankt
Squat, bench, deadlift. Sanca Saxon :cool:
 
Zoals gezegd squats en deadlift, (goed bracen met je core) en wat dragon flags en ab rollouts helpen ook als je eenmaal wat verder bent.
 
Zoals gezegd squats en deadlift, (goed bracen met je core) en wat dragon flags en ab rollouts helpen ook als je eenmaal wat verder bent.

Sluit me hierbij aan. Ben zelf fan van ab rollouts 3 setjes max 1 per week om erbij te doen.
 
Ab isolatie => crunch bewegingen. Meeste sit up/leg rais varianten gaan alleen uit van heupflextie en dat is meer een functie van de iliopsoas dan de abdominen. Verder zou ik een gerichte oefening voor de TVA er bij doen.
 
Ik zou vooral focussen op je lower abs en obliques, aangezien deze hoogst waarschijnlijk wel ontwikkeling kunnen gebruiken.
Om je lower abs goed te isoleren: Pallof press of standing ab crunches. Voor obliques kun je bijvoorbeeld woodchoppers doen.
Met ab exercises zou ik altijd hoog in reps gaan (15+), ik zou hier namelijk eerder definition (en uithoudingsvermogen) in willen hebben dan super veel massa. Tenslotte zal je massa wel toenemen door squats.
 
Squat, bench, deadlift en rows inclusief een laag vetpercentage.

Succes Rafiq.
 
Met ab exercises zou ik altijd hoog in reps gaan (15+), ik zou hier namelijk eerder definition (en uithoudingsvermogen)

Spot reduction?
 
Spot reduction?

Ik geloof hier niet echt in. Maar je lower abs trainen zou je wel slanker kunnen doen lijken doordat je postuur rechter word, span je lower abs maar eens goed aan dan trekt het wat rechter (dit effect heeft niet iedereen).
 
Bekkenkanteling en dat effect heeft het bij iedereen.

Verder moet je bedenken dat de RA 1 spier is en dat aanspannen van de onderkant rechtstreeks invloed uitoefent op de bovenkant.

Ook spreekt onderzoek zichzelf tegen of het wel mogelijk is om de RA deels aan te spreken
 
Swiss ball crunches in de smith !
 
Planken met extra gewicht.
 
Abwheel en mountainclimbers. Nu ja, voor bw gedoe toch.
 
lying leg raises (evt met elastiek)
hanging leg raises
windshieldwhipers
 
Back
Naar boven