MuscleMeat

Wat zijn jou grenzen van humor? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De man van het raadselschrift en de moeilijke woorden, die gewoon jou schrijft ipv jouw? Haha dat kan toch niet ;)
 
De man van het raadselschrift en de moeilijke woorden, die gewoon jou schrijft ipv jouw? Haha dat kan toch niet ;)


Dan moet je toch beter opletten. Marky schrijft voortdurend ellenlange in het abstracte getrokken volzinnen waarin hij relatief simpele zaken zo ingewikkeld mogelijk beschrijft en begeleidt met taalfouten.
 
als het te grof is hou ik het voor mezelf en probeer ik er niet hardop om te lachen. maar meestal zeg ik het toch en zeg vooraf sorry ofzo.
 
Mijn humor heeft geen grenzen.

Kan me nog herrineren dat iemand me een keer een 'verschrikkelijk' filmpje liet zien van een gast die ongelukkig viel en zn rug brak, met de bijbehorende geluiden... ik lag werkelijk in een deuk.:)
 
Grappen over joodse mensen vind ik niet zo...En nee,ik ben zelf niet joods.
 
Nee, humor kent absoluut geen grenzen (nog minder grenzen dan de vrijheid van meningsuiting dus). Nu ja, misschien in één soort situatie, waarin je zou lachen met iemand die zeer ernstige problemen heeft, en aanwezig is bij het vertellen van de grap. Maar dit zou sowieso niet grappig zijn en dus niet tot humor kunnen behoren. Maar alles wat grappig is, is in principe sowieso toelaatbaar.
 
Nee, humor kent absoluut geen grenzen (nog minder grenzen dan de vrijheid van meningsuiting dus). Nu ja, misschien in één soort situatie, waarin je zou lachen met iemand die zeer ernstige problemen heeft, en aanwezig is bij het vertellen van de grap. Maar dit zou sowieso niet grappig zijn en dus niet tot humor kunnen behoren. Maar alles wat grappig is, is in principe sowieso toelaatbaar.

Alles kan in principe grappig wezen in de juiste situatie. Maar het heeft met fatsoen te maken enzo.
 
Wanneer je iemand fysiek kwetst/beroerd of enige vorm van materiele schade berokkend of wederzijds gemaakte afspraken niet nakomt door humor, dan is de grens overschreden.

jep!
 
Nee, humor kent absoluut geen grenzen (nog minder grenzen dan de vrijheid van meningsuiting dus). Nu ja, misschien in één soort situatie, waarin je zou lachen met iemand die zeer ernstige problemen heeft, en aanwezig is bij het vertellen van de grap. Maar dit zou sowieso niet grappig zijn en dus niet tot humor kunnen behoren. Maar alles wat grappig is, is in principe sowieso toelaatbaar.

Wat de een grappig vind, vind de ander echt niet grappig. Dus humor heeft wel degelijk grenzen. Klinkt simpel zoals ik het zeg, maar het is zo..
 
Humor heeft geen grenzen voor mij. Elk onderwerp kan aan bod komen.

Wilt niet zeggen dat ik overal om zal lachen.

die mop van hoeveel joden gaan er in een 2CV (de geit in België, eend in Nederland denk ik)? 2 van voor, 2 vanachter en 6 in de asbak.
Ik vond die erg grappig toen ik ze de eerste keer hoorde, terwijl anderen gaan jammeren dat het onrespectvol is. Ik vind het gegeven erin gewoon grappig.

de Mohammed cartoons, vond ik niet zo grappig maar moet wel kunnen vind ik. Ik zie wel waar de cartoonist op doelde, maar meer dan een glimlach ging er niet af. Maar al die heisa in de media erond pfff.... duidelijk geen zelfrelativatie van bepaalde mensen.

Ik ben Belg en Belgenmoppen vind ik helemaal niet onrespectvol of zo, het is humor. Blondjesmoppen, heb er bij enkele echt in een deuk gelegen (heb zelf ook blond haar).

pedobear, sommige zijn wel grappig terwijl het een 'ziek' thema is, kan er niet aan doen de combinatie van schattig en 'ziek' vind ik meestal wel goed, zoals ook South Park.

Wat mij dan niet aan het lachen brengt is die electric retard shit, is voor mij niet grappig, maar niet omdat het 'te' ver gaat. Ik weet niet, het mist misschien subtiliteit voor mij?
Ik kan me wel goed inbeelden dat er wel wat pubers zijn die zich hierom een breuk lachen.

Hiermee wil ik zeggen humor zelf kent geen grenzen, sommige mensen hebben echter wel lange tenen. Het hoofddoel moet natuurlijk wel zijn mensen aan het lachen maken en niet het bloed van onder de nagels pesten.
 
Laatst bewerkt:
Wat de een grappig vind, vind de ander echt niet grappig. Dus humor heeft wel degelijk grenzen. Klinkt simpel zoals ik het zeg, maar het is zo..
Ja, grenzen in de hoofden van de mensen, maar als het aankomt op 'welke humor is wettig en niet strafbaar' dan zeg ik: alle humor.
 
Ja, grenzen in de hoofden van de mensen, maar als het aankomt op 'welke humor is wettig en niet strafbaar' dan zeg ik: alle humor.

Nee, je mag niet voor de grap iemands fiets stelen.
 
Ik kreeg laatst te horen van een VMBO chickie, dat ik wel wat empathie kon gebruiken. Omdat ik altijd iedereen belachelijk maak met de meest harde en gruwelijke grappen. In het kader van humor, mag alles wat mij betreft. Da's gewoon lachen.
 
Humor is en blijft altijd humor, zolang er maar wordt stilgestaan bij het feit dat niet iedereen een geintje op dezelfde manier opvat, wat kan resulteren in een gevangenisstraf of een klap voor je smoel.
 
Heb niet echt een duidelijke grens. Er moet gewoon een bepaalde "snaar" geraakt worden.

Het moet natuurlijk wel orgineel en smaakvol blijven. Soms zie je van die mensen die grappig denken te zijn en dan heb je zoiets van tsja doe niet zo zielig...

Mijn humor is over het algemeen ook wel kinderachtig. Zo'n gast met een vuurpijl in z'n kont die ze dan aansteken...ik weet dat het ontzettende dombo humor is maar dat is gewoon lachen geblazen.
 
Ik kan daar wel om lachen (tegenwoordig wel met een dubbel gevoel), maar ik merk dat ik wat humor betreft niet op de toonhoogte zit als dat ik zou moeten zitten. Op kantoor is er maar een enkeling die kan lachen om mijn grove en donkere edoch puberale observaties en opmerkingen en op de universiteit ben ik wat dat betreft helemaal een paria.

Waarschijnlijk ben ik gewoon een infantiele malloot die in een aantal aspecten onderontwikkeld is. Toch ben ik wel milder en subtieler geworden, er zit wel ontwikkeling in maar wat humor betreft voel ik me vaak een ontzettende alien. Vroeger was ik egocentrisch genoeg om dat juist aan de buitenwereld te wijten en mezelf te zien als dat unieke sneeuwvlokje, tegenwoordig vraag ik me af waar het precies fout is gegaan.


idem hier :o
 
Back
Naar boven