MuscleMeat

Wat zijn jullie (beste) oefeningen voor voorkant schouder?

Bezoekers in dit topic

Steady P

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
1
Ik train me schouder nu op 3 manieren:

Front Dumbbell Raises
Side Raises(met zon machine)
Shrugs

Maar ik heb het idee dat ik hiermee niet voledig me schouder train, welke oefening zou ik er bij kunnen doen?

Thx
Grts

/Steady P

Is dat alles voor je schouders? Lijkt me toch wel een beetje te weinig, want zijn maar 2 oefeningen voor de schouders. Nu heb je alleen de voorkant en de zijkant te pakken en shrugs dan maar die is niet echt voor de schouders..
Ik zou de dumbbellpress erbij doen en nog een oefening voor de achterkant schouder,reversed peckdeck ofzo

Ik gebruik dumbbell raises onder verschillende hoeken
Slightly (goed geschreven ?)Bent.
Bent.

En side raises.

Verder heb ik nog de arnold press.

Maar hier kan ik geen goed advies over geven Sjonnies met het slechte punt schouders :(

MmS zei:
Is dat alles voor je schouders? Lijkt me toch wel een beetje te weinig, want zijn maar 2 oefeningen voor de schouders. Nu heb je alleen de voorkant en de zijkant te pakken en shrugs dan maar die is niet echt voor de schouders..
Ik zou de dumbbellpress erbij doen en nog een oefening voor de achterkant schouder,reversed peckdeck ofzo

Is behind the neck press ook iets voor je schouders of meer Rug?

Behind the neck press is voor de voorkant van de schouders, en ze verstevigen je rotator cuffs ook nog mooi eens! De lats spelen een rol in het negatieve deel van de Behind the neck press. Niet zo veel dus

Mijn persoonlijke top van voorkant schouder oefeningen zijn:

Standing Press
Clean & Jerk
Seating dumbbell press

Ik houd niet zoveel van lateral raises, omdat je er gemakkelijk bij cheat omdat er veel techniek bij komt kijken. En ik houd meer van compound oefeningen dan isolatie oefeningen

Behind the neck press is juist een echte blessure oefening, velen vermijden hem daarom ook. Ik weet niet hoe je er bij komt dat ze goed zijn voor je rotator cuffs?? Hier zijn andere speciale oefeningen voor. Lateral raises zijn trouwens een perfecte oefening imo, en zoveel techniek komt er niet bij kijken zoals je zegt(vergeleken met een deadlift bv), zet je ego gewoon opzij en pak een lichter gewicht zodat je niet hoeft te cheaten.

Buig je ellebogen een beetje en met je handen naar elkaar toe haal je je armen omhoog tot je parallel met de grond bent. Zorg ervoor dat de achterkant van de dumbbell iets hoger is als de voorkant, hou een hele seconde bovenin vast en laat weer rustig terugzakken. Als je gewoon niet te veel gewicht pakt hoef je dus echt niet te cheaten hoor! Tis te vergelijken met een bb curl imo.

Ik zou zeggen, doe millitary press, db press, lateral saide raises en je bent klaar, alle 3 de koppen gepakt.

Shrugs zijn voor je traps trouwens :)

Unregistered zei:
Behind the neck press is voor de voorkant van de schouders, en ze verstevigen je rotator cuffs ook nog mooi eens! De lats spelen een rol in het negatieve deel van de Behind the neck press. Niet zo veel dus

Mijn persoonlijke top van voorkant schouder oefeningen zijn:

Standing Press
Clean & Jerk
Seating dumbbell press

Thx ! denk dat ik Behind the neck Press erin ga gooien voor de voorkant schouders ;)

en
Volgendschema dan die Dumbbell Press

- behind the nack press is gevaarlijk voor de rc br, vermijden dus!!!!
- voor shouders zou ik zeggen:
clean and press
side laterals
(rear laterals) optioneel, ze krijgen namelijk veel stimulatie van zware rug training!
cuban rotation
voor de top 3 oefeningen 2-3 sets en voor de laatste cr doe maar 1-2 sets en dan heb je netjes je voorste head, zijkant en achterkant en ook de rc getraind
peace
j

Steady P zei:
Thx ! denk dat ik Behind the neck Press erin ga gooien voor de voorkant schouders ;)

en
Volgendschema dan die Dumbbell Press

behind neck press voor voorkant schouders? een nogal blessuregevoelige oefening die trouwens vooral midden en achterkant van je schouders gaat aanspreken en slechts in mindere mate de voorkant...

voor voorkant; front press, front raise en de leukste voorkant-schouderoefening bench press... :D

volledige schoudertraining; upright rows, bent over raise, dumbbell press, eventueel nog "lichte" side raises.

er zijn er ook die voorstander zijn van het opsplitsen van de schoudertraining over 2 dagen

upright rows kan ook gevaarlijk zijn voor de schouders als je boven horizontaal gaat, dan krij je impingment. dus die zou ik ook overslaan of doen tot horizontaal
peace
j

jhov zei:
upright rows kan ook gevaarlijk zijn voor de schouders als je boven horizontaal gaat, dan krij je impingment. dus die zou ik ook overslaan of doen tot horizontaal
peace
j

hangt een beetje van persoon tot persoon af hoor, maareuh het heeft, voor je schouders, niet echt veel nut om hoger dan horizontaal te gaan, ga je toch hoger nemen je monnikskapspieren het gedeeltelijk over...

enneuh die empingement kan je prima vermijden door je schouders enkele malen per week goed op te rekken, kan je héél wat leed voorkomen.

Behind the neck press is ZEKER NIET voor de middenkant en achterkant van de schouders, maar voor de voorkant

Het bewijs dat jullie het bij het verkeerde eind hebben is:

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidAnterior/BBBehindNeckPress.html

http://www.bsu.edu/webapps/strengthlab/exdetails.asp?exid=32

Behind the neck press en upright rows zijn niet gevaarlijk als je hem maar gecontroleerd en met goede vorm uitvoert.

Als "gevaarlijke" oefeningen progressief onder een gecontroleerde manier worden uitgevoerd, dan kan het lichaam wennen aan deze zogenoemde gevaarlijke oefeningen

Daar gaat dit artikeltje over, het is wel interessant:

http://www.dolfzine.com/page210.htm

Laatst bewerkt:
Unregistered zei:
Behind the neck press is ZEKER NIET voor de middenkant en achterkant van de schouders, maar voor de voorkant

Behind the neck press en upright rows zijn niet gevaarlijk als je hem maar gecontroleerd en met goede vorm uitvoert

ben je daar ZEKER van? :)

[Bart gaat ff in de kast op zoek naar een boekie...]

krachttraining: een anatomische benadering (Frédéric Delavier)

[qoute]
neckpress:
Met deze oefening traint u de deltaspier, vooral het middelste en achterste hoofd, de monnikskapspier, de triceps en de voorste zaagspier.
[/quote]

je moet me natuurlijk niet geloven maar je mag altijd... :D

Volledig? Bedoel je daarmee dat je alle koppen ermee pakt?

Shoulder press: Nadruk op de anterior, lateral is synergist.
Upright rows: Nadruk op de lateral, anterior is synergist.
Bent over raise: Nadruk op de posterior, lateral is synergist.
Lateral raise: Nadruk op de lateral, anterior is synergist.

Voor wat atanomy:

deltsbig.jpg

Laatst bewerkt:
Ik ben er HEEL zeker van. Het is eigenlijks dezelfde beweging als de normale military press. Als je back shrugs doet, dan verandert de spier toch ook niet in verglijking met shrugs met de barbell voor je?

Laatst bewerkt:
hehehehe... mooi, nu heb je mij zelfs aan het twijfelen gezet! :D

zou me wel verbazen moest het fout staan in m'n boekie, miss vertaalfout...

maareuh vooraleer m'n boekie in de vuilnisbak verdwijnt zou ik toch ff een second opinion willen... kwestie van zeker te zijn

:D

met behind the neck press pak je ook de laterale kop, dat weet ik ook zeker, ik heb geen anatomie les voor 3 jaar voor niks gehad hoop ik lol. het is waar dat de anterior kop meer stimulatie krijgt maar de laterale kop werkt ook hard mee hoor!
- en ken het werk van siff heel goed en ik snap wat hij hiemee bedoelde maar je moet wel letten op het feit wat hij zegt waar is als je het hebt over een oefening die slechts bij bepaalde delen van de oefening gevaarlijk zijn. niet oefeningen die een gewricht op een continu manier belasten op een anatomische en kinaesiologische gevaarlijke houding, gedurende de gehele ofening. maakt niet uit wie dat schrijft maar dat is rond uit gevaarlijk! er is zeer zeker sprake van aanpassing vooral anatomische en neurologische aanpassing. dit gebeurt op een passieve manier waardoor je lichaam zich als het ware zal wapenen tegen een verkeerde beweging maar feit blijft dat je lichaam in een gevaarlijke stand plaatsen gedurende een hele oefenenig en dan nog super overload toepassen om de stimulans te geven tot grooi zeer gevaarlijk is en zeker niet is aan te raden. ik heb 5 patienten gehad die bij deze oefening problemen kregen dus ik zeg het niet zomaar.
het beste is train de spier zoals het hoort over een voledige rom en pas overload toe maar let erop dat je geen gevaarlijke handelingen doet en train dan apart je rc om meer stabilisatie te bieden. een zekere mate van genetische predispositie is hier ook ter sprake maar je zal dat niet weten totdat je al een blessure hebt opgelopen en dat is dan te laat!!! it is not worth it!!! doe gewoon andere oefeningen, vele worden als beter beshouwd voor stimulatie van de schouder anyway volgens de laatste mri studies die ik heb gezien!

anterior en lateral krijgen het meeste stimulatie uit overhead press oef.

Maar behind neck kan je best doen, maar dan moet je niet helemaal achter je nek gaan, ongv tot je oren en dan weer omhoog.

Back
Naar boven