AndroidHealthClinic

Wat zijn nou de nadelen van bodybuilding? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat zijn de echte nadelen?

Alles heeft wel nadelen wat je ook doet in het leven.

Als je aan bb doet moet je nieuwe broeken kopen en als je echt ver gaat pak je misschien eens een kuurtje wat niet denderend goed is voor je lichaam. Mensen kijken je misschien ooit vreemd aan omdat jij 4x groter bent als een normaal mens.

Maar iedere sport heeft zijn nadeel,
Bij voetbal worden je schenen en enkels aan gort geschopt. Bij hockey kun je een klap tegen je hersens krijgen. Bij hordelopen kun je flink op je bek gaan. Bij kogelstoten kun je je enkels verdraaien. Bij wielrennen kun je ook flinke schuivers maken en bij motorsporten ook, indem bij skaten en skileren. Bij zwemmen kun je verzuipen.
Als ik wil kan ik zo nog wel duizende regels typen.

En ja doping/anabolen.
Bij iedere sport kom je op den duur op het punt dat je een keuze moet maken en hoe groter en beter dat je wil worden hoe meer je zal moeten pakken of hoe moeilijker de keuze is. En hoe minder aanleg je hebt hoe sneller je deze keuze zal moeten maken. Deze verleiding heeft de jeugd ook, mijn vrienden gebruiken drugs dat zou ik ook wel eens willen proberen.

Voeding idem: iedere topsporter die echt 100% met zijn sport bezig is let op zijn eten en pakt supplementen om zijn gangbare voeding aan te vullen.

Als sporter krijg je een bepaalde levensstijl en moet je dingen voor je sport doen en laten maar of dit slecht is weet ik niet.
Een niet sporter kan doen en laten wat hij wil kan zo veel eten stappen drinken als hij of zij maar wil.
Over het algemeen zijn sporters mensen in een leefdtijd tussen de 12 en 40 jaar. Wat voor ongezonde levensT houden de meeste mensen erop na in deze leefdtijdscatogorie? De meeste jongeren gaan op stap en zuipen zich helemaal klem. Dan zijn er ook nog eens een hoop die in aanraking komen met drugs.
Daarnaast is de eetgewoonte van de meeste jongeren ook niet denderend.

Als bodybuilder doe je misschien dingen die niet super gezond zijn maar je bent wel bezig om je lichaam in conditie te houden en sterk te maken. Een sterk lichaam is tegen veel dingen bestand. Hier komt nog eens bij dat veel sporters en bodybuilders in het bijzonder (ik zelf ben wielrenner maar dit valt me gewoon op) gemiddeld meer over hun lichaam weten dan de gemiddelde man uit deze leeftijdsgroep. Ook zal iemand die erg met z'n lichaam bezig is beter voor zijn lichaam zorgen.

Al bij al denk ik dat er aan het bben niet zo gek veel nadelen zitten voor je lichaam. De ziekenhuizen liggen niet vol bodybuilders, wielrenners, hardlopers of andere sporters omdat ze aan de anabolen hebben gezeten of dat hun hart het niet meer aankan.

Er zijn natuurlijk sporters van wie het lichaam het niet aankan of die geblesseerd raken maar dat gebeurd bij normale mensen ook. Alleen als er iets gebeurd gaan mensen naar verkraringen zoeken. Als jij dan intensief aan sport hebt gedaan en je krijgt iets aan je hart is de link makkelijk te leggen. Maar het kan goed zijn dat dezelfde persoon hetzelfde gekregen had iets later maar dan veel erger (omdat zijn of haar lichaam niet in conditie was).

Men vergeet te vaak de goede invloeden die een sport heeft op een mens zowel fysiek als mentaal.
 
Wat zijn de echte nadelen?

Alles heeft wel nadelen wat je ook doet in het leven.

Als je aan bb doet moet je nieuwe broeken kopen en als je echt ver gaat pak je misschien eens een kuurtje wat niet denderend goed is voor je lichaam. Mensen kijken je misschien ooit vreemd aan omdat jij 4x groter bent als een normaal mens.

Maar iedere sport heeft zijn nadeel,
Bij voetbal worden je schenen en enkels aan gort geschopt. Bij hockey kun je een klap tegen je hersens krijgen. Bij hordelopen kun je flink op je bek gaan. Bij kogelstoten kun je je enkels verdraaien. Bij wielrennen kun je ook flinke schuivers maken en bij motorsporten ook, indem bij skaten en skileren. Bij zwemmen kun je verzuipen.
Als ik wil kan ik zo nog wel duizende regels typen.

En ja doping/anabolen.
Bij iedere sport kom je op den duur op het punt dat je een keuze moet maken en hoe groter en beter dat je wil worden hoe meer je zal moeten pakken of hoe moeilijker de keuze is. En hoe minder aanleg je hebt hoe sneller je deze keuze zal moeten maken. Deze verleiding heeft de jeugd ook, mijn vrienden gebruiken drugs dat zou ik ook wel eens willen proberen.

Voeding idem: iedere topsporter die echt 100% met zijn sport bezig is let op zijn eten en pakt supplementen om zijn gangbare voeding aan te vullen.

Als sporter krijg je een bepaalde levensstijl en moet je dingen voor je sport doen en laten maar of dit slecht is weet ik niet.
Een niet sporter kan doen en laten wat hij wil kan zo veel eten stappen drinken als hij of zij maar wil.
Over het algemeen zijn sporters mensen in een leefdtijd tussen de 12 en 40 jaar. Wat voor ongezonde levensT houden de meeste mensen erop na in deze leefdtijdscatogorie? De meeste jongeren gaan op stap en zuipen zich helemaal klem. Dan zijn er ook nog eens een hoop die in aanraking komen met drugs.
Daarnaast is de eetgewoonte van de meeste jongeren ook niet denderend.

Als bodybuilder doe je misschien dingen die niet super gezond zijn maar je bent wel bezig om je lichaam in conditie te houden en sterk te maken. Een sterk lichaam is tegen veel dingen bestand. Hier komt nog eens bij dat veel sporters en bodybuilders in het bijzonder (ik zelf ben wielrenner maar dit valt me gewoon op) gemiddeld meer over hun lichaam weten dan de gemiddelde man uit deze leeftijdsgroep. Ook zal iemand die erg met z'n lichaam bezig is beter voor zijn lichaam zorgen.

Al bij al denk ik dat er aan het bben niet zo gek veel nadelen zitten voor je lichaam. De ziekenhuizen liggen niet vol bodybuilders, wielrenners, hardlopers of andere sporters omdat ze aan de anabolen hebben gezeten of dat hun hart het niet meer aankan.

Er zijn natuurlijk sporters van wie het lichaam het niet aankan of die geblesseerd raken maar dat gebeurd bij normale mensen ook. Alleen als er iets gebeurd gaan mensen naar verkraringen zoeken. Als jij dan intensief aan sport hebt gedaan en je krijgt iets aan je hart is de link makkelijk te leggen. Maar het kan goed zijn dat dezelfde persoon hetzelfde gekregen had iets later maar dan veel erger (omdat zijn of haar lichaam niet in conditie was).

Men vergeet te vaak de goede invloeden die een sport heeft op een mens zowel fysiek als mentaal.

uitstekende opsomming.
 
er wordt altijd vanuit gegaan dat je helpt sjouwen of verhuizen, is voor jou toch makkie (onder het mom van heb sterke vent nodig)terwijl ik het juist zwaar klote vind,

Je vindt het erg om een beetje te tillen terwijl er 'Strongman' en 'Gewichtheffer' onder je naam staat ???

nadelen die ik ervaar: veel moeten eten, als gek worden aangezien
 
Je vindt het erg om een beetje te tillen terwijl er 'Strongman' en 'Gewichtheffer' onder je naam staat ???

nadelen die ik ervaar: veel moeten eten, als gek worden aangezien
jah want die spullen met verhuizen zijn altijd zo lekker onhandelbaar, en vaak altijd lekker nauw trappegatje fijne afstapjes , echte blessure oplopers.
Al een keer erder gehad blessure opgelopen omdat een ander die hielp het niet meer hield fijn dagje helpen 2 weken niet trainen
zo en zo maak ik me niet graag moe voor een ander
 
De nadelen die ik zelf ervaar zijn: de blessures, na een paar uur moet ik echt eten anders voel ik me flauw, boodschappen doen is duurder, je moet vaak uitleggen waarom je zoveel eet, op mijn werk denken ze dat ik van zwaar werk hou omdat ik train dus ik mag die ene trekhaak weer van boven halen, ik heb het heel snel warm.
 
Dat eten, overal waar je bent denk je aan eten.
 
Wat zijn de echte nadelen?

Alles heeft wel nadelen wat je ook doet in het leven.

Als je aan bb doet moet je nieuwe broeken kopen en als je echt ver gaat pak je misschien eens een kuurtje wat niet denderend goed is voor je lichaam. Mensen kijken je misschien ooit vreemd aan omdat jij 4x groter bent als een normaal mens.

Maar iedere sport heeft zijn nadeel,
Bij voetbal worden je schenen en enkels aan gort geschopt. Bij hockey kun je een klap tegen je hersens krijgen. Bij hordelopen kun je flink op je bek gaan. Bij kogelstoten kun je je enkels verdraaien. Bij wielrennen kun je ook flinke schuivers maken en bij motorsporten ook, indem bij skaten en skileren. Bij zwemmen kun je verzuipen.
Als ik wil kan ik zo nog wel duizende regels typen.

En ja doping/anabolen.
Bij iedere sport kom je op den duur op het punt dat je een keuze moet maken en hoe groter en beter dat je wil worden hoe meer je zal moeten pakken of hoe moeilijker de keuze is. En hoe minder aanleg je hebt hoe sneller je deze keuze zal moeten maken. Deze verleiding heeft de jeugd ook, mijn vrienden gebruiken drugs dat zou ik ook wel eens willen proberen.

Voeding idem: iedere topsporter die echt 100% met zijn sport bezig is let op zijn eten en pakt supplementen om zijn gangbare voeding aan te vullen.

Als sporter krijg je een bepaalde levensstijl en moet je dingen voor je sport doen en laten maar of dit slecht is weet ik niet.
Een niet sporter kan doen en laten wat hij wil kan zo veel eten stappen drinken als hij of zij maar wil.
Over het algemeen zijn sporters mensen in een leefdtijd tussen de 12 en 40 jaar. Wat voor ongezonde levensT houden de meeste mensen erop na in deze leefdtijdscatogorie? De meeste jongeren gaan op stap en zuipen zich helemaal klem. Dan zijn er ook nog eens een hoop die in aanraking komen met drugs.
Daarnaast is de eetgewoonte van de meeste jongeren ook niet denderend.

Als bodybuilder doe je misschien dingen die niet super gezond zijn maar je bent wel bezig om je lichaam in conditie te houden en sterk te maken. Een sterk lichaam is tegen veel dingen bestand. Hier komt nog eens bij dat veel sporters en bodybuilders in het bijzonder (ik zelf ben wielrenner maar dit valt me gewoon op) gemiddeld meer over hun lichaam weten dan de gemiddelde man uit deze leeftijdsgroep. Ook zal iemand die erg met z'n lichaam bezig is beter voor zijn lichaam zorgen.

Al bij al denk ik dat er aan het bben niet zo gek veel nadelen zitten voor je lichaam. De ziekenhuizen liggen niet vol bodybuilders, wielrenners, hardlopers of andere sporters omdat ze aan de anabolen hebben gezeten of dat hun hart het niet meer aankan.

Er zijn natuurlijk sporters van wie het lichaam het niet aankan of die geblesseerd raken maar dat gebeurd bij normale mensen ook. Alleen als er iets gebeurd gaan mensen naar verkraringen zoeken. Als jij dan intensief aan sport hebt gedaan en je krijgt iets aan je hart is de link makkelijk te leggen. Maar het kan goed zijn dat dezelfde persoon hetzelfde gekregen had iets later maar dan veel erger (omdat zijn of haar lichaam niet in conditie was).

Men vergeet te vaak de goede invloeden die een sport heeft op een mens zowel fysiek als mentaal.

:thumbs:
 
Nadeel is dat al die lekkere vrouwen aan je lijf willen voelen..bah

idd, das wel de ergste

:roflol:

Dat doe ik eigenlijk nooit. Zou ik dat moeten doen? Of toch maar niet dan? :scratch:

-door al dat eelt is rukken toch wat minder fijn
-ik word geweigert in clubs omdat portiers bang voor me zijn
-ik heb zojuist de 3e voordeur uit zn voegen getrokken....klote sloten
-bokito knipoogt naar me als ik langskom
-RichardV ook
-de dokter zeurt dat ik gezonder moet gaan leven, sinds mn bmi de 40 is gepasseert bij 8%
-de regering wilt me weg hebben uit NL, het schijnt dat als ik loop er een trilling te voelen is in Eindhoven van 3,8 op de schaal van Richter.

You WISH, schattie!!
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat voor een armen je zou hebben als je 3 keer per dag vanaf je 6e een vuurtje zou moeten aankloten en een boog te spannen om die vogel uit de boom te knallen; laat staan je eigen pijlen nog te fabriceren. /QUOTE]

Valt wel mee man, al die oerwoudbewoners zijn nou niet bepaald mr. O materiaal
 
Denk niet dat ze dat tegen jou zeggen kerel. Misschien als je eens serieus gaat trainen ofzo.

Zou wel eens leuk zijn na 15 jaar aan je pik trekken. ;)

En toch blijft het grappig dat jou met gewichten zie trainen die ik zonder probleem ook pak.

Zonder grappen elke week man elke week heb ik die vragen...
(Gisteren nog met die zielige nieuwe dumbbells van 41.75 kilo)
Vond nog een foto van je [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ow en nog 1tje:D

352488_5e1bf27c11.jpg
 
haha, komt me bekend voor..
en als je ze dan een antwoord geeft op hun vraag die ze stellen ivm een oefening of zo blijkt dat ze gewoon es van jou willen horen hoeveel vooruitgang ze al gemaakt hebben.. :o
Klopt exact wat je zegt...

Weet je wat dan leuk is..
Gewoon zeggen dat je 2 weken traint en nog niet alles weet:D

Die gezichten, priceless..
 
Spiermassa kweken is zeer onnatuurlijk. Ik kan mij niet voorstellen dat het gezond is. Een beetje krachttraining zal misschien wel gezond zijn, maar kilo's spiermassa kweken door bergen voedsel tot je op te nemen en keihard te trainen kan gewoon niet gezond zijn, naar mijn mening.

Kun je vinden..let op..

Maar even later zeg je als reactie op yzord:
Origineel gepost door Yzord
Nadeel is dat al die lekkere vrouwen aan je lijf willen voelen..bah

Dus dat je toch spiermassa heb.. maar dat bij jou de mannen aan je lijf willen zitten.... vreemd

Kind of Gay:D
 
En toch blijft het grappig dat jou met gewichten zie trainen die ik zonder probleem ook pak.

Wat was het ook alweer met die 170kg deadlift die jou wel erg zwaar leek? ;)


Zonder grappen elke week man elke week heb ik die vragen...
(Gisteren nog met die zielige nieuwe dumbbells van 41.75 kilo)

Ze horen 42,5 te zijn maar na weging zijn ze idd lichter dan de huidige van 40. :o Naja, binnenkort komen er setjes van 45, 475, en 50. :)


Vond nog een foto van je [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ow en nog 1tje:D

352488_5e1bf27c11.jpg

Ah leuk dat je mijn foto's als voorbeeld neemt. Maar heb een tijdje geleden even een foto gemaakt toen jij zat te poseren en eerlijk is eerlijk, je boekt vooruitgang kerel. :thumbup:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ah leuk dat je mijn foto's als voorbeeld neemt. Maar heb een tijdje geleden even een foto gemaakt toen jij zat te poseren en eerlijk is eerlijk, je boekt vooruitgang kerel. :thumbup:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

monsterreply!:D
 
Wat was het ook alweer met die 170kg deadlift die jou wel erg zwaar leek? ;)
Ja leek, ik doe nooit aan deadlift, maar we weten allebij dat ik aardig wat kan pakken..



Ze horen 42,5 te zijn maar na weging zijn ze idd lichter dan de huidige van 40. :o Naja, binnenkort komen er setjes van 45, 475, en 50. :)
Had de nieuwe dumbbell na gewogen, 41.75 kilo.. die oude van "40" voelt ook zwaarder, dus zoou best eens kunnen.

Ah leuk dat je mijn foto's als voorbeeld neemt. Maar heb een tijdje geleden even een foto gemaakt toen jij zat te poseren en eerlijk is eerlijk, je boekt vooruitgang kerel. :thumbup:
Klopt, je bent sinds die tijd zo ke*kerhard achteruit gegaan, dacht dat jij dit dan niet al te bezwaarlijk nam.

[Afbeelding niet meer beschikbaar][/QUOTE]

Ja wacht, deze is toch alweer een paar maanden oud, Trouwens train ik nu niet meer in spiergroepen maar in bewegingen..

(In jou Galerij vind ik alleen maar supplementen, kon geen beteren van jou vinden)

Vergelijk dit jochie eens met ..
352488_5e1bf27c11.jpg


Dit
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
9674485_700_700_iPYm.jpg


:p:D
 
Nou nou, een foto van 2003 als vergelijkingsmateriaal gebruiken, nice.

Samen maar eens op de foto dan kerel? ;)
 
Nou nou, een foto van 2003 als vergelijkingsmateriaal gebruiken, nice.

Samen maar eens op de foto dan kerel? ;)

Ik vind het best... :rolleyes:
Zal ik van de week ff een keer komen trainen het is alweer tijd voor mijn maandelijkse sessie.

Oja hoeveel sessie`s per maand moet jij eigelijk doen om je figuur aan te houden?:D
 
Ik train op vooruitgang en dat lukt. Dat jij al 12 jaar tevreden met je huidige fysiek is weer een ander verhaal... :cool:
 
Ik train op vooruitgang en dat lukt (nou nou jeroen tegen welke kosten). Dat jij al 12 jaar tevreden met je huidige fysiek is weer een ander verhaal... :cool:

Beantwoord eerst deze maar ff " hoeveel sessie`s per maand moet jij eigelijk doen " :D
 
Back
Naar boven