Fitness Seller

Water drinken.

Bezoekers in dit topic

Mn pies is net sterke thee als ik amper water drink. Lijk me ook niet gezond.
 
ik denk inderdaad dat hoeveel/bewust je water moet drinken sterk overdreven is in de populaire media (en de zogenaamde voordelen die dat zou opleveren dus ook) maar aan de andere kant kan het waarschijnlijk binnen redelijke hoeveelheden ook weinig kwaad

verder is elke vaste aanbevolen hoeveelheid onzin want behoefte kan gigantisch verschillen van persoon tot persoon. hoeveel vocht je verliest dmv zweten kan bijvoorbeeld sterk verschillen interindividueel.
 
blijkbaar kan je mineralen balans verstoord raken door teveel water
 
Ik drink veel water, omdat ik veel dorst heb...
 
Inderdaad, drinken als je dorst hebt.
Tenzij er bewijs komt dat een bepaalde hoeveelheid drinken extra gezond is, blijft dit de standaard positie.
 
Het artikel lijkt er meer over te gaan dat de hele dag kleine beetjes uit een fles lurken niet zo goed is als af en toe een behoorlijke hoeveelheid tot verzadiging. Daar zal wel een kern van waarheid inzitten ook omdat water drinken bepaalde dingen triggert in je lichaam. Je krijgt er een loopneus van, het artikel noemt een immuunreactie in je maag en weet ik wat allemaal.

Maar dacht dat dit wel algemeen bekend was. Ik doe dit al zo lang ik me kan herinneren en heb dat lang geleden ook verschillende keren uit verschillende hoeken gehoord. Buiten dat mijn lichaam dat zelf ook wel aangeeft.
Wat dat betreft zal het ook wel meevallen met de hoeveelheden. Heb zelf de nodige moeite aan het einde van de dag echt meer te drinken dan ik nodig heb. Hetzelfde met een tekort. Maar natuurlijk zullen er knuppels zijn die 7 liter water naar binnen lopen te forceren met een 3 liter behoefte whatever it takes.
 
dus voortaan alleen maar chocomel drinken?
 
dus voortaan alleen maar chocomel drinken?
In principe maakt het niet veel uit waar je water vandaan komt. Thee, koffie, melk, frisdrank, voeding, bier ... allemaal een bron van water. Echter kunnen sommige dranken mogelijk extra effecten hebben die het nodig maken om extra water te drinken.
Mijn dokter heeft me ooit gezegd dat melk "nierstenen in een fles" is :roflol:, en dat ik daarom voldoende water moet drinken als ik veel melk drink. Of dit correct is weet ik niet, voor zo'n dingen vertrouw ik het woord van mijn huisdokter niet. Het is maar ter illustratie.
 
Zolang je gewoon genoeg elektrolyten, vitaminen en mineralen binnenkrijgt zal het allemaal wel meevallen.
 
Gewoon chocomel drinken!
 
Het artikel lijkt er meer over te gaan dat de hele dag kleine beetjes uit een fles lurken niet zo goed is als af en toe een behoorlijke hoeveelheid tot verzadiging. Daar zal wel een kern van waarheid inzitten ook omdat water drinken bepaalde dingen triggert in je lichaam. Je krijgt er een loopneus van, het artikel noemt een immuunreactie in je maag en weet ik wat allemaal.

Maar dacht dat dit wel algemeen bekend was. Ik doe dit al zo lang ik me kan herinneren en heb dat lang geleden ook verschillende keren uit verschillende hoeken gehoord. Buiten dat mijn lichaam dat zelf ook wel aangeeft.
Wat dat betreft zal het ook wel meevallen met de hoeveelheden. Heb zelf de nodige moeite aan het einde van de dag echt meer te drinken dan ik nodig heb. Hetzelfde met een tekort. Maar natuurlijk zullen er knuppels zijn die 7 liter water naar binnen lopen te forceren met een 3 liter behoefte whatever it takes.

In welke kringen is dit dan algemeen gekend? Bij jan met de pet zeker niet.
 
verkoelende dranken zijn voor homos
 
  • Like
Waarderingen: Lef
Back
Naar boven