AndroidHealthClinic

water met koolzuur (...of spa rood)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Heeft het een nadeel dit de hele dag te drinken ipv plat water?
Ik drink elke dag een liter plat water, maar meer krijg ik er niet van door mijn strot...
 
weet iemand dit?
 
Geen probleem lijkt me, alleen moet je er zo van boeren.
Ik heb zelf een apparaat van Soda Club waar je gaspatronen bij koopt. Ik heb zo van die vlagen zoals deze week .. 2liter per dag en andere weken vergeet ik het helemaal. Dat patroon gaat een aantal maanden mee, dus op termijn supergoedkoop, zeker als je zulk perfect kraanwater hebt als in mijn woonplaats.. wat heet, hetzelfde water wordt elders gebotteld.

Espi
 
[Link niet meer beschikbaar]
daar zegt men dat koolzuur de tanden aan kan tasten. of het verder nog kwaad kan weet ik niet maar d8 het verder niet zo.
 
Originally posted by Olimantado
Heeft het een nadeel dit de hele dag te drinken ipv plat water?
Ik drink elke dag een liter plat water, maar meer krijg ik er niet van door mijn strot...
Dit verstoord geweldig de spijsvertering, er ontstaat een soort gisting in de maag waardoor voeding niet normaal meer kan verteren. Als je dit heel de dag doet dan zal, niet kan, maar zal je opname en vertering minder goed verlopen.

Met mate en niet bij een maaltijd kan het echter veel minder kwaad.

Maar gewoon best plat water dus (liefst uit glazen flessen want plastic flessen kunnen ook nog eens chemicaliën afgeven aan het water volgens onderzoek bewezen trouwens)
 
Originally posted by ErEf
[Link niet meer beschikbaar]
daar zegt men dat koolzuur de tanden aan kan tasten. of het verder nog kwaad kan weet ik niet maar d8 het verder niet zo.

ErEf die verwijzing slaat nergens op, het gaat hier om bubbeltjeswater en niet om limonade.
Je kunt er wel siroop bij doen, maar dat is in dit geval niet zo.
Wel kan ik me idd voorstellen dat het 'dwars' gaat zitten, maar ik denk dat een liter per dag geen kwaad kan..

Espi
 
T, een echte gisting zal het niet zijn, maar ik kan me voorstellen dat er CO2-belletjes in je eten gaan zitten, welke de vertering in je maag verstoren. Dit zal echter niet zo zijn in je darmen, omdat daar een basisch milieu heerst, en het koolzuur in de carbonaatvorm aanwezig is (voor zover je het nog niet hebt uitgeboerd of -geademd) en geen kwaad kan.
 
Originally posted by Esperantisto


ErEf die verwijzing slaat nergens op, het gaat hier om bubbeltjeswater en niet om limonade.
Je kunt er wel siroop bij doen, maar dat is in dit geval niet zo.
Wel kan ik me idd voorstellen dat het 'dwars' gaat zitten, maar ik denk dat een liter per dag geen kwaad kan..

Espi
bubbeltjes water en limonade. behalve het suiker en de smaak zie ik het verschil niet. is beide toch koolzuur? En daar gaat het in het artikel toch ook om?
 
Originally posted by wateengedoe2
T, een echte gisting zal het niet zijn, maar ik kan me voorstellen dat er CO2-belletjes in je eten gaan zitten, welke de vertering in je maag verstoren. Dit zal echter niet zo zijn in je darmen, omdat daar een basisch milieu heerst, en het koolzuur in de carbonaatvorm aanwezig is (voor zover je het nog niet hebt uitgeboerd of -geademd) en geen kwaad kan.
Met gisting bedoel ik dat je maag altijd voller wordt..waardoor die niet normaal meer kan functioneren, ik weet dit doorda mijn oma vroeger nooit bruisend water mocht drinken van de dokter omdat ze dan problemen zou krijgen met de spijsvertering en stoelgang, en idd het bleek ook te kloppen want toen ze ermee stopte gingen de problemen weg...

Voor jonge mensen zal dit minder merkbaar zijn maar de vertering word altijd verstoord, daarom zou ik het enkel op nuchtere maag drinken, die limo's en prikwaters.
 
Back
Naar boven