AndroidHealthClinic

Water voor het slapen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Strawberry

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 aug 2007
Berichten
317
Waardering
0
De vraag is, drinken jullie water voor het slapen gaan? (naast het bakje kwark) Zo ja, waarom en moeten jullie er ook zo verschrikkelijk van plassen midden in de nacht? Ik wel namelijk, erg irritant.

Wat is het nut van water voor de nacht, kan je lichaam niet even zonder? Steeds wakker worden vind ik niet echt bevordelijk..
Ik ben wel blij dát ik er wakker van word en niet de boel laat stromen, maar gewoon de hele nacht doorslapen lijkt me nog fijner :o

Let me know!;)
 
moet er wel 1 keer uit ja meestal om 02:00u- 02:30u
 
Ik heb ook een vast tijdstip, rond 4 uur.. vaag wel
 
Ik ben ook gestopt met water drinken de laatste twee uur voor slapen gaan. Ik moest er ook altijd uit. Ik heb dus gekozen voor meer water overdag en een vaste slaap en het bevalt me goed.
 
ik ben ook gestopt met voor het slapen water te drinken omdat ik dan midden in de nacht moet opstaan
 
drink tijdens slapen water , altijd beker naast bed standaard wordt wakker neem paar slokken , hoef er nooit uit om te pissen , overgehouden uit mn tijd bij defensie daar leer je wel ophouden als je in je warme slaapzakkie ligt
 
Ik drink best veel in het uur voor mn slapen 0.5 - 1 liter maar hoef er gek genoeg nooit meer midden in de nacht uit. Jaar geleden had ik dat nog wel vaak. :cool:
Zolang ik geen drang heb rond het moment dat ik in slaap val hoef ik er 9 van de 10 x ook niet uit.
 
De vraag is, drinken jullie water voor het slapen gaan? (naast het bakje kwark) Zo ja, waarom en moeten jullie er ook zo verschrikkelijk van plassen midden in de nacht? Ik wel namelijk, erg irritant.

Wat is het nut van water voor de nacht, kan je lichaam niet even zonder? Steeds wakker worden vind ik niet echt bevordelijk..
Ik ben wel blij dát ik er wakker van word en niet de boel laat stromen, maar gewoon de hele nacht doorslapen lijkt me nog fijner :o

Let me know!;)

hoi , ik drink altijd water voor het slapen omdat ik anders wakker word met een droge bek.maar als je er van moet plassen zou ik het niet drinken omdat het niet echt nodig is.
 
Moet er ook vaak uit om te pissen. :o
 
Bedankt voor jullie reacties! Ben 'gelukkig' niet de enige.. :o
Dus maar niet meer drinken vlak voor t slapen dan.. Of zal mijn lichaam er aan verloop van tijd aan wennen.. :rolleyes:
 
ik drink meestal 0,5 liter water savonds...
Moet er af en toe eens uit,maar is geen regelmaat
 
Ik altijd wel 1 of 2 keer per nacht :o
Maar ik drink dan ook altijd voor het slapen gaan en als ik wakker ben neem ik meestal nog een slok :hamer:
 
Ik moet ook altijd opstaan om naar de wc te gaan. Soms zelfs meerdere keren. Zo erg vind ik het niet.
 
Pff ik vind het ook irritant, je lichaam moet je wakker maken om je blaas te ledigen en dan opnieuw in slaap vallen wat mss allemaal wel snel gaat maar toch niet vergeten dat het tijd kost aleer je terug diep inslaapt.. Ik drink een anderhalf uur voor ik ga slapen helemaal nix meer en toch moet ik altijd opstaan. Als ik een nacht niet moet zeiken is dat een teken dat ik gewoon overleden ben:o
 
hoi , ik drink altijd water voor het slapen omdat ik anders wakker word met een droge bek.


dan moet je niet zoveel zuipen de avond ervoor;)

ik moet nooit pissen in de nacht. ik drink vaak nog ff een paar glazen melk en water voor het slapengaan. Bij elkaar ong. een halve liter. ik wordt wel soms wakker met erge honger ook al eet ik dan 6 broodjes en een pot kwark van 750 gram voor het slapen gaan :rolleyes:
 
Nou ik ben dan weer anders als iedereen hier... Ik drink juist om wakker te worden 's nachts! Heerlijk als ik om 2 uur moet pisse en dat ik dan op de klok zie dat ik nog 3.5 uur heb!! Whaha
 
Nou ik ben dan weer anders als iedereen hier... Ik drink juist om wakker te worden 's nachts! Heerlijk als ik om 2 uur moet pisse en dat ik dan op de klok zie dat ik nog 3.5 uur heb!! Whaha

:roflol:
 
Nou ik ben dan weer anders als iedereen hier... Ik drink juist om wakker te worden 's nachts! Heerlijk als ik om 2 uur moet pisse en dat ik dan op de klok zie dat ik nog 3.5 uur heb!! Whaha

Dat ken ik :) Geeft me een positievere kijk op de zaak ;)
 
Toch is het drinken van water voor het slapen gaan wel belangrijk, al dan niet voor genoeg vocht in je lichaam (gedurende 6 tot 8 uur geen vocht binnen). Daarbij komt ook nog eens dat de meeste kwark eten voor het slapen gaan, hierbij heb je water nodig om de spijsvertering te helpen en het zorgt er ook nog voor dat de voedingsstoffen getransporteerd kunnen worden naar de juiste plek.
 
Je kan er natuurlijk ook wel gebruik van maken, elke nacht als ik naar beneden stap om te zeiken heb ik een beker water met een schep whey klaargezet:) De nacht is volgens mij ideaal om het catabole moment te verbreken met een wheyshake. Ik heb elke nacht honger als ik wakker word dus ik vermoed dat de spieren schreeuwen naar voeding, een shake lijkt mij echt wel een prima opvuller. Doe dit nog niet zolang ben wel benieuwd naar het resultaat van deze nieuwe gewoonte.
 
Back
Naar boven