MuscleMeat

water voor ‘t slapen gaan

Bezoekers in dit topic

Pieter318

Cool Novice
Lid geworden
25 sep 2016
Berichten
150
Waardering
97
Lengte
1m87
Massa
103kg
Vetpercentage
16%
Goedemorgen allemaal,

Ik zit hier met n dilemma. Ik ben de laatste tijd meer op m’n vochtinname gaan letten maar omdat ik elke dag zo’n 3 liter water drink moet ik er snachts ineens vaak uit om te pissen.

Ik voel me overdag niet moe ofzo maar het is meer dat mentale, je weet dat je nachtrust is onderbroken. Nu zat ik te overwegen om vanaf 21:00 niets meer te drinken, ik ga naar bed rond 22:30 dus dan kan ik de laatste beetjes er dan uit pissen. Dan is het probleem echter dat ik van 21:00 tot 8:00 niets drink en dat lijkt me ook niet al te best.

De keuze lijkt nu dus 11 uur niets drinken achter elkaar of m’n slaapritme steeds onderbreken. Wat lijkt jullie het beste? Alvast bedankt.

Pieter
 
Ik drink ook de laatste anderhalf uur voor ik ga slapen niks meer.
Niet dat ik daar op let ofzo en de ene keer is het misschien twee uur en de andere keer een uur maar ik ondervind geen problemen..
Denk dat je eerder problemen ondervind van slecht slapen dan van dat drinken.
 
Na een tijdje went het wel en slaap je gewoon door. En zo een ramp is het niet om even op te staan, te gaan plassen en weer verder te slapen. Probeer niet op je telefoon te kijken om te kijken hoe laat het is of te veel licht aan doen.
 
Ik moet er ook telkens minstens 3 keer uit per nacht om te plassen. En ik moet zeggen, het went niet...
Niet meer drinken voor het slapengaan lukt me niet. Dan maar slecht slapen I guess
 
Ik heb beide situaties gedaan, mijn conclusie is dat je best een paar uur voor het slapen niet drinkt.
Wanneer je smorgens wakker word kan je meteen drinken, zet een fles water naast je.
je kan overdag genoeg vocht binnenkrijgen, water stimuleert het metabolisme, wanneer je net tot rust wil komen als je gaat slapen.
Ik was altijd slecht uitgerust door al dat water drinken savonds en zoveel keer opstaan om te piesen.
Voel mij veeeel fitter nu en ik drink van 3-4l water op een dag nog maar 1.5-2.5l op een dag en niet meer savonds.
 
Back
Naar boven