Fitness Seller

Water (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Duplicate

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
131
Waardering
0
In de zomer heb ik totaal geen moeite om genoeg liters water te drinken.

maar zoals nu in de winter krijg ik het me strot niet door. ik merk soms aan mezelf dat ik uren lang helemaal niks drink omdat mijn lichaam er gewoon niet om vraagt.

hoe doen jullie dit en zijn er meer mensen met dit probleem ?

greetzz Marco
 
Als je lichaam erom vraagt is het al te laat...

Ik zet op me werk een 1,5 l. fles water naast me neer en dwing mezelf er een 's ochtends en 1 's middags te nemen.. en de rest drink ik met en na het trainen..
 
Ik heb thuis ook altijd een 1.5 L fles water naast me staan. Als ik naar school ga neem ik een 1 liter fles mee.

Ik weet niet of je een fles water naast je hebt staan of dat je naar beneden moet of naar de keuken om het steeds te halen. Ik zou persoonlijk gewoon een fles water neerzetten in huis waar je het meeste bent.

Probeer ook eens de flessen water niet in de koelkast te zetten, ik merk dat ik water in de winter lekkerder vindt als het een beetje lauw is.

succes
 
yup, ik heb bijna altijd zo'n 0.5 liter flesje met water bij me die ik regelmatig hervul... :)
 
me too. Iedere maaltijd neem ik in ieder geval ff een flesje mee.
 
gewoon na elke maaltijd minimaal 500 ml water :p.
 
ik drink bij me ontbijt bijna een liter en elke keer als naar de wc ben geweest drink ik ook een glas en gewoon tussendoor.
Drink trouwens nooit frisdrank ofzo, eigenlijk alleen water, melk en soms vruchtensap.
 
Als ik s'ochtends creatine inneem met een halve liter water, dan heb ik wel meer moeite om mijn bordje brinta en bakkie kwark naar binnen te werken.
Het is mischien wel het makkelijkste om eerst je eten naar binnen te werken en dan een lading water erachteraan te gooien. Dan belemmerd het water in ieder geval niet je eetlust.
 
Ik drink 's winters wat meer grote mokken kruidenthee, maar dat moet je wel lusten natuurlijk. Dat vind ik makkelijker wegdrinken dan zo'n koude slok water. Dat water nu, daar moet ik me idd toe zetten.
 
Ik heb een literfles op het werk en drink dan automatisch heel veel. Het wordt op een gegeven moment een beetje een tic, zeker als die fles er staat. Nu heb ik al 1,5 uur niks meer op, gewoon omdat de fles er niet staat en de kraan is wel 3 meter lopen hiervandaan :rologen:
 
Het rotte met mij werk is, dat ik natuurlijk op de trein loop en dan moet ik de hele tijd een fles met me mee zeulen en dat terwijl ik al helemaal bepakt en bezakt ben. ik kan niet ff me fles op een buro zetten want die heb ik niet en ik vlieg van de ene trein naar de andere en dan kan ik hem wel ergens neerzetten waar geen mensen komen maar de kans dat je hem vergeet als je naar je volgende treintje loopt is natuurlijk aanwezig. nu zijn er op bepaalde plaatsen wel van die water coolers maar jah je heb niet altijd genoeg tijd om daar heen te gaan, ( iets meer als 3 meter wat2 :p) dus daar ziet u mijn probleem voor drinken tijdens het werk, en als ik in een keer 1 liter naar binnen gooi en ik moet ff van rotterdam naar groningen bijvoorbeeld dan is me blaas aardig gezwollen als ik daar aan kom, en de wc's op de trein nee dank u liever niet ik wil niet eens weten wat daar allemaal gebeurd.

greetzz Marco
 
Ik zet ook gewoon een 1,5ltr fles neer. minimaal 2x per dag vullen (op mn werk) Totaal zit ik rond de 4-5 liter... Dwing jezelf door te zeggen dat je om een bepaalde tijd een X aantal liters op moet hebben. Heb je het dan nog niet op, dan drink je op dat moment het restand...
 
In de winter zet ik meestal iedere dag een grote pot kruiden thee. Warm drinken vind ik ook lekkerder in de winter. Er zijn zoveel verschillende soorten dat er altijd wel een soort is waar ik trek in heb.
 
Drink zelf elke dag een liter of 6/7, je wen eraan gewoon zorgen dat je het altijd bij je heb of in de buurt.

Als het echt koud is val het soms niet mee al dat water, krijg je het zelf ook sneller koud dan kan je wat water vervangen door thee.


Groeten bigboy25.
 
Originally posted by MarCo
en de wc's op de trein nee dank u liever niet ik wil niet eens weten wat daar allemaal gebeurd.

greetzz Marco
En ik maar denken dat de conducteurs van die luxeplees met fluwelen bril hadden ;) Tja, ik worstel me er altijd maar doorheen, meestal met grote hoeveelheden pleepapier op de bril. Heb er nog nooit wat van gekregen ..
 
Originally posted by Robin
Ik zet ook gewoon een 1,5ltr fles neer. minimaal 2x per dag vullen (op mn werk) Totaal zit ik rond de 4-5 liter... Dwing jezelf door te zeggen dat je om een bepaalde tijd een X aantal liters op moet hebben. Heb je het dan nog niet op, dan drink je op dat moment het restand...
Je zou je fles vergeten zijn en dan 4,5 l in 1 keer moeten drinken :eek: .. Realiseer je wel dat water een gif is hè, in grote hoeveelheden achter elkaar krijg je er 'celklap' van (woord vandaag tijdens de koffiepauze op mijn werk verzonnen (met stelletje toxicologen die beetje melig waren)) ;) Al treedt dat bij 4,5 l nog niet op, althans niet in schadelijke mate ..
 
celklap??? ik weet wel dat het effect van zoveel water juist diuretisch is.. maar leg eens uit wat ze met celklap bedoelen.
 
wateengedoe: vergiftiging is volgens mij onzin, het is eerder een tekort aan andere stoffen in het bloed waardoor je kan flauw of zelfs doodvallen.
Dit gebeurd alleen als het lichaam erg uitgeput is bijv. tijdens een triatlon.
Denk dat die andere uitleg een flauw grapje was :)
 
Weet wel dat er toen een meisje overleden is op een houseparty omdat ze een watervergiftiging had... Althans volgens de pathaloog anatoom. Ze had het advies opgevolgd om vooral veel te drinken omdat ze xtc had genomen en zichzelf dus doodgedronken aan het water. Je lichaam kan er blijkbaar dus van in schock-toestand raken.
 
Als er iets is wat je moet doen bij XTC is het wel veel water drinken... De meeste doden die erbij vallen dronken te weinig water.
Kan zijn dat het zout gehalte in haar bloed te laag werd.

Ik houd het dus op die "tekort aan andere stoffen" theorie.
 
Back
Naar boven