XXL Nutrition

Water (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Je moet dus een antal liters water per dag drinken.
Maar kan je de melk daar ook bij rekenen???
 
kort en duidelijk: NEE

water bevat geen calorien, melk daarentegen wel
 
water is om je lichaam te zuiveren... om dusdanig je afvalstoffen af te voeren.

en je hebt zowiezo veel vocht nodig :) en je kan daarvoor t beste water gebruiken.
 
Originally posted by dandyman
kort en duidelijk: NEE

water bevat geen calorien, melk daarentegen wel

Waarom zijn die calorien een probleem?
 
Originally posted by Frenkpie
water is om je lichaam te zuiveren... om dusdanig je afvalstoffen af te voeren.

en je hebt zowiezo veel vocht nodig :) en je kan daarvoor t beste water gebruiken.

Dat weet ik maar ik drink dus 2 a 3 liter melk per dag en als ik daar dan nog 4 liter water bij drink zit ik aan 7 liter vocht.
 
Originally posted by RobbieH


Dat weet ik maar ik drink dus 2 a 3 liter melk per dag en als ik daar dan nog 4 liter water bij drink zit ik aan 7 liter vocht.

minder melk drinken. zoveel melk is helemaal niet nodig. probeer je eiwitten ook van andere voedingen te krijgen... zoals vlees/kip/vis/kwark/eitjes.
 
Originally posted by RobbieH


Dat weet ik maar ik drink dus 2 a 3 liter melk per dag en als ik daar dan nog 4 liter water bij drink zit ik aan 7 liter vocht.

als je in de bulk zit is het ook. Ik vind 2 a 3 liter melk wat aan de hoge kant, maar dat is mijn mening. 4 liter is opzich ok.
 
Originally posted by RobbieH


Waarom zijn die calorien een probleem?

Omdat je je waterconsumptie met je cals zal moeten opgaan. Het kán dus wel met melk, maar dan moet je er een hele rekensom op loslaten om het geheel weer kloppend te maken... IUn die tijd had je beter wat water kunnen drinken om aan je totaal te komen.
 
Originally posted by Frenkpie


minder melk drinken. zoveel melk is helemaal niet nodig. probeer je eiwitten ook van andere voedingen te krijgen... zoals vlees/kip/vis/kwark/eitjes.

Melk rules man... Zolang je niet op het einde van een cuttingfase zit zou ik het er gewoon inhouden. Het is super... kwalitatief goeie eiwitten, en makkelijk tot je te nemen.
 
Originally posted by Frenkpie
water is om je lichaam te zuiveren... om dusdanig je afvalstoffen af te voeren.

en je hebt zowiezo veel vocht nodig :) en je kan daarvoor t beste water gebruiken.

Tja, beetje waar is het wel... Als je last van acne hebt is het raadzaam veel water te drinken ter reiniging.
Verder kan je rekenen dat je per 1000cals iig 1ltr water nodig hebt. En daarnaast nog eens wat je met je training ed zou moeten nemen... :eek: had je niet verwacht he... :p
 
Originally posted by Robin


Melk rules man... Zolang je niet op het einde van een cuttingfase zit zou ik het er gewoon inhouden. Het is super... kwalitatief goeie eiwitten, en makkelijk tot je te nemen.

Volledig mee eens! Waarom zou je geen melk mogen drinken om aan je totaal vochtinname te komen? En als het om het te veel aan cals gaat! Trek deze van de melk dan gewoon af van je totaal cals!
King milk rule!
 
Originally posted by RobbieH
Je moet dus een antal liters water per dag drinken.
Maar kan je de melk daar ook bij rekenen???

Tuurlijk, meeste drinken bestaat voornamelijk uit water, melk ook. Alleen zoals al genoeg gemeld is moet je wel rekening houden met de KCals in melk.
 
Originally posted by Robin


Melk rules man... Zolang je niet op het einde van een cuttingfase zit zou ik het er gewoon inhouden. Het is super... kwalitatief goeie eiwitten, en makkelijk tot je te nemen.


melk rules idd.. maar je kan toch beter wat minder melk drinken en je eiwitten van andere bronnen halen... zodat je wat variatie hebt... dus is t eten wat minder saai :) en je hoeft niet zoveel melk in te slaan.

want melk heeft niet zo superveel eiwitten (3,5 gr per 100 gr). daarvoor in de plaats kan je toch beter gewoon een deel van de melk vervangen door bv een blikje tonijn of een halve pot kwark :)

dat bedoelde ik dus :)
 
Originally posted by Robin


Tja, beetje waar is het wel... Als je last van acne hebt is het raadzaam veel water te drinken ter reiniging.
Verder kan je rekenen dat je per 1000cals iig 1ltr water nodig hebt. En daarnaast nog eens wat je met je training ed zou moeten nemen... :eek: had je niet verwacht he... :p

heheheh dan zouden we eigenlijk de hele dag water moeten drinken om perfect te kunnen reinigen :D

ik vind 3-4 liter water genoeg voor mij :) ik moet nu al zowat constant naar de wc :p
 
Ja das idd beroerd.Bij mij op mn stage moet ik om naar de plee te kunnen 3 trappen af. En uitgaande dat ik ong. elk uur wel moet....voldoende cardio:D
 
Originally posted by dandyman
Ja das idd beroerd.Bij mij op mn stage moet ik om naar de plee te kunnen 3 trappen af. En uitgaande dat ik ong. elk uur wel moet....voldoende cardio:D

hier bij mijn stage is de wc 2-3 stappen van me werkplek :D
en ik kan nu de hele dag door vreten als ik wil :)

heb nu dan ook 2 boterhammentrommels bij + boterhammenzakjes en een bidon om me water bij te vullen :p
 
Originally posted by dandyman
Ja das idd beroerd.Bij mij op mn stage moet ik om naar de plee te kunnen 3 trappen af. En uitgaande dat ik ong. elk uur wel moet....voldoende cardio:D

Ik sta hier in mijn eentje in een bankshop van de Rabobank in een supermarkt en moet echt enorm vaak naar de WC.
Ben je weer aan het wandelen hoor ik vaak omdat ik veel naar de WC aan het wandelen ben of weer de supermarkt aan doorzoeken ben op zoek naar iets voedzaams.:)
Dat is wel een voordeel van hier werken, allemaal vers eten binnen handbereik :)

En nog ff over het water, ik zorg gewoon dat ik per dag een pak bar le duc van 2 liter leeg drink en dan daarnaast mijn dagelijkse 2 a 3 liter melk.
Op trainingsdagen krijg ik ruim 2 liter extra binnen omdat ik tijdens het trainen ruim 1 liter water drink en in mijn post workout shake zit ook 0,75 l.

Moet zo voldoende zijn toch?? Want dit is ook het minimale, meestal drink ik dus wel meer.
 
Originally posted by Frenkpie


hier bij mijn stage is de wc 2-3 stappen van me werkplek :D
en ik kan nu de hele dag door vreten als ik wil :)

Je zit toch niet met je laptop op schoot op de plee he Frenkpie?:p

En Robbie, geen probleem maar als je wilt cutten zou ik minderen met de melk. Maar wat voor verse producten eet jij dan de hele dag door? Ik neem aan dat je wel alles moet betalen.
 
Originally posted by dandyman


Je zit toch niet met je laptop op schoot op de plee he Frenkpie?:p

En Robbie, geen probleem maar als je wilt cutten zou ik minderen met de melk. Maar wat voor verse producten eet jij dan de hele dag door? Ik neem aan dat je wel alles moet betalen.

Ik ben ook van halfvolle naar magere melk geswitched.

Ik moet inderdaad gewoon betalen voor het eten en ik haal meestal melk, fruit, vers brood wat net gebakken is :) etc
En ik kijk dus naar nieuwe dingen die voedzaam en lekker zijn.
 
Back
Naar boven