AndroidHealthClinic

''Waterbuik'', hoe en wat? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

PowerAnt

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
6 apr 2008
Berichten
1.293
Waardering
104
Lengte
1m59
Het is weer een tijd geleden, maar heb nog steeds moeite met het drinken van genoeg water op een dag.
Dit komt dat als ik op een dag gemiddeld 2,5L water drink, ik misselijk ben van een ''waterbuik'' ('t water voel je gewoon klotsen in je buik.. )
En dit dit vind ik echt niet leuk en geraak er moeilijk van af dat gevoel :(

Hoe komt zoiets nou eigenlijk en hoe voorkom je het? En eventueel meer alternatieven ofzo?

Alvast bedankt :)
 
Opgeblazen buik bedoel je? Of vol van het water? Ik zou sowieso eens proberen meer groente te eten, wss zit daar een groot deel van het probleem indien je een opgeblazen gevoel hebt.
 
Opgeblazen buik bedoel je? Of vol van het water? Ik zou sowieso eens proberen meer groente te eten, wss zit daar een groot deel van het probleem indien je een opgeblazen gevoel hebt.
dit, want groentes bevatte veel water.

Drink het anders verspreid over de dag of na het eten.
 
Ik eet meer groente dan vlees of aardappelen/rijst/pasta, of raden jullie aan gewoon meer groente tussendoor snacken dan zoals komkommer waar veel water in zit?
 
Ik eet meer groente dan vlees of aardappelen/rijst/pasta, of raden jullie aan gewoon meer groente tussendoor snacken dan zoals komkommer waar veel water in zit?
is altijd goed, gezond, veel water, weinig kcal. Kan geen kwaad
 
Geforceerd drinken blijkt wel slecht te zijn, kan impact hebben op je bloedplasma en zelfs duizeligheid tot gevolg hebben.
 
Geforceerd drinken blijkt wel slecht te zijn, kan impact hebben op je bloedplasma en zelfs duizeligheid tot gevolg hebben.
haha, je brengt het wel mooi. dramaking

Je hoeft echt geen 2,5liter WATER op een dag te DRINKEN...
als je gewoon genoeg groente/fruit eet (bevat veel water), gekookte rijst zuigt zich ook lekker vol, tijdens het eten beetje water drinkt, of melk of wat dan ook, kom je echt wel aan genoeg vocht hoor..
 
Ik probeerde het dus juist min of meer te forceren, aangezien ik anders op een dag misschien een halve liter vocht drink :/
Daarnaast van duizeligheid enzo heb ik geen last van, want dat zijn tekenen van ''verdrinking'' en ik zorg dat ik genoeg zout binnenkrijg (genoeg, niet extra veel van eten) want mijn moeder heeft dat al eens gehad en ik kijk er wel mee uit :P
 
haha, je brengt het wel mooi. dramaking

Je hoeft echt geen 2,5liter WATER op een dag te DRINKEN...
als je gewoon genoeg groente/fruit eet (bevat veel water), gekookte rijst zuigt zich ook lekker vol, tijdens het eten beetje water drinkt, of melk of wat dan ook, kom je echt wel aan genoeg vocht hoor..

Bij deze gtz dramaking :wave:

"Je kunt ook te veel water drinken, dit wordt water vergiftiging genoemd. Als je teveel water drinkt neemt het plasma gedeelte van je bloed (het vloeibare gedeelte) te veel toe, met als gevolg een te laag zoutgehalte. Vooral als je dan ook nog intensief gaat sporten, dan verlies je via het zweet ook nog meer zout. Hierdoor kunnen problemen ontstaan met je hersenen en je spieren (waaronder je hart)."
 
er is nog wel een verschil tussen geforceerd drinken en geforceerd drinken..
als je van jezelf eigenlijk niks zou drinken, maar als je je er ff naar zet toch ff die 1-1,5liter water te drinken, heeft dit niet de dramatische invloed op je bloedplasma die jij hier quote (al heeft het wel invloed natuurlijk, maar geen slechte) .
Als je idd even 4liter water at, kan je water vergiftiging krijgen, met mogelijk dood als gevolg.
Maar daar gaat het hier duidelijk niet om. Hij drinkt, beetje tegen ze zin in, 2liter water op een hele dag, knap als je daar van vergiftigt raakt..
 
Denk dat de basis is dat je goed luistert naar je lichaam die geeft van zelf aan als het extra vocht nodig heeft. Geforceerd drinken is denk ik overgewaardeerd en niet in alle gevallen nodig.
Uiteraard spelen er ook factoren zoals iemands lichaamsgewicht en het seizoen mee.
 
Denk dat de basis is dat je goed luistert naar je lichaam die geeft van zelf aan als het extra vocht nodig heeft. Geforceerd drinken is denk ik overgewaardeerd en niet in alle gevallen nodig.
Uiteraard spelen er ook factoren zoals iemands lichaamsgewicht en het seizoen mee.
Ben het zeker met je eens dat veel water drinken overgewaardeerd is, en door sonja bakker enzo nu iedereen met een flesje water in ze auto zit enzo..
Kan er alleen niet zo goed tegen als mensen een kwazi-wetenschappelijk verhaal op gaan hangen, over dat water drinken invloed heeft op je bloedplasma en dat dat dan heel eng moet klinken ofzo... Vertel dan gewoon heel het verhaal, dat je het met TE veel water TE veel verdunt en je osmotische waarde van je bloed verandert, etc.
 
Ben het zeker met je eens dat veel water drinken overgewaardeerd is, en door sonja bakker enzo nu iedereen met een flesje water in ze auto zit enzo..
Kan er alleen niet zo goed tegen als mensen een kwazi-wetenschappelijk verhaal op gaan hangen, over dat water drinken invloed heeft op je bloedplasma en dat dat dan heel eng moet klinken ofzo... Vertel dan gewoon heel het verhaal, dat je het met TE veel water TE veel verdunt en je osmotische waarde van je bloed verandert, etc.

Je had ook meer tekst en uitleg direct na de eerst post kunnen vragen?
Wie kwazi in plaats van quasi als schrijftaal gebruikt kan misschien overwegen om misschien nog wat langer in de schoolbanken te blijven denk je niet?
 
Je had ook meer tekst en uitleg direct na de eerst post kunnen vragen?
Wie kwazi in plaats van quasi als schrijftaal gebruikt kan misschien overwegen om misschien nog wat langer in de schoolbanken te blijven denk je niet?
haha, ja ik zat te twijfelen :p Ik zit nog in de schoolbanken ook hoor btw, ben wel dyslectisch, mss dat dat je beetje kalmeert.
 
Heren, door dat te voorkomen eet ik genoeg zout om dat te voorkomen. Het is ook niet zo dat ik een paar liter achterover klok elke keer XD

Het probleem dat ik heb met water, is dat het na een paar stevige slokken al vervelend voelt in mn buik en alles lijkt te klotsen. Daar word ik vaak misselijk van en ik wil dat kunnen voorkomen (citroen in t water? Ander smaakje?) of er iets tegen kunnen doen (brood eten??) wat natuurlijk een beetje verantwoord is om het zo maar te zeggen.
 
Kan ook zijn dat je het op lege maag drinkt? dan klotst het al snel en als je nu ook eens wat bij het eten zelf zou gaan drinken dan klotst het waarschijnlijk ook minder door het voedsel in je maag.
En wie drinkt er nou niet op een dag, als je bv. een blikje prik neemt dan is dat al 33cl vervang dat door water keer 4 op een dag plus wat extra om op het gewenste peil per dag te komen
 
Back
Naar boven