AndroidHealthClinic

Watvoor schema rekening houdend met werk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Stef

Novice
Lid geworden
6 mei 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
75kg
Hallo, ik ben werkzaam bij de landmacht waar ik veel sport, maar wil ernaast ook een passend schema doen in m'n vrije tijd. Mijn doel is om breder te worden op een atletische manier, niet bodybuilding. Ook wil ik 1x in de week in m'n vrije tijd interval training doen om mijn conditie op peil te houden. Mijn schema op werk ziet er zo uit:
Ma: crossfit wod (full body)
Di: hardlopen
Do: hindernisbaan
Vr: marsen met bepakking

Omdat ik hierbij flink veel m'n leggs belast wil ik die het liefst 1x in de week pakken.
Ik zit te twijfelen om 2x UB 1x LB te doen. Wel vind ik het vaak teveel om squats & deadlifts op 1 dag te pakken. Iemand tips voor hoe ik de trainingen in m'n vrije tijd kan indelen om de workouts op mn werk zo min mogelijk in de weg te zitten?
 
Door te gaan hardlopen of een hindernisbaan te doen in het park ga je niet breder worden. Zoek een calisthenics workout en doe dat, omdat die nooit benen trainen, doe je 1x pw een bodybuilding leg workout in de gym.
 
2x ub und 1x lb kan ook.
Je moet zelf even leren aanvoelen waar je de deadlift erbij gaat doen, mocht je dat willen. Je kunt rouleren met de squat, of je doet de dl bij rug.
Let wel op het overbelasten van de onderrug, het teveel doen.

Hoe gaat het er volgens jou uitzien met 2xub en 1xlb?
Blijf je crossfit doen ?
 
2x ub und 1x lb kan ook.
Je moet zelf even leren aanvoelen waar je de deadlift erbij gaat doen, mocht je dat willen. Je kunt rouleren met de squat, of je doet de dl bij rug.
Let wel op het overbelasten van de onderrug, het teveel doen.

Hoe gaat het er volgens jou uitzien met 2xub en 1xlb?
Blijf je crossfit doen ?
Ik zou eerder cleans doen inplaats van deadliften. Risk to reward ratio is veel beter, vooral met zo'n belastend beroep.
 
Ik zou 't liever zo verdelen dat je alle spiergroepen 2x pw pakt, dan zoveel mogelijk op 1 dag proppen
 
Ik zou 't liever zo verdelen dat je alle spiergroepen 2x pw pakt, dan zoveel mogelijk op 1 dag proppen
Ik denk 2x pw full body omdat hij al veel doet. Soms is minder beter.
 
Ik heb nu dit schema gemaakt:
Ma:
Deadlift 3x5
Bent over row 4x8
Pull up 4xmax
Dumbell row 3x10
Bicep curl 4x10

Wo:
Squat 5x5
Bench 4x8
Dumbell shoulder press 4x10
Incline dumbell press 4x12
Side raise 3x10
Dips 3x15
Tricep extension 4x10

Vr:
Bench 4x8
Pull up 4x max
Shoulder press 4x8
Row 4x8
Incline bench 3x10
Bicep curl 4x10
Tricep extension 4x10

Squats heb ik nu dan 1x in de week, maar aangezien ik met de wod's tijdens mijn werk ook vooral lower boddy pak, en redelijk wat hardloop & loop met bepakking, wat ook belastend voor de benen is. Wel voldoende lijkt.
 
Heb hé niet de mogelijkheid om in het weekend te sporten? Zware training na je hindernisbaan/marsen is beter vol te houden dan daarvoor. Neem aan dat hindernisbaan en marsen vast staat op die dagen vanwege je werk?
 
Ik heb nu dit schema gemaakt:
Ma:
Deadlift 3x5
Bent over row 4x8
Pull up 4xmax
Dumbell row 3x10
Bicep curl 4x10

Wo:
Squat 5x5
Bench 4x8
Dumbell shoulder press 4x10
Incline dumbell press 4x12
Side raise 3x10
Dips 3x15
Tricep extension 4x10

Vr:
Bench 4x8
Pull up 4x max
Shoulder press 4x8
Row 4x8
Incline bench 3x10
Bicep curl 4x10
Tricep extension 4x10

Squats heb ik nu dan 1x in de week, maar aangezien ik met de wod's tijdens mijn werk ook vooral lower boddy pak, en redelijk wat hardloop & loop met bepakking, wat ook belastend voor de benen is. Wel voldoende lijkt.
Ik zou eerder 5x5 stronglifts doen met wat accesories zoals curls, tricep extensions en lateral raises. Dit is redelijk veel volume.
 
Ik zou eerder 5x5 stronglifts doen met wat accesories zoals curls, tricep extensions en lateral raises. Dit is redelijk veel volume.
5x5 stronglift focust nogal op de benen.

Mijn doel is om breder te worden op een atletische manier, niet bodybuilding.
9/10 maakt zich zorgen om niet te groot worden, maar ook 9/10 faalt in hun doelen en een nog kleiner aantal word groot als een fuckin' rhino. Ik zou mij dus geen zorgen maken om het athletische, want 'you become what you do'.

Jij hebt een heel actief beroep met veel cardio en beweging, dus athletisch blijf je sowieso. Draai hem ff om, als je in de luxe positie komt dat je te groot word (kleine kans) ben je zo weer minder groot. Word maar eens te groot zou ik zeggen haha.

Dus een volledig krachtschema ingedeeld zodat je het kunt combineren met je werk (geen legday voor de mars etc.) en je zit gebakken. Dus elk schema wat je fijn lijkt is goed, de indeling zou je focus moeten zijn en dat weet jij het beste door het te proberen en te tweaken waar nodig
 
5x5 stronglift focust nogal op de benen.


9/10 maakt zich zorgen om niet te groot worden, maar ook 9/10 faalt in hun doelen en een nog kleiner aantal word groot als een fuckin' rhino. Ik zou mij dus geen zorgen maken om het athletische, want 'you become what you do'.

Jij hebt een heel actief beroep met veel cardio en beweging, dus athletisch blijf je sowieso. Draai hem ff om, als je in de luxe positie komt dat je te groot word (kleine kans) ben je zo weer minder groot. Word maar eens te groot zou ik zeggen haha.

Dus een volledig krachtschema ingedeeld zodat je het kunt combineren met je werk (geen legday voor de mars etc.) en je zit gebakken. Dus elk schema wat je fijn lijkt is goed, de indeling zou je focus moeten zijn en dat weet jij het beste door het te proberen en te tweaken waar nodig
Ja klopt wel over 5x5. Maar beetje soortgelijk. Gewoon 2-3 compounds en accesories. Kwaliteit>Kwantiteit
 
9/10 maakt zich zorgen om niet te groot worden, maar ook 9/10 faalt in hun doelen en een nog kleiner aantal word groot als een fuckin' rhino. Ik zou mij dus geen zorgen maken om het athletische, want 'you become what you do'.

Jij hebt een heel actief beroep met veel cardio en beweging, dus athletisch blijf je sowieso. Draai hem ff om, als je in de luxe positie komt dat je te groot word (kleine kans) ben je zo weer minder groot. Word maar eens te groot zou ik zeggen haha.
Precies dit.
Ik wilde ook alleen maar een beetje een goed figuur.
Maar werk daar al heel mijn leven aan.
De lat wordt steeds hoger gelegd door de omgeving, en daar blijf je achteraan hobbelen, met gezond eten en trainen.
Zo gemakkelijk is het groeien niet. Zeker niet als je er nog maar weinig van af weet. Voeding en balans in training om te blijven groeien, vind die eerst maar eens.
 
Back
Naar boven