MuscleMeat

We gaan dood! Virus!!!

Bezoekers in dit topic

bascross

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
2 sep 2005
Berichten
18.072
Waardering
2.878
Lengte
1m97
Massa
108kg
Vetpercentage
14%
http://frontpage.fok.nl/nieuws/109860/-Mexico-sluit-scholen-wegens-supergriep.html
De Mexicaanse overheid heeft vandaag alle scholen in de hoofdstad gesloten vanwege de uitbraak van een besmettelijk virus. Dit betekende dat miljoenen kinderen, pubers en studenten vandaag thuis zitten. Ook raadde de regering aan, dat iedereen met griepsymptomen van zijn of haar werk thuis blijft.

Het virus, H1N1, kwam oorspronkelijk alleen voor bij varkens, maar is gemuteerd en op mensen overgebracht. De afgelopen weken rapporteerde de World Health Organization (WHO) ruim 800 gevallen van patiënten met griepsymptomen. Hiervan was het overgrote meerendeel jongvolwassen.

In Mexico-Stad waren tot nu toe 57 doden te betreuren vanwege zware griep en in het Mexicaanse ommeland nog eens drie. Tot nu toe is bij 16 overlijdensgevallen H1N1 als doodsoorzaak vastgesteld, 45 anderen worden nog onderzocht.

Het feit dat vooral jonge mensen de griep krijgen, is volgens de WHO “zorgwekkend” te noemen. 'Normale' griepepidemieën raken vooral de zwakkeren, zoals kinderen en bejaarden. Grieppandemieën als de influenza van 1918 treffen echter juist de krachtigste, meestal jonge mensen.

Jose Angel Cordova, de Mexicaanse minister van volksgezondheid, zei donderdagnacht lokale tijd na een onderonsje met president Calderón en andere topofficials tegen de pers: “We hebben te maken met een nieuw griepvirus dat een via de luchtwegen verspreide epidemie heeft veroorzaakt. De epidemie is tot nog toe onder controle.”

Het virus is een zeer unieke mutatie van een aantal andere virussen. Er zitten delen in van Noord-Amerikaanse én Euraziatische varkenspest, vogelgriep en 'gewone' mensengriep. In de VS zoeken wetenschappers momenteel uit of het virus overeenkomsten vertoont met een gemuteerd varkensvirus dat dit jaar enkele malen werd geconstateerd in Californië.

Varkensgriep wordt zeer zelden op mensen overgebracht. In de VS waren er in de afgelopen vijf jaar 12 gevallen, bijna allemaal veetelers in rurale gebieden.

De natuur vindt blijkbaar dat er al teveel mensen zijn.
 
nou bascross neuk voor je leven :P
 
Werd tijd dat Moeder Natuur er eens wat aan ging doen, begon de spuigaten uit te lopen met die overbevolking ;)
 
Als die pismexicanen en toeristen nou maar wegblijven. Er hoeft er maar eentje in de trein te stappen om de hele boel te besmetten.
 
Ik blijf ook uit iedereen die in mexico is geweest zijn buurt.
 
Kenker waar moet ik nu tequila en tortillas vandaan halen?

Ik zeg meteen mijn forest parent kindje op...die kan niks meer fixen nu
 
als er 1 van die zieke lijers naar belgië komt zal hij wat meemaken :)
 
Mexicaanse varkensgriep: tijd om ons zorgen te maken

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[fotor]http://www.hln.be/static/FOTO/pe/10/13/14/media_l_902339.jpg[/fotor]We moeten ons op dit moment "absoluut zorgen maken" om de mogelijke gevolgen van de Mexicaanse varkensgriep die al tientallen mensenlevens heeft geëist volgens viroloog en griepexpert Ab Osterhaus. Het Amerikaanse Centrum voor Ziektecontrole en -preventie (CDC) zei dat het vermoedelijk te laat is om de uitbraak binnen de perken te houden.

Volgens Osterhaus is er uiteindelijk kans op een pandemie en moeten er zo snel mogelijk maatregelen worden genomen.

Honderden gevallen
In de Verenigde Staten en Mexico zijn de afgelopen weken honderden gevallen van varkensgriep opgedoken. In Mexico stierven al 57 mensen aan de ziekte. In Mexico zijn er ongeveer duizend gevallen van de nieuwe variant van de varkensgriep.

Mondmasker
De bevolking in Centraal-Mexico wordt gevraagd, indien mogelijk vergaderplaatsen, bioscopen, bars en restaurants te mijden. Voorts moet de bevolking, eveneens indien mogelijk, een mondmasker dragen en bij begroetingen geen handen schudden. In de Verenigde Staten werden acht gevallen vastgesteld: zes in Californië en twee in Texas. Daar zijn nog geen dodelijke gevallen gemeld.

Volgens Amerikaanse wetenschappers is het virus, dat normaal gesproken alleen bij dieren voorkomt, een nieuw subtype is van het Influenza A-virus H1N1.

SHOC
De WHO maakte bekend dat SHOC, het Strategisch Actiecentrum voor de Gezondheid, in actie treedt. Het centrum richt zich op acute problemen met de volksgezondheid.

Mens-op-mens
Osterhaus vreest dat de ziekte van mens op mens overdraagbaar is of dat het virus zich zo aanpast dat het dat kan. Daar lijkt het op dit moment wel al op. Volgens Osterhaus is het gek dat mensen in Mexico-Stad ziek zijn geworden, terwijl in zo'n grote stad toch niet overal varkens rondlopen.

Nog geen vaccin
Voor grote griepuitbraken liggen noodscenario's klaar. De Wereldgezondheidsorganisatie WHO onderzoekt momenteel de omvang en de mogelijke gevolgen van de ziekte. Volgens Osterhaus is het goede nieuwe dat de bestaande antivirus middelen werken tegen de varkensgriep. Een vaccin is er nog niet. Het duurt vermoedelijk enkele maanden voordat dat gereed is.

Mensen die recent in Mexico zijn geweest en onverklaarbare griep hebben, worden aangeraden binnen te blijven. Binnen Europa zijn er nog geen gevallen van de ziekte bekend. Er is ook nog geen negatief reisadvies gegeven voor Mexico. (mvl)
Zolang het hier maar wegblijft :mad:
 
ik begin de laatste dagen wel wat ziek te worden :( wat nu T ?
 
Zolang het hier maar wegblijft :mad:

Ik heb nog 20 van die mondkapjes of het helpt?Vrees van niet...

Ik denk dat het verstandig is om voorlopig geen vlees te halen uit Mexico of de VS....
 
als eerste niet meer inloggebn wie weet hoe besmettelijk het is ....dus laat ons leven :D

Okej, als ik erachter ben dat ik niks heb ga ik weer posten..sterkte mannen !
 
Mankind falls
something wicked comes
 
/care

kwordt toch nooit ziek:D
 
Belangrijk om te weten of het om een genetische shift, of om genetische drift gaat.
If: shift, then: we could be in a heap of shit. Het lijkt op een shift, als ik het zo lees, ook gezien het feit dat H1N1 minder neiging vertoont tot antigene variabiliteit dan bijv. H3N2 (Hay e.a. 2001), het virus dat afgelopen seizoen een epidemie gaf in Nederland.

Hay, A. J., Gregory, V., Douglas, A. R., and Lin, Y. P. (2001). The evolution of human influenza viruses. Philosophical Transactions: Biological Sciences, 356(1416):1861-1870.
 
Volgens mij is dit vrij ernstig hoe meer ik erover lees... ik las bijv. dat het een variant is op basis van 3 soorten. Kan miljoenen slachtoffers maken...
 
De hamvraag is: welke dbb'er zal als eerst het loodje leggen?
 
Het is natuurlijk ook mooi dat ze vluchten van mexico en naar mexico niet stoppen of aanraden om dat niet te doen. Draait natuurlijk om geld en voor je het weet stappen er een paar op het vliegtuig en zijn er nog een hele boel mensen dood aan de andere kant van de wereld
 
Back
Naar boven