AndroidHealthClinic

we gaan er terug voor (split)

Bezoekers in dit topic

ik kan moeilijk 2 x squatten he shutter :) maar ik denk dat ik er wel front squat zal insteken ofwel die lunges.
weet jij waarom iedereen iets tegen die leggpress heeft shutter?:p

hoe bedoel je dat je moeilijk 2x kunt squaten?
wat ik bedoelde is dat je of squat doet of legpress. en dat je er dan 1 weg laat.
theoretisch bezien zet je bij legpress niet echt je stabilisatorspieren aan het werk dat is het verschil met los squaten.
 
Sitting calve raises ... gewoon op de kant van een bankje zitten en de barbell
op een handdoek op je knieen leggen ;) pijnlijk, maar effectief ;)

En ik heb dit schema verdeeld over 2 dagen per week, dus ik wissel ermee af ;)
Maandag het ene, donderdag het andere

Idd pijnlijk.
 
hoe bedoel je dat je moeilijk 2x kunt squaten?
wat ik bedoelde is dat je of squat doet of legpress. en dat je er dan 1 weg laat.
theoretisch bezien zet je bij legpress niet echt je stabilisatorspieren aan het werk dat is het verschil met los squaten.

En nog een bijkomstig iets is dat je bij de leg press je je heupen niet gebruikt. Erg onnatuurlijk.

De enige goed toepassing van de leg press is voor de hamstrings: Met 2 benen het gewicht omhoog, met 1 been naar beneden.
 
hoe bedoel je dat je moeilijk 2x kunt squaten?
wat ik bedoelde is dat je of squat doet of legpress. en dat je er dan 1 weg laat.
theoretisch bezien zet je bij legpress niet echt je stabilisatorspieren aan het werk dat is het verschil met los squaten.

ik bedoelde 2x in 1 workout ;) maar ik begin het te snappen ik denk dat ik de legg press er maar zal uitlaten. misschien 1x in de maand om eens afwisseling te hebben aangezien we niet echt een professioneel squatrek hebben in de gym
we hebben wel iets wat er op lijkt maar je moet eerst de bar pakken, dan 3 stappen achteruit gaan en dan kan je beginnen :) er zit wel zo een safety ding dus dat geeft al iets meer gevoel van veiligheid :p
 
Back
Naar boven