AndroidHealthClinic

Shocking News We gaan eraan: linkse rechter houdt handje boven hoofden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

pat21

Lamme tak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 nov 2002
Berichten
14.717
Waardering
425
Veroordelingen om treindode station Rotterdam
Uitgegeven: 3 november 2009 15:56
Laatst gewijzigd: 3 november 2009 15:58
ROTTERDAM - De rechtbank in Rotterdam heeft drie mannen veroordeeld tot celstraffen van een jaar, waarvan zes maanden voorwaardelijk voor een vechtpartij op station Rotterdam Alexander op nieuwjaarsochtend.


© Novum
Hierbij kwam een 19-jarige man uit Oegstgeest om het leven en raakte een andere man zwaargewond. Beiden stonden op het spoor en konden niet meer op tijd vluchten voor een aanstormende trein.
Het drietal is veroordeeld voor openlijke geweldpleging. Ahmad S. en Osman S. kregen ook taakstraffen van respectievelijk zestig en 120 uur opgelegd. De rechtbank sprak de mannen vrij van dood door schuld.




Volgens de rechters hebben zij de slachtoffers niet belemmerd het spoor te verlaten. Bovendien namen de slachtoffers zelf een risico door op de rails te springen.
Verantwoordelijk
De rechtbank kon zich echter wel voorstellen dat de drie mannen zich verantwoordelijk voelen voor de dood van de man en de verwondingen van de andere slachtoffers.
Het Openbaar Ministerie (OM) eiste drie weken geleden tegen Ahmad S. 2,5 jaar, waarvan zes maanden voorwaardelijk. Tegen de eveneens 23-jarige Osman S. en Abdelkarim el K. (19) eiste het OM 24 maanden, waarvan eveneens zes maanden voorwaardelijk.
De rechtbank besloot toen echter de verdachten vrij te laten. Ze zaten sinds half april vast. De straffen vallen zodanig uit dat de drie mannen niet meer terug hoeven naar de gevangenis; ze hebben hun straf al in voorarrest uitgezeten.
Schermutselingen
De jongeren hadden de jaarwisseling gevierd in de nabijgelegen discotheek Outland. Daar zouden al schermutselingen hebben plaatsgevonden, aldus meerdere getuigen.
Volgens de officier van justitie sloeg op het station de vlam ineens in de pan. De drie verdachten zouden geweld hebben gebruikt tegen volstrekt willekeurige slachtoffers. Onder hen bevonden zich ook enkele jongens uit Oegstgeest.
Toen vrienden van hen dat zagen, staken ze het spoor over naar het perron waar de schermutselingen plaatsvonden. De drie verdachten wachtten hen daar op en belaagden hen, aldus het OM. Daarna ontstond een vechtpartij op het spoor.
Noodstop
De jongeren stoven uiteen toen duidelijk werd dat de trein vanuit de richting van Utrecht naderde. Die reed de twee slachtoffers ondanks een noodstop aan.
Het OM kon nog niet aangeven of het hoger beroep aantekent. Een woordvoerder zei daarvoor eerst het vonnis eerst uitgebreid moet worden bestudeerd.
© ANP

ff een pakkende topictitel voor cutler&co :D
 
''De drie verdachten zouden geweld hebben gebruikt tegen volstrekt willekeurige slachtoffers. Onder hen bevonden zich ook enkele jongens uit Oegstgeest.''

Nederlandse rechters.
emo.gif
 
Laatst bewerkt:
Straffeloosheid dus. Triest.
 
Zwaar triest. Ik merk vaak dat buitenlanders lichter worden gestraft :mad:

Dit zijn toch geen straffen ??? voor een bepaalde verkeerdsovertredingen krijg je meer, of fraude om maar eens wat te noemen. Mijn bloed begint te koken van al die sympathieen voor moordenaars,verkrachters en pedo's. Dit is gewoon criminelenparadijs hier.

Als ik rechter was had ik ze de doodstraf gegeven, aan de namen en het voorval te zien zijn het waardeloze "burgers" die alleen maar geld kosten ipv opleveren.
 
Tjah zo krom is het rechtspreken en het gevoel voor gerechtigheid.

Persoonlijk zou ik ze lieevr een langzame pijnlijke dood geven.
 
pfff what's the point om hier nog op te reageren, die komen toch met alles weg, al waar je op kan hopen is dat je ooit zelf zo'n lamzak voor de smoel kan trappen:mad: ze komen toch altijd overal mee weg, dus wat ik hier zeg is totaal niet ongepast, eerder the ****ing norm die we stilaan eens moeten hanteren
 
gaat nergens meer over, ik irriteer me ook alleen aan zulke gebeurtenissen. vooral als je je er een beeld bij probeert te scheppen. 3 van die maaien weer
 
Zwaar triest. Ik merk vaak dat buitenlanders lichter worden gestraft :mad:

Dit zijn toch geen straffen ??? voor een bepaalde verkeerdsovertredingen krijg je meer, of fraude om maar eens wat te noemen. Mijn bloed begint te koken van al die sympathieen voor moordenaars,verkrachters en pedo's. Dit is gewoon criminelenparadijs hier.

Als ik rechter was had ik ze de doodstraf gegeven, aan de namen en het voorval te zien zijn het waardeloze "burgers" die alleen maar geld kosten ipv opleveren.

Wel knap dat je ze de doodstraf had gegeven. Die bestaat namelijk niet in Nederland. De namen had ik expres opvallend gemaakt. Hoefde je het hele stuk niet te lezen :D
 
Wel knap dat je ze de doodstraf had gegeven. Die bestaat namelijk niet in Nederland. De namen had ik expres opvallend gemaakt. Hoefde je het hele stuk niet te lezen :D

thnx haha ik kan namelijk ook niet lezen :)
 
Back
Naar boven