XXL Nutrition

we zijn slechts reizigers

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

klusmier

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
26 mei 2005
Berichten
20.177
Waardering
0
als uitleg op het topic: wat is God?


WIJ ZIJN REIZIGERS ( Slot )
[Link niet meer beschikbaar] | Verhalen | 24 Juli 2008 | 23:47:54
[Afbeelding niet meer beschikbaar] WIJ ZIJN REIZIGER (Slot)

Tijdens onze reis sjouwen we met bagage rond.
Bewust of onbewust dragen we in ons leven heel wat bagage met ons mee.
Sommige tassen pakken we elke ochtend weer op.
Andere bagage dragen we voor een periode.
Er er zijn tassen die als uit het niets voor ons staad.
Maar bagage maakt reizen zwaarder.
Jezus wil ons helpen met Al, onze bagage.
Hij zegt: `Als de lasten u drukken en u vermoeid raakt, kom dan bij Mij.
Ik zal u rust geven. Voeg u naar Mij en wees mijn discipel, want Ik ben vriendelijk en nederig van hart.
Bij Mij zul je innerlijke rust vinden` (Matteüs 11:28,29, Het Boek).
En: `Geef al uw zoren en problemen over aan God, want Hij houdt van u en zorgt voor u` (1 Peterus 5:7).
Sommige tassen doet Hij weg, voor eeuwig.
Dat geeft ons vrijheid en leven. Sommige tassen pakt Hij samen met ons opnieuw in, zodat zij beter hanteerbaar zijn.
Sommige tassen neemt Hij over; Hij draagt ze als wij dat niet meer kunnen.
Jezus wil ons leren hoe we met onze bagage om moeten gaan.
Ook met nieuw gegeven of zelf opgeraapte tassen.
Hij wil ons wijsheid en inzicht geven, ons sterk maken.
We mogen Hem vertrouwen. Mèt onze bagage.
Maar nog meer: met onszelf! Vertel Hem alle overtollige ballast die u wilt afgeven.
Ontvang vergeving, kracht, troost en hulp.
Jezus verwacht u al.

bron: Lichtstralen uit het Woord

link: http://sinaiberg.punt.nl/?r=1&id=428475
 
God wil mijn problemen niet, hij krijgt er wel een stijve van om me nieuwe te geven.
 
als wij reizigers zijn hebben we een k*t reisbureau

zou hetzelfde zijn als we naar een 3e wereldland op vakantie gaan, waar we gedurende de reis door de overheid in de aars genomen worden.
 
[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Vergeet niet de € 45,- af te dragen aan Bos en co.

De volgende keer op Schiphol zal ik Jezus vragen of hij mijn tassen wil dragen.
 
euhm... verkeerde forum?
 
:roflol: @ alle reacties
 
Kleurboek is niet nodig.
 
Waarom moet er altijd in wprden gespeeld op dergelijke negatieve aspecten van het leven?

Jezus helpt in moeilijke tijden, draagt uw zorgen bla bla bla bla. Heeft men er wel eens over nagedacht dat bagage de reis ook lichter kan maken?

Kerken rapen zielen in de goot van het bestaan, niet omdat ze nu zo barmhartig zijn, maar omdat ze perfect zijn aangepast aan hun omgeving.
 
6666.jpg
 
Voor gelovige zijn dit soort teksten erg belangrijk, ze geven steun om in tijden van nood toch door te zetten. Hopend op een betere toekomst.

Ik denk dat dit ook zonder de bijbel/god/jezus gedaan kan worden, het is maar hoe jij geestelijk in je schoenen staat en hoe je tegen het leven aan kijkt. Veel mensen zijn volgens mij geestelijk niet sterk genoeg en hebben daarom geloof nodig om hun uit een dal te trekken.
 
Voor gelovige zijn dit soort teksten erg belangrijk, ze geven steun om in tijden van nood toch door te zetten. Hopend op een betere toekomst.

Ik denk dat dit ook zonder de bijbel/god/jezus gedaan kan worden, het is maar hoe jij geestelijk in je schoenen staat en hoe je tegen het leven aan kijkt. Veel mensen zijn volgens mij geestelijk niet sterk genoeg en hebben daarom geloof nodig om hun uit een dal te trekken.

ik ben zonder geloof ook best sterk genoeg, alleen heb ik dan geen normen en waarden besef om mezelf in het gareel te houden!
;):D
 
ik ben zonder geloof ook best sterk genoeg, alleen heb ik dan geen normen en waarden besef om mezelf in het gareel te houden!
;):D

hoe tegenstrijdig, ik ben best sterk maar als ik men ruimtetovernaar niet heb ben ik zwak... :rolleyes:
 
Klusmier, waarom geloof jij, en waarom heb je het "nodig" ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven