XXL Nutrition

we zijn slechts reizigers

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik begrijp wel waar je op doelt.. je hebt het over Jezus in je hart dragen..

Maar daarvoor moet je eerst in het sprookje geloven dat ANDERE voor je verzint hebben... Neen dank u.. Ik volg liever iets wat bewijsbaar of tenminste verifieerbaar is en niet iets wat volledig indruist tegen enige vorm van gezond verstand... Sorry.

Natuurlijk, heb je hier gelijk in. Alleen ligt het er dan aan, hoe lang je in dat sprookje geloofd, voordat je je Jezus leert kennen. Sommige kinderen geloven misschien 10 jaar in het sprookje; en leren Jezus helemaal niet kennen. Erg frustrerend, en later zullen zij alleen maar tegen het geloof aanschoppen. Andere kinderen zullen na 10 jaar Jezus wel leren kennen; en worden volwassen in hun geloof. En ik heb ongeveer 15 minuten in dat sprookje gegeloofd, voordat ik Jezus leerde kennen;)
 
Natuurlijk, heb je hier gelijk in. Alleen ligt het er dan aan, hoe lang je in dat sprookje geloofd, voordat je je Jezus leert kennen. Sommige kinderen geloven misschien 10 jaar in het sprookje; en leren Jezus helemaal niet kennen. Erg frustrerend, en later zullen zij alleen maar tegen het geloof aanschoppen. Andere kinderen zullen na 10 jaar Jezus wel leren kennen; en worden volwassen in hun geloof. En ik heb ongeveer 15 minuten in dat sprookje gegeloofd, voordat ik Jezus leerde kennen;)

Zeep, als je niet in het 'sprookje' gelooft dan neem ik aan dat je de bijbel niet letterlijk neemt... En er slechts stukjes uithaalt die bij je levensfilosofie passen...
Je bent de Jezus figuur gaan zien als een personalisering van alles wat "goed" is in de MENS, juist?? Een ideaal om naartoe te streven..

Waar geloof je dan concreet wel in:
de onbevlekte ontvangenis
de zoon van God
mirakels
gestorven ter vergeving van onze zonden
herrezen na 3 dagen
Hemelvaart

of ben je zoals de gnostische christenen en zie je Jezus niet als een fysieke persoon.. maar als een persoon die enkel binnenin jezelf bestaat en moet ontdekt worden door gedrag, gebed en meditatie???
 
Zeep, als je niet in het 'sprookje' gelooft dan neem ik aan dat je de bijbel niet letterlijk neemt... En er slechts stukjes uithaalt die bij je levensfilosofie passen...
Je bent de Jezus figuur gaan zien als een personalisering van alles wat "goed" is in de MENS, juist?? Een ideaal om naartoe te streven..

Waar geloof je dan concreet wel in:
de onbevlekte ontvangenis
de zoon van God
mirakels
gestorven ter vergeving van onze zonden
herrezen na 3 dagen
Hemelvaart

of ben je zoals de gnostische christenen en zie je Jezus niet als een fysieke persoon.. maar als een persoon die enkel binnenin jezelf bestaat en moet ontdekt worden door gedrag, gebed en meditatie???

Ik bedoelde dat het geloof zonder Jezus net een sprookje is. Als je alleen de verhalen kent, zonder dat je Jezus kent, is het geloof net roodkapje.
Verder geloof ik in de Bijbel van de eerste tot de laatste pagina.
 
Ik bedoelde dat het geloof zonder Jezus net een sprookje is. Als je alleen de verhalen kent, zonder dat je Jezus kent, is het geloof net roodkapje.
Verder geloof ik in de Bijbel van de eerste tot de laatste pagina.

AMEN!!
wijze woorden broeder!
:thumbs:
 
een bord met stront eet ik niet op.. een gelovige wel omdat een 'priester' zegt dat het goed voor hem is..

ik had het in dit geval over de wetenschap.............maar idd fijn dat je de wetenschap met een bord stront vergelijkt.
:p
:roflol:
 
degene die de bijbel heeft geschreven had wel wat ergere dingen op dan een bord met strond
 
degene die de bijbel heeft geschreven had wel wat ergere dingen op dan een bord met strond
Klopt, zal een bord met stront geweest zijn.

Verder probeer ik gelovigen te verstaan, maar hoe meer en meer ik hier lees, hoe minder en minder dat lukt. Als je zoals zeep in een boek van circa 2000 jaar geleden (en vroeger) gelooft dan is er gewoon iets mis.
 
een paar leuke citaten.

"Wie zijn horizon verbreedt, verkleint de hemel."

"Wie de hemel niet in zichzelf draagt, zoekt hem vergeefs in alle hoeken van het heelal."

"De geheime bron van de humor is niet vreugde, maar verdriet; er is geen humor in de hemel."

"Het menselijk geluk, een bron van zorg en verdriet."

"Hoe dieper verdriet in uw wezen kerft, hoe meer vreugde u kunt bevatten."

"Geluk is nodig voor het lichaam, verdriet ontwikkelt onze geestelijke kracht."

"Het zaad van de vreugde ligt alleen in het verdriet."

"Waarom zou hij lachen, hij heeft nooit verdriet gehad."


Dus zonder verdriet geen vreugde. Zonder verdriet geen hemel.
 
ik had het in dit geval over de wetenschap.............maar idd fijn dat je de wetenschap met een bord stront vergelijkt.
:p
:roflol:

soms denk ik de Klus is de slechtste nog niet...
maar als ik je zo soms bezig zie.. dan denk ik..
dat je best dringend naar een zeer goed dokter gaat voor 'het hoofd'...
:eek:

Zeg me aub aan welke drugs je zit want die werkt wel zeer coooool
:D
 
Natuurlijk, heb je hier gelijk in. Alleen ligt het er dan aan, hoe lang je in dat sprookje geloofd, voordat je je Jezus leert kennen. Sommige kinderen geloven misschien 10 jaar in het sprookje; en leren Jezus helemaal niet kennen. Erg frustrerend, en later zullen zij alleen maar tegen het geloof aanschoppen. Andere kinderen zullen na 10 jaar Jezus wel leren kennen; en worden volwassen in hun geloof. En ik heb ongeveer 15 minuten in dat sprookje gegeloofd, voordat ik Jezus leerde kennen;)


ja vroeger als kind wist ik zeker dat er een monster onder mijn bed zat. Dit klinkt als een grapje maar ik meen het serieus.

ooit gehoord van self fulfilling provincie? Als je maar lang genoeg denkt dat iets bestaat bestaat het ook.Ik bidde vroeger tot sinterklaas en ik bidde om een legoboot en goh wat kreeg ik? Sinterklaas had mij een legoboot gegeven hij had mijn gebeden verhoord! oh nee het was niet sinterklaas maar mijn ouders want die wisten wat ik wou.

dit is wat ik denk over mensen die geloven.

Gelovigen horen alleen maar wat ze willen horen.
Gelovigen zijn kortzichtig.(geef je een goed argument wrm god niet bestaat dan gaat het het ene oor in en het andere uit.Of ze zeggen iets van haha leuk grapje. )
Gelovigen geloven in een boek dat geschreven is door de MENS.
Gelovigen geloven liever in een mooie leugen dan in de harde waarheid.

Sorry dat ik dit moet zeggen maar ik vind gelovige mensen een beetje zielig.
Ik vind gelovigen een beetje zielig omdat ik het gevoel heb of ik iets uitleg aan kinderen die pas 8 jaar oud zijn geworden.Waarschijnlijk heb ik dit gevoel omdat ik mijn eigen mening in de loop der jaren ontwikkeld heb en niet zomaar geloof in een boek van 2000 jaar oud.En ik ben ook zeker bereid mijn mening te veranderen tenminste als er goeie argumenten worden gegeven.En omdat er geen goeie argumenten gegeven worden waarom er een dergelijke god zal bestaan geloof ik dus niet.
Terwijl gelovigen klakkeloos alles geloven zonder te twijfelen.


Ik geloof alleen in dingen die ik met mijn eigen ogen kan zien.Omdat iets wat je met je eigen ogen kan zien ook werkelijk echt is.Gelovigen hebben het altijd over een GEVOEL dat jesus of god is.Het rare is dat alles wat je voelt niet altijd echt is.
Er zijn bijvoorbeeld mensen die denken dat er allemaal beestjes over hun huid kruipen en die ook echt zien.je kunt die mensen alles wijs maken dat er echt geen beestjes zijn. maar wat je ook doet of zegt ze geloven je toch niet.En zo zijn gelovigen ook je kunt alles zeggen wat je wilt ze geloven je toch niet.

volgens mij zijn gelovigen zo kortzichtig dat als ze gaan stemmen altijd op een gelovige partij gaan stemmen. Sowieso moet geloof uit de politiek verwijderd worden.Het is gewoon slimme zet om veel kortzichtige zielen te winnen.Ik zet er een C voor en de christelijke stemt toch wel.

Ik weet ook zeker dat ze dit alles niet geloven en dat ze denken dat ik het allemaal maar uit mijn duim zuig.Maar ja gelovigen blijven koppig,eigenwijs en kortzichtig.
 
Ik bedoelde dat het geloof zonder Jezus net een sprookje is. Als je alleen de verhalen kent, zonder dat je Jezus kent, is het geloof net roodkapje.
Verder geloof ik in de Bijbel van de eerste tot de laatste pagina.



Je gelooft echt werkelijk elke zin? het boek is geschreven door mensen.En zoals je hoogst waarschijnlijk weet mensen maken fouten.... en oja! mensen liegen!!
 
@Men of Steal; ik ga nu slapen. Maar morgen zal in ingaan op jouw post.
 
ik had het in dit geval over de wetenschap.............maar idd fijn dat je de wetenschap met een bord stront vergelijkt.
:p
:roflol:

Maar wie of wat is er voor verantwoordelijk dat we tegenwoordig langer leven, dat bepaalde ziekte niet meer levensbedreigend zijn, etc. ? En met 'we' bedoel ik de mensen die zo gelukkig zijn geweest om op een gunstige plek in de wereld geboren te zijn. Dus niet al die stumpers in de derde wereld.
 
Klusmier is iemand die sterk word van z'n geloof, zijn geloof geeft hem steun en geeft hem meer vertrouwen en uiteindelijk is hij minder bang voor de dood dan iemand die gelooft in een dood net als voor je geboorte, want hij komt dadelijk op een plek waar wel meer mensen willen zijn, waar hij zijn overleden kennissen/familie en vrienden terugziet.

Maar als er ook maar word gepost wat iets met wetenschap te maken heeft sluit klus z'n ogen en zegt hij dat hij niet de moeite neemt om het te lezen...dat het niet klopt.

Als je het leest realiseer je je dat het ergens klopt en dat wat jij denkt niet mogelijk is, maar dit raakt je dus schuif je het aan de kant.

De intelligentste mensen op de wereld worden niet serieus genomen maar een boek van 2000 jaar oud wat geschreven is heeft het helemaal gemaakt.

Allemaal leuk zo'n paradijs/hemel met een god die iedereen lief is ( maar ondertussen mensen laat branden in de hel)
Maar ik blijf toch liever realistisch al is de realiteit niet altijd leuk en mooi.Jammer dan

Amen
 
Reizende bergbeklimmers met een collectief touw.


Met een dikke stiletto en een hangende klusmier boven de Mont Blanc zouden we het mediaan van onze intelligentie op aarde aantoonbaar kunnen opkrikken.
 
Klusmier is iemand die sterk word van z'n geloof, zijn geloof geeft hem steun en geeft hem meer vertrouwen en uiteindelijk is hij minder bang voor de dood dan iemand die gelooft in een dood net als voor je geboorte, want hij komt dadelijk op een plek waar wel meer mensen willen zijn, waar hij zijn overleden kennissen/familie en vrienden terugziet.

Maar als er ook maar word gepost wat iets met wetenschap te maken heeft sluit klus z'n ogen en zegt hij dat hij niet de moeite neemt om het te lezen...dat het niet klopt.

Als je het leest realiseer je je dat het ergens klopt en dat wat jij denkt niet mogelijk is, maar dit raakt je dus schuif je het aan de kant.

De intelligentste mensen op de wereld worden niet serieus genomen maar een boek van 2000 jaar oud wat geschreven is heeft het helemaal gemaakt.

Allemaal leuk zo'n paradijs/hemel met een god die iedereen lief is ( maar ondertussen mensen laat branden in de hel)
Maar ik blijf toch liever realistisch al is de realiteit niet altijd leuk en mooi.Jammer dan

Amen

sorry hoor, maar is de wetenschap niet iets dat door mensen is bedacht en aangepast?

waarom hoor ik geen kritische noot bij sommige wetenschappelijke onderzoeken, zoals het ontstaan van de aarde: water en leven door meteorieten op aarde gebracht??
:roflol:

de wetenschap heeft meer vraagtekens dan de Bijbel, doch mensen kunnen verhaaltjes makkelijker pareren dan wetenschappelijke onderzoeken, omdat ze daarvoor nog geen juist tegen argument hebben!

ook ik ben nieuwsgierig naar de wetenschap, maar ik laat me niet zomaar iets wijsmaken.........pas als iets al honderden jaren bestaat kun je zeggen dat er een redelijke kern van waarheid in schuilt.

waarom is de Bijbel nog steeds populair over de gehele wereld en heeft de wetenschap de Bijbel nog niet onderuit weten te halen?

omdat de waarheid hard aankomt, en mensen ernaar moeten schikken!
;)
 
Maar wie of wat is er voor verantwoordelijk dat we tegenwoordig langer leven, dat bepaalde ziekte niet meer levensbedreigend zijn, etc. ? En met 'we' bedoel ik de mensen die zo gelukkig zijn geweest om op een gunstige plek in de wereld geboren te zijn. Dus niet al die stumpers in de derde wereld.


God heeft ons mensen een eigen wil en goede hersens meegegeven...........helaas gebruiken de meesten die voor zichzelf en uit zelfbelang ( geld en macht), ipv uit naastenliefde en daardoor anderen te kunnen en willen helpen!
;)
 
soms denk ik de Klus is de slechtste nog niet...
maar als ik je zo soms bezig zie.. dan denk ik..
dat je best dringend naar een zeer goed dokter gaat voor 'het hoofd'...
:eek:

Zeg me aub aan welke drugs je zit want die werkt wel zeer coooool
:D


bidden, geloven en vertrouwen op God............de beste drugs op de wereld!
:D
 
doped up on God, lekker gek word je er van :P, begin je klinkklare onzin van uit te kramen
 
doped up on God, lekker gek word je er van :P, begin je klinkklare onzin van uit te kramen


waarom vind je het onzin?

durf je het ook uit te leggen in detail, of loop je gewoon als een ezel de meute achterna?
:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven