AndroidHealthClinic

We zijn weer begonnen!

Bezoekers in dit topic

BTCbuilder

Novice
Lid geworden
9 okt 2021
Berichten
3
Waardering
2
Lengte
1m75
Massa
69kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,

Ik ben 26 jaar, beoefen fitness sinds mijn 16e.

Door een lange periode slecht in mijn vel gezeten te hebben ben ik heel veel lichaamsgewicht kwijt geraakt en teruggezakt van 81KG naar 62KG. (bijna tot niet eten en leven op jointjes + cafeïne) Gelukkig heb ik mezelf herpakt, en ben hiervan hersteld. De stress is weg, mentaal gaat het lekker, de trainingen gaan lekker. Daarnaast ben ik nu al een aantal maanden helemaal gestopt met blowen, en dit ga ik ook niet meer doen. Alcohol dat dronk ik sowieso al niet.

Inmiddels heb ik de 69KG weer aangetikt en uit de huidplooimeting kwam een vetpercentage van 14% naar voren. Aan dit percentage hou ik mezelf niet teveel vast aangezien dit best wel onnauwkeurig kan zijn. En het op dit moment geen toegevoegde waarde heeft voor mezelf. Ik kijk vooral naar hoe ik er nu uitzie en ik me daarbij voel.

Slapen: Het slapen gaat ook echt top, +/- 8-9 uur per nacht zonder wakker te worden tussendoor. En voel mezelf ook goed hersteld m.b.t. het trainen.

Trainen:

Momenteel train ik zonder vast trainingsschema. Wat eigenlijk neerkomt op het volgende:

Dag 1: Borst, Triceps
Dag 2: Rug Biceps
Dag 3: Schouders & Traps
Dag 4: Benen & Calves

Voor + na elke training doe ik 10-15 min cardio (niet intensief)

Rustdagen: Nu zullen er ongetwijfeld een hoop mensen vallen over dit onderwerp en mijn keuze maar die is als volgt; Ik neem een rustdag als ik voel dat ik slecht hersteld ben of hier aan toe ben. Dit gebeurd niet elke week, soms zijn er 2 weken trainen zonder één rustdag. We zijn en blijven tenslotte mensen van de dag. (De ene dag voel je jezelf beter dan de andere m.b.t. je weerstand, dagelijkse activiteiten etc.)

Dus het bovenstaande schema herhaalt zich, tot ik voel dat ik toe ben aan een rustdag. Of ik echt geen tijd heb om te gaan trainen.

Werk: Ik werk voor mezelf, vanaf mijn computer thuis. Dus los van het trainen en de 10.000 stappen per dag die ik probeer te halen ben ik vrijwel niet tot weinig fysiek actief. Wat mij uiteraard wel weer een voordeel oplevert in de tijd voor het bereiden en nuttigen van de maaltijden.

Eten: Momenteel zit ik in een klein kcal overschot, welke ik heb gebaseerd op de handige excel scheet van Marina & Bob. Ik zit op de 2850Kcal en kom wekelijks ongeveer 0,4KG aan.

E: 130 gram
K: 362 gram
V: 98 gram

Ik drink minimaal 2,5-3 liter water per dag. De cafeïne heb ik beperkt tot 1 kopje koffie in de ochtend, met name om mijn slaapkwaliteit te bevorderen. En geen overbodige stress te creëren. Ik eet 400 gram groente per dag en eet 3 stuks fruit. Al mijn macro's kan ik momenteel prima uit mijn voeding halen zonder supplementen te hoeven gebruiken. Uiteraard zal dit straks wel weer lastiger gaan als ik mijn kcal omhoog bij moet gaan stellen. Dan kan ik hier altijd nog whey aan toe gaan voegen.

Supplementen: Ik gebruik momenteel enkel creatine en de Multi vitamine van XXL. (zie links)



Mijn vraag:

Is het verstandig om dit 'trainingsschema' zo aan te houden ? Aangezien voor mijn gevoel de omstandigheden (slaap+herstel & voeding) op dit moment beter voelen dan ooit ? Zelfs toen ik op 81KG zat met een vetpercentage van 17% voelde ik mezelf niet zo energiek en uitgerust.


Linkjes:

https://xxlnutrition.com/nl/creatine/creatine-monohydraat/creatine-monohydraat-500-gram
https://xxlnutrition.com/nl/men-s-performance-vitamin-pack-30-sachets

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

BTCbuilder
 
  • Like
Waarderingen: ak
Wat goed om te horen dat je jezelf helemaal hebt herpakt!

Als je je hoe je nu traint zo energiek en goed voelt, en progressie maakt, zou ik het gewoon zo aanhouden.

Veel succes!
 
Thanks Jasper!

Ja was ik eigenlijk ook van plan. Ben nu ook begonnen met het tracken van de trainingen. Zodat ik in die progressie ook meer inzicht ga krijgen.
 
Ziet er erg goed uit! Motivatie hoog houden & dan kom je er wel! 💪
 
Back
Naar boven