Fitness Seller

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running)

Bezoekers in dit topic

Natuurlijk zie ik mezelf liever met nog iets meer spiermassa rondlopen, maar als ik zie wat de afgelopen 7 jaar me hebben gebracht qua spiermassa, waarbij ik duursport volledig had opgegeven, heb ik het er niet meer voor over om zoveel tijd in de gym door te brengen. Ik blijf wel lid van de sportschool en zal er ook blijven komen, maar dat is dan meer om de spiermassa te onderhouden. Ik moet nu nog even een nieuw evenwicht zien te vinden tussen duur en kracht.
Geen oordeel hoor. Begrijp wel dat je het beu bent. Leek mij gewoon zo zonde, juist omdat het je veel moeite heeft gekost.

Hoop voor je dat het je lukt, het onderhouden. Maar lijkt mij knap lastig als je minder eet en meer verbruikt. Hoe dan ook, succes gewenst
 
Natuurlijk zie ik mezelf liever met nog iets meer spiermassa rondlopen, maar als ik zie wat de afgelopen 7 jaar me hebben gebracht qua spiermassa, waarbij ik duursport volledig had opgegeven, heb ik het er niet meer voor over om zoveel tijd in de gym door te brengen. Ik blijf wel lid van de sportschool en zal er ook blijven komen, maar dat is dan meer om de spiermassa te onderhouden. Ik moet nu nog even een nieuw evenwicht zien te vinden tussen duur en kracht.
Het is zo simpel. Als jij niet aankomt, krijg je ook geen spiermassa aangezien spiermassa op zichzelf ook wat weegt. (Hoe kan je nou 10kg spiermassa erbij willen maar in lichaamsgewicht hetzelfde blijven? Makes no sense..) En vet massa omzetten naar spiermassa is helemaal verwaarloosbaar in jou situatie dus daar hoef je ook niet vanuit te gaan. Ik heb geen zin om je hele log door te bladeren maar volgens mij was jij iets van 4kg totaal aangekomen in je 'bulk'. Dan is dat ook maximaal wat je aan spiermassa hebt kunnen gainen omdat jij simpelweg geen bouwstoffen aanbied aan je lichaam om meer spiermassa te ontwikkelen. Dus leuk dat je 7 jaar hebt getraind, als jij in die 7 jaar nauwelijks wat bent aangekomen heb je mooi je tijd verprutst als je doel was om spiermassa aan te komen. Maar dit zal hier ook wel 100 keer zijn verteld.
 
Hij at zeker een periode lang 4000kcal per dag. Hij is geen 21 meer.
Maar hij heeft het bouwen nooit onder de knie gekregen. 3a4 oefeningen met 3a4 setjes borst en dan netjes 4x10 hh om aan de 40 sec tut te komen.
Maar ... het is progressieve krachttraining, en de progressie in gewicht vind hij eng.
Is ook eng, zo'n zware barbell op het rek, en dan zelf er onder gaan staan helemaal.
Minder doen en meer rusten, zit niet hem. Het is een echte tatta.

imnewhere. Volgende keer doen zo als onze gekleurde medelanders en oude blanken het doen. Zo min mogelijk trainen, kort en zwaar, veel kip, en mocht je een aanval van werklust krijgen, dan ga je op de bank hangen met een joint tot het bedtijd is.
De tour win je in bed.
Spieren win je ook in bed.
 
Maar ... het is progressieve krachttraining, en de progressie in gewicht vind hij eng.
Is ook eng, zo'n zware barbell op het rek, en dan zelf er onder gaan staan helemaal.
Moet je ak is zien squatten, 0 angst. :roflol:
 
  • Heart
Waarderingen: ak
Het is zo simpel. Als jij niet aankomt, krijg je ook geen spiermassa aangezien spiermassa op zichzelf ook wat weegt. (Hoe kan je nou 10kg spiermassa erbij willen maar in lichaamsgewicht hetzelfde blijven? Makes no sense..) En vet massa omzetten naar spiermassa is helemaal verwaarloosbaar in jou situatie dus daar hoef je ook niet vanuit te gaan. Ik heb geen zin om je hele log door te bladeren maar volgens mij was jij iets van 4kg totaal aangekomen in je 'bulk'. Dan is dat ook maximaal wat je aan spiermassa hebt kunnen gainen omdat jij simpelweg geen bouwstoffen aanbied aan je lichaam om meer spiermassa te ontwikkelen. Dus leuk dat je 7 jaar hebt getraind, als jij in die 7 jaar nauwelijks wat bent aangekomen heb je mooi je tijd verprutst als je doel was om spiermassa aan te komen. Maar dit zal hier ook wel 100 keer zijn verteld.
Inderdaad super logische en simpele theorie en toch voor velen zo moeilijk om toe te passen, ik train ook al een tijdje 'voor lul' omdat me dit gewoon niet lukt, maar goed. ik ga er weer voor.
200 calorieën extra per dag dmv een proteïne reep to start with :roflol:
 
200 calorieën extra per dag dmv een proteïne reep to start with :roflol:
ga je die echt helemaal alleen op zitten eten? zo'n lekker proteïne bar jammie!
extra ijsje mag ook wel hoor, tis er weer voor :P
 
  • Haha
Waarderingen: LJ
oude blanken het doen. Zo min mogelijk trainen, kort en zwaar, veel kip, en mocht je een aanval van werklust krijgen, dan ga je op de bank hangen met een joint tot het bedtijd is.
yup, can confirm
goede beschrijving van hoe ik het een beetje aanpak :D
 
All in tot je benen trillen en je tot failure gaat 🚀
Zo nu en dan moet je jezelf testen, je lichaam is slim, en efficiënt in jou laten geloven dat dit het wel is. Maar er is altijd meer, ...
 
  • Heart
Waarderingen: ak
Zo nu en dan moet je jezelf testen, je lichaam is slim, en efficiënt in jou laten geloven dat dit het wel is. Maar er is altijd meer, ...
Ik shock me body door naar de gym te gaan en me wrist straps mee te nemen en dan ineens last minute me squat belt aan doen.
 
Inderdaad super logische en simpele theorie en toch voor velen zo moeilijk om toe te passen, ik train ook al een tijdje 'voor lul' omdat me dit gewoon niet lukt, maar goed. ik ga er weer voor.
200 calorieën extra per dag dmv een proteïne reep to start with :roflol:
Het is ook uitvinden wat werkt voor jou.

Vandaag bekeek ik op m YT een filmpje van een 153# (vecht op 125#) wegende BJJ-kampioen die eigenlijk maar 1 maaltijd per dag eet, vooral pizza of pasta. Eet dan in een uurtje 7.000 kcals weg.

Dat werkt voor hem.
 
Dus leuk dat je 7 jaar hebt getraind, als jij in die 7 jaar nauwelijks wat bent aangekomen heb je mooi je tijd verprutst als je doel was om spiermassa aan te komen.
Ik heb niet bereikt waar ik op had gehoopt toen ik begon met krachttraining, maar dat betekent voor mij zeker niet dat alle inspanning in de sportschool tijdverspilling is geweest.
 
Dus leuk dat je 7 jaar hebt getraind, als jij in die 7 jaar nauwelijks wat bent aangekomen heb je mooi je tijd verprutst als je doel was om spiermassa aan te komen.
Ik heb niet bereikt waar ik op had gehoopt toen ik begon met krachttraining, maar dat betekent voor mij zeker niet dat alle inspanning in de sportschool tijdverspilling is geweest.
Als jij plezier hebt gehad in de sportschool en lekker hebt bewogen dan heb je zeker je tijd niet verspild. Ik geef daarom ook expliciet aan dat je wel degelijk je tijd hebt verspild als je doel was om spiermassa aan te komen. Want dat gaat toch niet gebeuren zolang jij niet aankomt.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: LJ
Vandaag weer naar de sportschool na een vakantie van drie weken. Weer voorzichtig beginnen. Verder gaat de opbouw van het hardlopen nogal stroef. Mijn knieën zijn erg gevoelig voor overbelasting. Zelfs als ik het heel rustig opbouw volgens het boekje, dus korte stukjes hardlopen afwisselen met stukjes wandelen, moet ik na een paar trainingen een week volledige rust nemen vanwege te veel kniepijn.
 
Laatst bewerkt:
Is dat plots met je knieën?
 
Je zegt dat t nu net is na je vakantie.
Dus had je het ervoor niet en nu in ene wel?
 
Nee, een maand geleden al last van, na de eerste paar hardlooptrainingen.
:( ow... sorry... die had ik gemist.
Dan neem ik aan dat je alles al bekeken hebt?
Schoenen, houding/voetplaatsing etc.
 
Back
Naar boven