Fitness Seller

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running)

Bezoekers in dit topic

Dan neem ik aan dat je alles al bekeken hebt?
Schoenen, houding/voetplaatsing etc.
Voordat ik ben gaan hardlopen heb ik nieuwe hardloopschoenen gekocht in een zaak waar ze mijn voeten hebben opgemeten en een loopanalyse hebben uitgevoerd. Daar hebben ze geen afwijkingen gezien en zagen ze een neutrale afwikkeling. Dus ik neem aan dat ze mij goede schoenen hebben aangemeten.

Toevallig al geprobeerd meer onverhard te lopen?
Ja, ik wissel asfalt af met lopen op gras en harde zandpaden.

Grapjas.
 
Vandaag weer naar de sportschool na een vakantie van drie weken. Weer voorzichtig beginnen. Verder gaat de opbouw van het hardlopen nogal stroef. Mijn knieën zijn erg gevoelig voor overbelasting. Zelfs als ik het heel rustig opbouw volgens het boekje, dus korte stukjes hardlopen afwisselen met stukjes wandelen, moet ik na een paar trainingen een week volledige rust nemen vanwege te veel kniepijn.
Die zal je net als ik, versleten hebben met fietsen.
 
Ik heb wel veel op kracht i.p.v. op souplesse geklommen...
Precies, ik ben zelf door longproblemen gaan stampen ipv rouleren bij het mountainbiken. Mijn trainer riep me elk rondje toe dat ik daarmee moest stoppen.
 
Precies, ik ben zelf door longproblemen gaan stampen ipv rouleren bij het mountainbiken. Mijn trainer riep me elk rondje toe dat ik daarmee moest stoppen.
Tegenwoordig traint iedereen op souplesse. Vroeger reden ook de profs met een loeizwaar verzet bergop. Kijk maar naar oude beelden uit de jaren 70 en 80. Ik heb zelf die switch nooit kunnen maken. Het ging gewoon minder hard bergop als ik op souplesse ging draaien.
 
Tegenwoordig traint iedereen op souplesse. Vroeger reden ook de profs met een loeizwaar verzet bergop. Kijk maar naar oude beelden uit de jaren 70 en 80. Ik heb zelf die switch nooit kunnen maken. Het ging gewoon minder hard bergop als ik op souplesse ging draaien.
Bernard Hinault had ook zijn knieën kapotgefietst. Zelf rouleerde ik graag met 100/minuut, maar dan moest ik steeds hoesten. Met 60 omwentelingen was dat veel minder.
 
Bernard Hinault had ook zijn knieën kapotgefietst.
Dat al dat wielrennen de oorzaak is van mijn kniepijn na het hardlopen, is natuurlijk ook maar een aanname van jou. Jij kent mijn medisch dossier verder niet. Ik denk zelf eerder dat het te maken heeft met een auto-immuunziekte waarvoor ik al ruim 10 jaar medicijnen slik om de gewrichten rustig te houden.
 
Dat al dat wielrennen de oorzaak is van mijn kniepijn na het hardlopen, is natuurlijk ook maar een aanname van jou. Jij kent mijn medisch dossier verder niet. Ik denk zelf eerder dat het te maken heeft met een auto-immuunziekte waarvoor ik al ruim 10 jaar medicijnen slik om de gewrichten rustig te houden.
Ik ben er bij mezelf ook niet 100% zeker van.
 
Ben voor nu even gestopt met mijn poging om weer te gaan hardlopen. Heb een keer of drie geprobeerd rustig op te bouwen, maar na een paar trainingen had ik steeds zoveel last van de knieën dat ik daarna ruim een week ook bij wandelen al pijn had. De 4 mijl op 9 oktober gaat dus niet door. Ben afgelopen weekend na een pauze van een maand weer naar de sportschool gegaan (zaterdag upper-, zondag lowerbody) wat een gigantische spierpijn opleverde in triceps en benen, ondanks dat ik dacht dat ik voorzichtig was begonnen. Daardoor maandag en dinsdag rust moeten nemen en zojuist weer upper body gedaan. Ben van plan als de zomer straks echt voorbij is het lopen wel weer op te pakken (en dan nog voorzichtiger op te bouwen dus) want ik vind het verder wel leuke manier om de conditie een beetje op peil te houden.
 
Waarom ga je niet weer fietsen?
Dat doe/deed ik al, op de dagen dat ik niet kon hardlopen door die pijnlijke knieën. Fietsen ging dan nog prima.
 
Ooit zwemmen geprobeerd? Conditioneel erg zwaar, leuk om te leren hoe je het efficiënt moet doen en weinig blessure gevoelig.
 
Lopen op de harde weg is een van de slechtste dingen dat je kan doen imo
Hoewel ik hardlopen erg leuk vind zit hier een kern van waarheid in, zeker als je al problemen met gewrichten heb of, maar dat is minder van toepassing bij TS, relatief zwaar bent.
 
Hoewel ik hardlopen erg leuk vind zit hier een kern van waarheid in, zeker als je al problemen met gewrichten heb of, maar dat is minder van toepassing bij TS, relatief zwaar bent.
Ik probeerde verhard en onverhard af te wisselen, maar dat laatste is ook niet zonder risico's, als de ondergrond wat oneffen is. En als je aan een prestatieloop wilt gaan deelnemen, zul je er uiteindelijk ook aan moeten wennen om over verharde wegen te lopen.
 
Ooit zwemmen geprobeerd? Conditioneel erg zwaar, leuk om te leren hoe je het efficiënt moet doen en weinig blessure gevoelig.
Zwemmen is top idd als je pijntjes wil voorkomen
 
Ik probeerde verhard en onverhard af te wisselen, maar dat laatste is ook niet zonder risico's, als de ondergrond wat oneffen is. En als je aan een prestatieloop wilt gaan deelnemen, zul je er uiteindelijk ook aan moeten wennen om over verharde wegen te lopen.
Je moet ook goed kijken waar je je voeten neerzet bij hardlopen in een bos of in de duinen.
 
Zaterdag 1-10-2022, lower body

Machine squat4 x 10 x 60
Barbell RDL4 x 10 x 62½
Machine leg press, paused @bottom12,12,12,11 x 50
Machine unilateral lying leg curl4 x 11 x 10
Machine seated calf raise15,15,14,14 x 37½
Machine unilateral standing calf raise16,15,14,14 x 5
Machine adduction15,15,15,20 x 145 LBS
Machine abduction18,17,16,15 x 135 LBS
 
Back
Naar boven