MuscleMeat

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running)

Bezoekers in dit topic

want ik wil mijn hele lichaam op kracht trainen.
Ja, maar de reden “want ik wil mijn hele lichaam op kracht trainen” is op zijn zachtst gezegd een beetje vreemd, er zijn 1001 oefeningen waarvan je de meeste niet doet, waarom deze wel?
 
Ja, maar de reden “want ik wil mijn hele lichaam op kracht trainen” is op zijn zachtst gezegd een beetje vreemd, er zijn 1001 oefeningen waarvan je de meeste niet doet, waarom deze wel?
Omdat ik vind dat je dan ook een abductie beweging moet doen. De abductie machine lijkt me dan een logische eerste keuze.
 
Omdat ik vind dat je dan ook een abductie beweging moet doen. De abductie machine lijkt me dan een logische eerste keuze.
Maar als je die beredenering echt volgt zijn er tal van bewegingspatronen die je verwaarloost.
 
Maar als je die beredenering echt volgt zijn er tal van bewegingspatronen die je verwaarloost.
Uiteraard moet je keuzes maken, anders zit je dagelijks urenlang in de sportschool, als je letterlijk ALLE bewegingspatronen wilt trainen.
 
Uiteraard moet je keuzes maken, anders zit je dagelijks urenlang in de sportschool, als je letterlijk ALLE bewegingspatronen wilt trainen.
Dus wat is dan de reden dat je voor de abduction machine kiest?
 
  • Haha
Waarderingen: Onit
Dus wat is dan de reden dat je voor de abduction machine kiest?
Omdat ik de spieren die ik daarmee train belangrijker vind dan sommige andere bewegingspatronen die zou verwaarlozen.
 
Omdat de rest goed ontwikkeld is, alleen z'n billen nog niet
Lekker he? Zo op open doel schieten en ecto's pesten.
Billen ben ik eigenlijk best tevreden mee. Erfenis van meer dan 20 jaar wielrennen op behoorlijk niveau.
 
Laatst bewerkt:
Voor fietsen op behoorlijk niveau...had je aanleg.
Nu moet je echt aan de bak, welkom bij de talentlozen :D
 
Lekker he? Zo op open doel schieten en ecto's pesten.
Billen ben ik eigenlijk best tevreden mee. Erfenis van meer dan 20 jaar wielrennen op behoorlijk niveau.
Zijn al vaak tips gegeven. Wordt niks mee gedaan.

Je kan zoveel theorie lezen als je wilt, om zo optimaal mogelijk te trainen. Als je er Vervolgens niks mee doet in de praktijk dan wordt het niks.

Stick to the basics en gas erop.
 
Kan je misschien beter een paar unilaterale oefeningen in je schema gooien (geen idee of die er nu zijn) aangezien die spieren stabilisatoren zijn, dat is in praktijk veel nuttiger dan de hip abduction machine
Geldt dat ook voor de adduction machine? Ik merk bijvoorbeeld dat unilaterale leg presses de adductoren ook flink aanspreken. En pak jij die beide machines (ab- en adductie) wel eens?
 
Geldt dat ook voor de adduction machine? Ik merk bijvoorbeeld dat unilaterale leg presses de adductoren ook flink aanspreken. En pak jij die beide machines (ab- en adductie) wel eens?
Adduction machine geeft bij mijn weten niet zoveel problemen, maar vind het zelf ook een redelijk nutteloze isolatieoefening.

Doe ze allebei zelf nooit.
Om de gluteus medius te isoleren doe ik aan het einde van m'n beentrainingen hip abduction aan de cable, in een schuine hoek. Gezien die bilspier zijn beweging ook schuin ligt is dat veel logischer dan zo'n horizontale abductie beweging.
 
Back
Naar boven