MuscleMeat

Wedstrijdatleten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Shadow

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
116
Waardering
0
Ik ben zelf een regelmatige bezoeker van wedstrijden, en heb zelf een tijdje geleden ook wel eens op de planken gestaan (nog zonder veel succes, gebrek aan maten, door mijn lengte).
Ik vraag me af, wie van jullie nog meer wedstrijdervaring heeft, of aspiratie heeft om ooit op het podium te staan??!!
 
Ik heb zelf 1 keer meegedaan, was wel een leuke ervaring :)
Maar ik stond toen bij de junioren dus dan kan je nog een beetje meekomen.
Was wel een keer geinig om voor een paar 100 mensen te staan in je blote slip :)
Over het resultaat heb ik eigenlijk ook nie echt te klagen want het was bij mij meer zo van "Ow over 7 weken is er een wedstrijd, kunnen we Joey daarvoor klaar krijgen?"...
Afijn, na 7 weken een beetje cutten stond ik met 94 kilo (vanaf 107 of 112 ongeveer) op het podium in Duitsland op de WK in Loßnitz ofzo, in 2000 was dat.

tot mij verbazing werd ik nog 4e (krijgie zelfs nog een beker voor, LOL) ook in mijn klasse.

Ik weet niet of ik ooit nog wedstrijden ga doen, of ik dat op kan brengen en of ik er wel goed ik shape voor kom. ik denk dat het als (bijna) 22 of 23 jarige ofzo vrij moeilijk is om mee te doen aan wedstrijden (als naturel) waar je dan bij gasten komt te staan die 27 of 28 ofzo zijn. Tenzij ze voor de klasses op fysiek letten zoals bij Yourbody en bij de World Fitness Federation.
 
Ikke train wedstrijd atleten (zie forum : Foto's van de pro's)
 
Originally posted by Big Cat
Ikke train wedstrijd atleten (zie forum : Foto's van de pro's)

Volgens mij is dat nog veel moeilijker dan zo een atleet zijn :)
Ik vind voeding en supplementen echt moeilijk, laat staan die AS.... Brrrrr
 
Het is alle twee hard werken, maar voor hem is dat makkelijker, en voor mij is trainen makkelijker. Ik heb ook het talent niet, maar je zou me ook niet moeten vragen de wilskracht op te brengen die hij in wedstrijdvoorbereiding opbrengt. Hij weet wat hij wil en gaat er voor.

Mijn spel is vooral timing. Wees precies en alles valt op zn plaats. Het is een balans tussen optimale voeding, aangepaste individuele trainingssystemen en veel psychologische invloed. Dan lever je altijd een atleet af die op het echelon zal staan.
 
Anyway, die kerel ziet er goed uit BC!! Goed werk!
 
Originally posted by Big Cat
Het is alle twee hard werken, maar voor hem is dat makkelijker, en voor mij is trainen makkelijker. Ik heb ook het talent niet, maar je zou me ook niet moeten vragen de wilskracht op te brengen die hij in wedstrijdvoorbereiding opbrengt. Hij weet wat hij wil en gaat er voor.

Mijn spel is vooral timing. Wees precies en alles valt op zn plaats. Het is een balans tussen optimale voeding, aangepaste individuele trainingssystemen en veel psychologische invloed. Dan lever je altijd een atleet af die op het echelon zal staan.

Hehe, ja het is zwaar idd die wedstrijdvoorbereidingen, ik heb het 1 keer gedaan toen ik nog op school zat en vrijgezel was, ik weet niet of het me nog eens zou lukken (zonder begeleiding sowieso niet.... denkik).
Ik denk ook zelf dat het resultaat beter is als 1 iemand zich op het eten en timing idd richt en de ander alleen maar hoeft te trainen en te doen wat de ander zegt. Ik zou het iig niet allemaal alleen kunnen :D

anyway, veel succes nog met die knaap, zal wel ver komen :)
 
Gave foto's BC, mooie bodybuilder, zo een soort fysiek heb ik ook voor ogen, alleen ben ik een flinke kop groter als hem....
Het is toch zwaar kicken hoor een wedstrijd, moet zeggen voor het aantal views zijn er maar weinig met ambitie. Ik sta, ondanks nog tegenvallende resultaten, te springen om weer het podium op te gaan. Maar ja, ik heb dan ook een doel nodig, om hard te kunnen blijven trainen, voor de lol is het (voor mij) veel zwaarder om vol gas te blijven geven.
Heb al eens wat drooggetraind voor de zomer, maar dan heb ik niet die drive, die je voor een wedstrijd wel hebt. Ik kan het iedereen aanraden, bovendien leer je veel over je zelf, je lichaam, en je relatie, haha!
 
Originally posted by WoUz


Hehe, ja het is zwaar idd die wedstrijdvoorbereidingen, ik heb het 1 keer gedaan toen ik nog op school zat en vrijgezel was, ik weet niet of het me nog eens zou lukken (zonder begeleiding sowieso niet.... denkik).
Ik denk ook zelf dat het resultaat beter is als 1 iemand zich op het eten en timing idd richt en de ander alleen maar hoeft te trainen en te doen wat de ander zegt. Ik zou het iig niet allemaal alleen kunnen :D

anyway, veel succes nog met die knaap, zal wel ver komen :)

Nee, alleen lukt dat niet. Je moet de taken verdelen opdat je iemand zou hebben die fulltime evalueert en in detail uitplant, want als het op voorbereiding aankomt denk je niet zo zuiver, dan moet je een houvast hebben, een richtlijn. Ook psychologisch.

En ja, "die knaap" wordt nog Mr.Universe, en als het aan hem ligt nog Masters Olympia ook ...
 
Word ik ook nog wel :D
ghehehe
 
Wij hebben ooit bijna 8 jaar geleden meegedaan aan een multi-power wedstrijd in een regionale sportschool. Hierbij moest je zovaak mogelijk je eigen gewicht bankdrukken en de dames de helft van hun gewicht. Hierna moest je chinnen en daarna dippen.

Diverin werd op die wesdstrijd eerste bij de dames terwijl ze nog niet eens zo lang trainde en ik werd achtste bij de heren.

Wedstrijden op het podium zie ik mezelf niet doen, heb er niet de genetische aanleg voor om dat te halen, ook niet als ik mezelf ziek zou vreten met as.

greetz
 
Het is een drug die loopt door m'n aders. Sinds '94 doe ik wedstrijden. Dat moeten er nu zo'n 30 tal zijn, de laatste 2 jaar intern. Ik krijg er maar niet genoeg van, zeker vanaf ik europe won weet ik dat er veel meer inzit.
Bigcat geeft me de mogelijkheid om mijn potentieel uit te bouwen en 100% te benutten. Niet dat ik de hersens niet heb, maar ik leer veel van hem. Deze gast is steengoed! Niet zoals zoveele guru's (charlatans) die enkel op geld uitzijn. Geen bullshit, enkel logica.
 
Hebtiej geen broer in de buurt van Den Haag die net zo goed is? :)
 
He Filiep zijn er buiten BC nog andere mensen die je begeleiden? Ik hoorde dat sommige pro's 3-4 mensen hebben die hun volgen in alle aspecten waaronder een fysio voor de event. blessures ed.
 
Bigcat helpt me met meer dan mijn dieet alleen hoor! Training, posing, charisma, en spreekt me moed in wanneer ik het moeillijk heb met mijn dieet.
Voor de rest Pierre De Bondt (m'n 2e pa) die me begeleid heeft met mijn eerste wedstrijden. Hij is eigenaar van de gym waar ik train en was zelf een uitstekend atleet in de jaren '60 '70.
Hij heeft me al zijn kennis doorgegeven en heeft een uitstekend oog wat atleten betreft.
Mijn vader. Hij volgt me altijd en weet perfect wanneer ik klaar ben.
De rest doe ik zelf. Ik ben een zelfmotivator.
 
Originally posted by SQUAT
Bigcat geeft me de mogelijkheid om mijn potentieel uit te bouwen en 100% te benutten. Niet dat ik de hersens niet heb, maar ik leer veel van hem.

Eventjes verduidelijken misschien hier. Begeleiding heeft weinig met kennis of gebrek daar aan te zien. Je moet gewoon verstaan dat bodybuilding een levensstijl is die je op een zeker niveau niet toe laat om de research en planning te doen die vereist zijn voor het hoogste internationale echelon. En dan moet je de taken verdelen. Stel je een wedstrijdvoorbereiding voor waarbij je op elk moment van de dag moet opletten wat je drinkt en eet, wanneer en hoe. Als je honger hebt of niet. De supplementatie, de cardio en dan nog eens je job ? Dan kun je je niet veroorloven om je concentratie te verliezen aan intensieve research.

Als begeleider moet je constant de laatste research in het oog houden. gezonde kennis van biochemie, anatomie, kinesiologie, biologie, voedingskunde en endocrinologie is vereist om die dingen om korte termijn te verwerken, opslaan en uit te zoeken hoe die toepasbaar zijn. Als dat al het geval is. Als je dan weet dat elke andere trainer misschien ondersteuning heeft van meerdere deskundigen, van betere middelen gebruik maakt en zo voorts, dan kun je je concentratie niet verliezen.

Het zijn twee full-time bezigheden.
 
Originally posted by SQUAT
Voor de rest Pierre De Bondt (m'n 2e pa) die me begeleid heeft met mijn eerste wedstrijden. Hij is eigenaar van de gym waar ik train en was zelf een uitstekend atleet in de jaren '60 '70.
Hij heeft me al zijn kennis doorgegeven en heeft een uitstekend oog wat atleten betreft..

Pierre heb ik nog niet ontmoet, maar het is waar. Ik heb het geduld niet om een beginnende atleet zo intensief te begeleiden. Dat vergt veel tijd en hands-on approach. Philiep weet enorm veel. En dat scheelt stukken. Als ik iets uitleg, verstaat hij het onmiddelijk. ik moet er niet meer woorden aan vuil maken. Als je van nul moet beginnen, dan zou het echt moeilijk worden.
 
Leuk om een reactie van jou te horen Squat! Ik wens je veel succes in de toekomst. Met zo een team en motivatie gaan we zeker van je horen, je hebt er in ieder geval een fan bij.
Het is ook geweldig om te doen. Al zal ik niet op jouw niveau komen, ik heb wel aardig wat aanleg, volgens insiders, maar mij ontbreekt het nu aan geld, en een topcoach, om de top te halen. maar ik beleef enorm veel voldoening aan de lagere wedstrijden. En wie weet waar ik over 5 jaar toch nog sta......er gebeuren wel vreemdere dingen op de wereld
 
Mijn doel in mijn eerste jaar wedstrijden was ook niet europees kampioen worden hoor! Ik wou wel graag wedstrijden draaien en eens kijken waar ik stond. Heb dit in alle sporten die ik vroeger deed ook gedaan. Ik moet kunnen weten wat ik waard ben en bereikt heb. Iedere keer ik dit dan kende legde ik de lat wat hoger. En voor je het weet ben je een internationaal.
 
Back
Naar boven