Fitness Seller

Weegschaal voor gewicht en BF% kopen.

Bezoekers in dit topic

Am_Nightmare

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
24 feb 2003
Berichten
29
Waardering
0
Ik wil een weegschaal kopen voor gewicht en BF%. Uiteraard (arme student) mag deze niet te duur zijn en liefst wel enigszins accuraat :D

Op www.neckerman.com staat er een van 69,- Is dat misschien iets? Weet iemand toevallig waar ik ze nog meer zou kunnen vinden?

-edit- Op www.blokker.nl zie ik er nu een staan voor 79,- (Soehnle Body Fat weegschaal).
 
Laatst bewerkt:
Ik zou je eerder de Omron aanraden, is zo'n racestuurtje.
Daar voer je dan de gegevens in over lengte, gewicht, leeftijd en geslacht. Werkt beter dan een weegschaal.

Voor een weegschaal heb ik een ouderwets analoge, maar 1 of 2x per week ga ik stiekem even op de dure digitale staan van de sportschool. trek dan ongeveer 1/2-1 kg af voor kleding.

Espi
 
Mja maar ik wil eigenlijk ook mijn gewicht kunnen bepalen. Ik vraag me alleen af of die dingen van 60 a 70 euro nauwkeurig zijn. Het hoeft niet precies op de tiende % te zijn, maar hij moet ook geen hele procenten af gaan wijken.
 
hoe groot is de afwijking van zo'n ding?
want met zo'n "Race stuurtje" had ik een bf van 8,6% dat is vrij laag toch ?? em kheb toch heel wat spek teveel dus dat vond ik vrij vaag, vager vond ik het nog toen ik hoorde dat me klasgenoot een bf had van 14,1% wie aan triatlhon doet en iets van 68kg weegt met een lengte van 1,85m terwijl die gast bijna geen vet heeft ,,, ( hij had et met een huidplooi ding laten meten)
 
Die toestellen kloppen helemaal niet. Heb eens ergens gelezen dat die weegschalen, maar het vetpercentage meten tot waar je benen samenkomen. Weet niet juist meer hoe het zit. Aan de hand van je gewicht en leeftijd maakt die weegschaal een gemiddelde van hetgene dat tot daar zit dus. Als al je vet bv. op je buik zit zul je op zulke weegschaal een veeeeeeeel lager vetpercentage hebben dan op zo'n racestuurtje dat dan weer wel meer van heel je lichaam meting doet....


Niet waar???
Wel waar!!!
 
Originally posted by DAMH
hoe groot is de afwijking van zo'n ding?
want met zo'n "Race stuurtje" had ik een bf van 8,6% dat is vrij laag toch ?? em kheb toch heel wat spek teveel dus dat vond ik vrij vaag, vager vond ik het nog toen ik hoorde dat me klasgenoot een bf had van 14,1% wie aan triatlhon doet en iets van 68kg weegt met een lengte van 1,85m terwijl die gast bijna geen vet heeft ,,, ( hij had et met een huidplooi ding laten meten)

een huidplooi is idd veel nauwkeuriger. Hoe kan je nou via zon electronisch gevalltje je vet% meten. lijkt me echt onzin.
 
Ik heb vaak mensen die bij mij hun vet percentage laten meten en kan zeggen dat vaak verschillend. Dit komt meestal door water gebrek dat hij de enne dag dit aan geeft en de andere dag dat andere. Ik zelf was hier achter gekomen toen ik ineens op 4.7 % zat uit het niets. Na 6 keer meten nog steeds. en 3 dagen later weer op 8.6 % . Toen vertelde collega van mij dat dat vaak dus ligt aan hoeveel water je die dag hebt gedronken. Want doe je het voor je training zal die waarschijnlijk heel iets anders aan geven dan als je getraind hebt en niks gedronken. ;) Dit kan 1 van de redennen zijn .
 
Met andere woorden zo'n weegschaal is dus altijd waardeloos?

Ik vind dit nogal vreemd aangezien er ook van die dingen zijn die meer dan 1500,- kosten.

Wat ze bij ons op de sportschool idd wel zeggen is dat je het altijd voor de training moet doen. En ik kan me voorstellen als je het altijd 's ochtens bij het opstaan meet, het vochtgehalte in je lichaam toch ongeveer steeds hetzelfde moet zijn.

De weegschaal (electronisch) op de sportschool meette bij mij 18,5% en bij m'n trainingsmaatje 26%. In beide gevallen zou dat best kunnen kloppen. Dus zo ontzettend onnauwkeurig lijken ze mij ook weer niet.
 
e huidplooimeting lijkt me idd het meest betrouwbare. gewicht+leeftijd+lengte+maten is onzin, wan dat is per persoon verschillend (botmassa, omvang van het spierweefsel etc)

weet iemand meer info over deze methode (en apparatuur(?))
 
Die omron die ik heb is exact dezelfde als ze op de sportschool hadden.. blijkbaar kunnen ze daar niet met een huidplooimeter omgaan.
Ik heb 'm vanavond weer gebruikt, gaf 30,8 % aan.
In LA heb ik een huidplooimeting laten doen een paar weken terug toen hoorde ik dat ik 29,8% had. Die meter telde digitaal de waarden op...
10 USD kwijt voor een pijlsnelle meting en nu weet ik nog niet hoeveel mm spek ik had :(
Maar goed... er is nog een lange weg te gaan voor ik tussen 20-25% uitkom (goed-gezond voor vrouwen).

Espi, die een analoge weegschaal in combinatie met Omron aanraadt, anders evt een digitale.. maar geen enkele weegschaal is 100% betrouwbaar zonder ijking. Beste is zo'n ouderwetse met schuifgewichtjes.
 
Ik denk dat zo'n ding alleen redelijk goed aangeeft als je rond het 'normaal' beschouwde postuur zit. Ik ben 1.77m en ongeveer 100kg en dat ding gaf meer dan 40% aan bij mij terwijl ik toen rond de 15% zat. volgens mij maken ze dus gewoon een gemiddelde van je lengte met je gewicht.....
 
De omron heb je met twee handen vast en dan gaat het stroompje van je ene hand naar de ander. Dat stroompje komt onderweg weerstand tegen en aan de hand van die weerstand bepaalt die je vet%.
Vocht in je lichaam beinvloedt de uitslag.

Ik vind de huidplooidiktemeter beter, maar waar koop je die.(een goeie).

En zo'n weegschaal werkt net als de omron, alleen dan gaat het stroompje dus door de benen.
 
Zo'n weegschaal is verre van acuraat. Laat je vet professioneel meten bij je eigen sportschool of een bij een in de buurt.
 
Zei ik toch.. die van mij gebruikt precies dezelfde Omronmeter. De diëtiste die daar werkt vond dat vast veel makkelijker dan met een tang werken, dat vereist namelijk wat ervaring en handigheid... was te veel van d'r gevraagd!

Espi (in sarcastische bui)
 
Originally posted by maniac
De omron heb je met twee handen vast en dan gaat het stroompje van je ene hand naar de ander. Dat stroompje komt onderweg weerstand tegen en aan de hand van die weerstand bepaalt die je vet%.
Vocht in je lichaam beinvloedt de uitslag.

Ik vind de huidplooidiktemeter beter, maar waar koop je die.(een goeie).

En zo'n weegschaal werkt net als de omron, alleen dan gaat het stroompje dus door de benen.

precies! Gewoon simpel een weerstands meting! Huidplooi is stukken betrouwbaarder, wat heb je aan een vet% meter als hij niet prcies is? Heb je r nog geen hol aan, heb je een keer wat meer water op en dan scheelt het weer 5 procent. En een huidplooimeter is gewoon een schuifmaat. Je moet dan wel een grafiekje hebben waar op staat hoe je die metingen op kan tellen. Dus je zet je huid (bij biceps, triceps, buik, rug en benen dacht ik) een keer tussen schuifmaat, telt alles bij elkaar op, kijkt in de grafiek en klaar is kees. Die grafiek hebben ze wel op de sportschool, ken je wel een copietje maken of zo.
 
Weegschaal stuurt net als stuurtje een stroompje door je lichaam, afhangkelijk van de tijd die het erover doet om terug te komen, gewicht lengte, enz. is er voor de standaard mens een bepaalde formule om het % te berekenen. punt 1 is dit voor de standaard mens, niet voor bb met veel spiermassa en een hoog lichaamsgewicht, staat ook in de handleiding vermeld, punt 2. stroom neem de kortste weg door je lichaam, dus van je ene been via je andere terug naar de grond, je meet dus enkel je onderlichaam. idemdito voor het vasthoud geval.. oftewel niet nauwkeurig. nauwkeurigste is een bepaalde oplossing drinken en dan meten ze in de urine iets en aan de hand daarvan kunnen ze het bepalen, zo doet numico het, onderwatermeting heb je ook nog, die staat op 2.

voor de gewonen mens is toch de huidplooimeter het gemakkelijkste, door dezelfde persoon op dezelfde plaatsen gemeten geeft het een hele goede indicatie van je vet% en de afname..

zelf zo'n stuurtje gekocht en na 6 weken cutten is me vet% 2% toegenomen volgens dat ding, van 15% naar 17%.. de spiegel verteld me echter iets heeel anders.. klopt dus echt geen ruk van, wast of money!
 
Misschien ken je hem nog aansluiten op je PC en lekker race spelletjes mee spelen of zo ;)
 
de tabellen en de meetmethode!!!

Ha ha, die Rob G

Maar ff serieus, nu heb ik zelf waarempel een gewone schuifmaat voor technische doeleinden.. moet bekennen dat ik die stomweg heb gekocht om de diameter van mijn fietsbanden te kunnen meten (daar wordt altijd over gelogen door fabrikanten, bijv. mijn 23 mm banden waren maar 20 mm en 32 mm banden maar 28 mm).

Kan ik die ook gebruiken.. ben even een linkje kwijt.. heb ik die niet zelf ooit gegeven?

Espi
Zo'n ding koop je bijv via: [Link niet meer beschikbaar]

Maar de meetgegevens?

http://www.sport-fitness-advisor.com/bodyfatcalipers.html

Geeft wel goede achtergrond info.. nog steeds geen tabellen en hoe je het moet doen?

Gotcha! Maar niet voor de 'faint of heart' best wel ingewikkeld eigenlijk!

http://www.drlenkravitz.com/Articles/bodycomp.html
 
Originally posted by Rob G


precies! Gewoon simpel een weerstands meting! Huidplooi is stukken betrouwbaarder, wat heb je aan een vet% meter als hij niet prcies is? Heb je r nog geen hol aan, heb je een keer wat meer water op en dan scheelt het weer 5 procent. En een huidplooimeter is gewoon een schuifmaat. Je moet dan wel een grafiekje hebben waar op staat hoe je die metingen op kan tellen. Dus je zet je huid (bij biceps, triceps, buik, rug en benen dacht ik) een keer tussen schuifmaat, telt alles bij elkaar op, kijkt in de grafiek en klaar is kees. Die grafiek hebben ze wel op de sportschool, ken je wel een copietje maken of zo.

Gewoon een schuifmaat?? Je bedoelt zo'n ding dat je in een gereedsschapskist kan vinden? Kan je dat ook gebruiken als huidplooidiktemeter dan?

Die grafieken heb ik thuis liggen alleen de huidplooidiktemeter nog niet.
 
Originally posted by maniac


Gewoon een schuifmaat?? Je bedoelt zo'n ding dat je in een gereedsschapskist kan vinden? Kan je dat ook gebruiken als huidplooidiktemeter dan?

Die grafieken heb ik thuis liggen alleen de huidplooidiktemeter nog niet.

kan je die grafieken niet inscannen voor de rest?

zo'n schuifmaat kan je wel bij de doe-het-zelf zaak halen
 
Back
Naar boven