AndroidHealthClinic

Weer 'actief' beginnen

Bezoekers in dit topic

Lennie002

Novice
Lid geworden
4 jun 2016
Berichten
2
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
106kg
Beste forumleden,

Meeste mensen hebben wel is een periode gehad dat ze het rustig aan deden met het sporten, en zo was ik bezig met aanmodderen. Op een gegeven moment zat ik niet meer lekker in mijn vel, en ik heb helaas de laatste tijd weer het dieptepunt van 105,5 kilo gehaald. Vier jaar gelden was ik ook op dit gewicht en toen goed bezig geweest met cardio, krachttraining en natuurlijk de voeding. Wat mij altijd hierbij dwarszat dat ik nooit de gewenste spieropbouw bereikte, dit was wel qua kracht en conditie.

Deze week de keuze gemaakt om verandering in de 105,5 kilo te brengen, en actief weer te gaan trainen. Met als uitgangspunt weer goed in mijn eigen lichaam te zitten, dit zowel mentaal als fysiek. En ook zo van het de futloosheid en energietekort af te komen. Zoals boven beschreven heb ik al een drop gehad richting de 94 kilo, dit kreeg ik voor elkaar door 3-4 keer in de week aan krachttraining te doen, heen en weer naar het werk met de fiets (36 km-per dag) en voeding. Met deze uitgangspunten en bijbehorende schemas toen ook nog niet het gewenste lichaam (kracht vs body) kunnen bereiken.

En zo wil ik jullie (alle forum leden) voor advies vragen over samenstellen van voeding en trainingsschema's, en in de tussentijd lees ik de diverse topics over verschillende onderwerpen door op het forum. Daarnaast wil ik jullie graag op de hoogte houden over mijn progressie, en 'state of mind'. Komende dagen zal ik wel vragen gaan stellen in de diverse topics en subtopics, en tips zijn altijd welkom.

Dus help mij graag uit de brand, en help mij actief mijn doel weer te bereiken.

Groet Lennie
 
Kleine update ter aanvulling van het bovenstaande

Vanochtend lekker naar de sportschool geweest, en een beetje aan het 'freewheelen' geweest. Ook nog even op de weegschaal gestaan (Tanita Analyzer) en hier de volgende gegevens:
  • Gewicht: 103.7 kg.
  • BMI: 29.7
  • BMR: 9358 kJ / 2237 kcal.
  • Weerstand: 371 Ohm.
  • Vet percentage: 20 %.
  • Vet - Massa: 20.7 kg.
  • Vetvrije Massa: 83.0 kg.
  • Lichaamsvocht: 60.8 kg.
Dus komende maanden ga ik hier verandering in brengen. Morgen heb ik in de planning staan om benen en rug te doen, en een beetje buik.
 
Back
Naar boven