Fitness Seller

(Weer) Beginnen met trainen. Is dit schema goed om aan te houden voor mijn doelen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Net even een korte maar goede workout gehad,

heb de Squats express wat laag gehouden zodat ik meer energie had voor mijn BP en deadlift.

Squat 15x stang

6x80
6x100
6x100

Benchpress:

15x stang
6x60
6x70
5x75
1.5x 80 (te weinig zelfvertrouwen voor de 2e push zonder spotter)

Deadlift:

6x80
5x100
3x120
1x140
1x150

Dips:

10x Lichaamsgewicht (weegschaal gaf 108 aan deze keer)
6x lichaamsgewicht


Tricep rope pushdown:

12x 36
8x 42
6x 45



Had verder niet veel tijd, dus heb het hierbij gelaten,

Het opbouwen van het lopen en de cardio moet ik mezelf nog echt even onder mn reet schoppen. Merk dat de discipline voor cardio en lopen na de training nog kut is.

Heb ook nog niet Aparte Cardio dagen ingelast. Wel altijd 10-15 minuten na de training. En die probeer ik wel rustig op te bouwen.

Ook thuis nog niet veel (mentats huiswerk) gedaan, (wel gelezen maar nog niet bodyweight oefeningen thuis ) wil dit wel op gaan bouwen maar ben gewoon een luie klootzak.


Mn armen en borst zijn flink gegroeid, Kwa VP heb ik mijn twijfels, heb het ook nog niet laten meten en via de spiegel kan ik er nog niet veel verschil van maken (Waarschijnlijk ook mede dankzij bovenstaande redenen).

Heb de Melk in mijn shakes vervangen voor water en probeer wat minder suiker naar binnen te werken (Geen suiker in de brinta of honing in de thee)


tot zover even een kort updatetje.
 
Net even een korte maar goede workout gehad,

heb de Squats express wat laag gehouden zodat ik meer energie had voor mijn BP en deadlift.

Squat 15x stang

6x80
6x100
6x100

Benchpress:

15x stang
6x60
6x70
5x75
1.5x 80 (te weinig zelfvertrouwen voor de 2e push zonder spotter)

Deadlift:

6x80
5x100
3x120
1x140
1x150

Dips:

10x Lichaamsgewicht (weegschaal gaf 108 aan deze keer)
6x lichaamsgewicht


Tricep rope pushdown:

12x 36
8x 42
6x 45



Had verder niet veel tijd, dus heb het hierbij gelaten,

Het opbouwen van het lopen en de cardio moet ik mezelf nog echt even onder mn reet schoppen. Merk dat de discipline voor cardio en lopen na de training nog kut is.

Heb ook nog niet Aparte Cardio dagen ingelast. Wel altijd 10-15 minuten na de training. En die probeer ik wel rustig op te bouwen.

Ook thuis nog niet veel (mentats huiswerk) gedaan, (wel gelezen maar nog niet bodyweight oefeningen thuis ) wil dit wel op gaan bouwen maar ben gewoon een luie klootzak.


Mn armen en borst zijn flink gegroeid, Kwa VP heb ik mijn twijfels, heb het ook nog niet laten meten en via de spiegel kan ik er nog niet veel verschil van maken (Waarschijnlijk ook mede dankzij bovenstaande redenen).

Heb de Melk in mijn shakes vervangen voor water en probeer wat minder suiker naar binnen te werken (Geen suiker in de brinta of honing in de thee)


tot zover even een kort updatetje.
Goed dat je doorzet, vooruit gaat en nog steeds bezig bent.

Tips:
1. Probeer cardio en kracht te scheiden, dan zit het elkaar minder in de weg en wordt de krachttraining niet te lang;
2. Probeer die dagelijkse wandeling ook te doen, extra beweging mn in de ochtend is goed voor je.
3. Het zijn gewoontes, het begin is het moeilijkst.
 
+1 ^

Opbouwen is belangrijk. Rome is ook niet gebouwd in 1 dag ;)
 
Zo, even een kleine kracht update!

Vandaag weer goede PR's gezet.

Benchpress:

5x70
5x75
4x80
1x85
1x88


Squats:

5x100
5x110
5x120


Dips:

10x lichaamsgewicht (110kg)
6x lichaamsgewicht

Tricep Bar Pushdown:

45x12
51x12
59x10

Incline benchpress (Smithmachine)
12x50
10x60
10x70
5x80


Vooral trots op de Benchpress die ik er doorheen gepusht heb. was ook een kwestie van zelfvertrouwen en durven.

Lichaamsgewicht : 110kg.


(Mogelijk heb ik een blessure in mijn schouder zitten, het is gevoelig bij de deltoid en het knakt/schuift als ik bepaalde bewegingen maakt. net alsof de gewrichten verkeerd over elkaar heen schuiven. Ik heb geen idee hoe ik dit heb opgelopen. Oefeningen waarbij de deltoids flink belast worden heb ik maar even op pauze gezet, even aankijken en anders naar de dokter gaan. zou zonde zijn...)

Tot zo verre kort updateje!
 
Laatst bewerkt:
Goed oppassen met je schouder. Niets forceren want blijft toch altijd een gevoelige plek.
 
Zo, even een kleine kracht update!

Vandaag weer goede PR's gezet.

Benchpress:

5x70
5x75
4x80
1x85
1x88


Squats:

5x100
5x110
5x120


Dips:

10x lichaamsgewicht (110kg)
6x lichaamsgewicht

Tricep lat pulldowns:

45x12
51x12
59x10

Incline benchpress (Smithmachine)
12x50
10x60
10x70
5x80


Vooral trots op de Benchpress die ik er doorheen gepusht heb. was ook een kwestie van zelfvertrouwen en durven.

Lichaamsgewicht : 110kg.


(Mogelijk heb ik een blessure in mijn schouder zitten, het is gevoelig bij de deltoid en het knakt/schuift als ik bepaalde bewegingen maakt. net alsof de gewrichten verkeerd over elkaar heen schuiven. Ik heb geen idee hoe ik dit heb opgelopen. Oefeningen waarbij de deltoids flink belast worden heb ik maar even op pauze gezet, even aankijken en anders naar de dokter gaan. zou zonde zijn...)

Tot zo verre kort updateje!
Ik miste je wekelijkse update al.

Die presses en dips, zijn ook nogal een schouderbelasting, als ik het goed heb, doe voorzichtig.

Hoop dat je voor de rest ook stappen of kleine stapjes naar beter maakt.
 
Zo, even een kleine kracht update!

Vandaag weer goede PR's gezet.

Benchpress:

5x70
5x75
4x80
1x85
1x88


Squats:

5x100
5x110
5x120


Dips:

10x lichaamsgewicht (110kg)
6x lichaamsgewicht

Tricep lat pulldowns:

45x12
51x12
59x10

Incline benchpress (Smithmachine)
12x50
10x60
10x70
5x80


Vooral trots op de Benchpress die ik er doorheen gepusht heb. was ook een kwestie van zelfvertrouwen en durven.

Lichaamsgewicht : 110kg.


(Mogelijk heb ik een blessure in mijn schouder zitten, het is gevoelig bij de deltoid en het knakt/schuift als ik bepaalde bewegingen maakt. net alsof de gewrichten verkeerd over elkaar heen schuiven. Ik heb geen idee hoe ik dit heb opgelopen. Oefeningen waarbij de deltoids flink belast worden heb ik maar even op pauze gezet, even aankijken en anders naar de dokter gaan. zou zonde zijn...)

Tot zo verre kort updateje!

Nondepie :pressing: goeie stats man! Knap.

Succes met je schouder.
 
Goed oppassen met je schouder. Niets forceren want blijft toch altijd een gevoelige plek.

Ik miste je wekelijkse update al.

Die presses en dips, zijn ook nogal een schouderbelasting, als ik het goed heb, doe voorzichtig.

Hoop dat je voor de rest ook stappen of kleine stapjes naar beter maakt.

Nondepie :pressing: goeie stats man! Knap.

Succes met je schouder.

Bedankt allemaal! Ja dit is even zuur inderdaad. Ik merk wel dat ik er flink last van heb, toch maar even de huis-arts bellen morgen voor het geval ik het flink erger maak.

En ja, de dips tot het maximum pushen met mijn lichaamsgewicht zal er misschien ook wel mee te maken hebben. Even wat rustiger aanpakken tot ik wat meer informatie heb. Jammer want ik knal net zo lekker!

Bedankt en tot de volgende update!
 
Leuk om te lezen vatobart, jij gaat als een speer op gewicht training, das klasse !
Pas op voor blessures, want -heel blijven- is echt veel belangrijker.
Het herstellen van een blessure is funest voor de motivatie, waardoor je terug kunt vallen in je oude patronen, dat moet je zien te voorkomen.
Goed hoe jij je dag en nachtritme weer op orde hebt gebracht.
Misschien is het wat om te spelen met het aantal herhalingen, iets lichter, niet op zoek naar de max, maar naar goede vorm, en iets meer herhalingen.
Dan houden je rug, je schouders etc, met name de pezen en banden de groei beter bij.
En even de schouders serieus onder de cardio trainingen gaan zetten. Dat loont, je hebt meer lucht bij de krachttraining en je gaat gewicht verliezen.
Naast wandelen, kun je ook gaan zwemmen, fietsen, roeien, of een groeps-les volgen in de sportschool.
Zelf ben ik 6 weken geleden weer begonnen met krachtraining, mijn gewichten gaan niet zo snel omhoog, maar wel tevreden met bp 60 kg en dl 60kgVoor de kerst zit ik op bp en dl op lichaams gewicht, daar ben ik nu al blij mee.
Ik kom van 8 á 10 uur pittige fietstrainingen, en ga ook als een speer, van greyhound naar gespierde greyhoud zeg maar, al mijn kleding zit nu al strak.
Het ophogen van de eiwitten en het wennen aan trainen, eerst toestellen en daarna losse gewichten heeft mij 2 kilo in de plus opgeleverd, dus die 2 a 3 kilo zouden bij jou zou best kunnen kloppen. Mijn spiegel verteld mij dat er geen vet bij is gekomen, eerder minder.
Ik fiets dan nog wel 2 x per week 2 uur, redelijk intensief. Vanaf deze of volgende week ga ik beginnen met een beginners schema. Even afwachten hoe mijn herstel verloopt, misschien gebruik ik deze week, om rustig te trainen en pijntjes te laten herstellen, beetje inlezen (HUISWERK) en even kijken hoe zo'n beginners schema aanvoelt.
Vatobart, succes, en rustig an ! :thumb:
 
Toen ik net de sportschool in liep toch een gevoel van trots! Leuk om te zien.



gym.jpg




Leuk om te lezen vatobart, jij gaat als een speer op gewicht training, das klasse !
Pas op voor blessures, want -heel blijven- is echt veel belangrijker.
Het herstellen van een blessure is funest voor de motivatie, waardoor je terug kunt vallen in je oude patronen, dat moet je zien te voorkomen.
Goed hoe jij je dag en nachtritme weer op orde hebt gebracht.
Misschien is het wat om te spelen met het aantal herhalingen, iets lichter, niet op zoek naar de max, maar naar goede vorm, en iets meer herhalingen.
Dan houden je rug, je schouders etc, met name de pezen en banden de groei beter bij.
En even de schouders serieus onder de cardio trainingen gaan zetten. Dat loont, je hebt meer lucht bij de krachttraining en je gaat gewicht verliezen.
Naast wandelen, kun je ook gaan zwemmen, fietsen, roeien, of een groeps-les volgen in de sportschool.
Zelf ben ik 6 weken geleden weer begonnen met krachtraining, mijn gewichten gaan niet zo snel omhoog, maar wel tevreden met bp 60 kg en dl 60kgVoor de kerst zit ik op bp en dl op lichaams gewicht, daar ben ik nu al blij mee.
Ik kom van 8 á 10 uur pittige fietstrainingen, en ga ook als een speer, van greyhound naar gespierde greyhoud zeg maar, al mijn kleding zit nu al strak.
Het ophogen van de eiwitten en het wennen aan trainen, eerst toestellen en daarna losse gewichten heeft mij 2 kilo in de plus opgeleverd, dus die 2 a 3 kilo zouden bij jou zou best kunnen kloppen. Mijn spiegel verteld mij dat er geen vet bij is gekomen, eerder minder.
Ik fiets dan nog wel 2 x per week 2 uur, redelijk intensief. Vanaf deze of volgende week ga ik beginnen met een beginners schema. Even afwachten hoe mijn herstel verloopt, misschien gebruik ik deze week, om rustig te trainen en pijntjes te laten herstellen, beetje inlezen (HUISWERK) en even kijken hoe zo'n beginners schema aanvoelt.
Vatobart, succes, en rustig an ! :thumb:

Hoi Ron! Bedankt, en ja zeker de gewichten gaan zeker goed! Maar inderdaad je hebt gelijk, het cardio gedeelte is echt het gene waar ik op stuk loop op het moment. Daar moet ik echt de discipline voor gaan bouwen!
En inderdaad de blessure is even lastig, merk het veel, tijdens het sporten valt het juist mee maar thuis in de rust heb ik er toch last van, en ik vindt het toch lastig om die spier te laten rusten als ik in de gym ben... het is ook een klote plekkie!
Maar ik denk inderdaad dat ik er spijt van ga krijgen als ik niet aan mijn herstel denk... ik heb de dokter even gebeld die zei dat er wat oefeningen voor waren die ik op het internet kon vinden, en als het aan bleef houden dat ik even naar de fysio moest gaan.

8 a 10 uur fietstrainingen ? Yikes! oefff haha dat zie je mij niet na doen, bikkel hoor!

Bedankt voor je reactie en heel veel succes !
 
Korte Update:

Ik heb sinds de laatste update weer wat goede trainingen gehad en wat Pr's gemaakt.

BP: 5x70 , 5x75 , 5x80 1x 85 1x 90 en 1x93 kg.


Squats 5x 100, 5x 110 , 5x 120 , 1x 130 , 1x 140 , 1 x160 (Maar niet parallel, dus telt niet, beter not wat lager oefenen.)

Tricep bar pushdown 10 x 64kg

Flat dumbell press 10 x 30kg.

Ook heb ik mijn kcal nog lager gegooit om te kijken of dat wat beter gaat ivb met vet verlies :

voedingschema 1700 cal.png



Ik weeg nu 3 dagen achter elkaar in de range van 107.5-108.4 , daar ben ik nog niet overheen gekomen dus heel misschien stukje voor stukje samen met elke dag 45 minuten wandelen en mijn trainingen dat het zijn vruchten afwerpt.

Vindt het zelf wel erg laag, maar ik kijk het even aan of ik me er prettig bij kan voelen.

Update over mijn schouder blessure:

Ik denk dat het een blessure in het AC-Gewricht is, ik baal er enorm van. Vandaag voor het eerst dat ik er zo veel last van had dat ik mijn 5e keer 80kg benchpress niet haalde en de stang op mijn borst kwam en dus hulp moest vragen aan iemand.

Ik merkte al bij de warming up en de 5x70 / 5x75 dat ik er last van had en dat het mijn kracht verminderde, en toch nog ff die 5x80 proberen... helaas.

Maandag heb ik een afspraak bij de fysio, dan weet ik pas echt hoe of wat.

Baal hier echt enorm van, de motivatie ging ook gelijk van 100 naar 0 en ben maar naar huis gegaan.


Helaas, even aankijken dus...
 
Update:

Ik ben bij de Fysio geweest en deze heeft een Subacromial impingement vastgesteld.

Voorlopig heb ik wekelijkse afspraken om het herstel te bevorderen.

Moet nu voor elke training een bepaalde oefening doen en mijn repetities en herhalingen wat hoger leggen en de gewichten wat lager.

Ook mag ik niet dippen, geen OH presses doen en de "push"oefeningen wat anders benaderen.

Balen.
 
Korte update:

Gelukkig nieuwjaar iedereen.

Ik leef nog, alleen hebben de feestdagen wel een sleur met zich meegebracht, maar dat mag de pret niet drukken.

Voorlopig ben ik nog aan het revalideren van mijn blessure en dat is gewoon klote. Deze week ga ik weer sporten en kijk ik even aan hoe het voelt ivb met de blessure en de sleur die de feestdagen met zich mee hebben gebracht :emo:

Ben er weer helemaal klaar mee, en hopelijk ook weer klaar voor!
 
Korte update:

Gelukkig nieuwjaar iedereen.

Ik leef nog, alleen hebben de feestdagen wel een sleur met zich meegebracht, maar dat mag de pret niet drukken.

Voorlopig ben ik nog aan het revalideren van mijn blessure en dat is gewoon klote. Deze week ga ik weer sporten en kijk ik even aan hoe het voelt ivb met de blessure en de sleur die de feestdagen met zich mee hebben gebracht :emo:

Ben er weer helemaal klaar mee, en hopelijk ook weer klaar voor!
Goed om te lezen dat je niet steeds bezig bent!

Balen van je blessure, doe daar voorzichtig mee.

Nu je toch niet maximaal kan trainen is dit dan niet één mooi moment om je voeding, wandelen en andere cardio op te pakken zodat je in een goed ritme komt!?

Uiteindelijk ga je met flink gewichtsverlies kracht inleveren, dus al die PRs zijn wat dat betreft geleend. Het evenaren van oude PRs bij een lichter gewicht is dan weer enorm motiverend!

Succes!
 
Bartje, ben je er nog?

Hoe'st met de blessure?
 
Goed om te lezen dat je niet steeds bezig bent!

Balen van je blessure, doe daar voorzichtig mee.

Nu je toch niet maximaal kan trainen is dit dan niet één mooi moment om je voeding, wandelen en andere cardio op te pakken zodat je in een goed ritme komt!?

Uiteindelijk ga je met flink gewichtsverlies kracht inleveren, dus al die PRs zijn wat dat betreft geleend. Het evenaren van oude PRs bij een lichter gewicht is dan weer enorm motiverend!

Succes!


Bartje, ben je er nog?

Hoe'st met de blessure?

Hoi Mentat!

Excuses, ja ik ben er nog!

Ben nou weer eventjes aan het sporten, en ja je hebt gelijk. lever door de blessure enorm veel kracht in en kan sommige oefeningen gewoon nog even niet doen omdat het nog aan het herstellen is.

Het is aan de ene kant een beetje de-motiverend. Maar het feit dat ik weer bezig ben voelt toch wel goed.

Loop nog steeds wekelijks bij de Fysio, merk wel al dat ik minder last van de blessure heb dus ik hoop dat het zo de goede kant op gaat.

je zal wat minder van me horen omdat ik het wat rustiger aan moet doen, maar als ik er weer goed in zit en daar door weer goed in mn vel zit met het sporten zal ik zeker weer vaker updaten!.
 
vatosbart succes met je herstel hopelijk kan jij je training veel snel oppakken! :lifter: maar rustig aan beginnen.
 
Back
Naar boven