Fitness Seller

Weer beginnen na polsbreuk

Bezoekers in dit topic

fikky

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
19 sep 2012
Berichten
847
Waardering
228
Lengte
1m85
Massa
92kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

Na 2 maanden niet naar de sportschool te zijn geweest vanwege een pols en elleboogbreuk vanavond voor het eerst weer heen. Heeft iemand tips hoe ik dit aan moet pakken? Heb geen last van mijn pols en elleboog meer, wil dit graag zo houden.

Bedankt voor het antwoorden iniedergeval!
 
Gewoon weer rustig beginnen met niet al te veel gewicht, dan langzaam opbouwen.
 
Ligt het ook niet een beetje aan het soort breuk, de plek en hoe die genezen is ? Mogelijk dat het geen zwakke plek blijft, je zou het eens kunnen navragen natuurlijk.
Sowieso rustig opbouwen inderdaad, zal zeker geen belemmering zijn op den duur. Dan zouden er weinig meer sporten.
 
Let ook goed op de houding van je gewrichten (pols vooral).
 
Met bankdrukken er een raar gevoel in gehad.. staat er scheef op terwijl die door het gips gewend is er kaasrecht op te staan. Slechts 30 kg gedrukt terwijl ik 2 maand geleden het dubbele drukte.. Viel me nog wel even tegen..
 
Sowieso even contact opnemen met een fysio hierover. Ik heb beide polsen 1 maal zwaar gekneusd gehad en heb hier nog wel wat last van ondervonden nadat het geheeld was.l, lijkt me bij breken dus nog wat erger te zijn.

Is ondertussen 3 jaar geleden, maar merk af en toe nog dat het niet helemaal lekker gaat..
 
Heel rustig opbouwen inderdaad.

Elke dag oefeningen doen, in het dagelijks gebruik gewoon normaal gebruiken.
 
Accepteer dat je wat kracht kwijt bent en begin niet met je oude gewichten. Je zult je oude kracht sneller weer terug krijgen aangezien je spieren geheugen hebben. Ik weet dit uit ervaring, ben eens 6 weken gestopt en ik zat in 1 maand weer op t oude.
 
Accepteer dat je wat kracht kwijt bent en begin niet met je oude gewichten. Je zult je oude kracht sneller weer terug krijgen aangezien je spieren geheugen hebben. Ik weet dit uit ervaring, ben eens 6 weken gestopt en ik zat in 1 maand weer op t oude.

6 weken is niks... Spiergeheugen heeft bovendien meer betrekking op hoe snel je spieren weer zullen groeien. Neurale aansturing gaat om het gewicht, na 6 weken is het echt niet zo dat je CNS denkt: ooh we hebben al een tijdje niks meer te doen gehad laat maar zitten.

OT: Maak je niet druk om de gewichten, rustig beginnen en zeker niet te hard willen. Check een fysio oid iets misschien handig ;)
 
Back
Naar boven