Fitness Seller

Weer begonen: slapeloosheid (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

xerxes

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
145
Waardering
0
Hallo
ben na een maand of 4 weer begonnen met trainen. Heb afgelopen 2 dagen s'avonds getrained (20:00 tot 22:30). Het probleem is nu alleen dat ik heel slecht kan slapen ondanks dat ik best moe ben. Dat wil zeggen dat ik erg oppervlakkig slaap. En ik word continue wakker. Is hier iets tegen te doen?


Xerxes
 
ik heb dat ook , ben de hele dag volledig gesloopt. Behalve wanneer ik train dan heb ik ineens energie ??? en darna stort ik weer in.

waarom train jij in godsnaam 2,5 uur ??? dat is niet goed man! mischien ben je daarom wel zo moe, overtraining? al lijkt me dat sterk na twee dagen. Maar probeer eens max 1 te trainen
 
ik heb dat ook , ben de hele dag volledig gesloopt. Behalve wanneer ik train dan heb ik ineens energie ??? en darna stort ik weer in.

waarom train jij in godsnaam 2,5 uur ??? dat is niet goed man! mischien ben je daarom wel zo moe, overtraining? al lijkt me dat sterk na twee dagen. Maar probeer eens max 1 uur te trainen
 
Ik had het gister ook na voetbaltraining.

Probeer voor het slapen iets aan ontspanning te doen.
Boek lezen, mediteren.. klinkt stom maar meestal is je lichaam nog heel actief en kan je inderdaad niet in slaap komen.

Even rust is heel goed en eventueel kan een beker warme melk je helpen.

succes!
Ciao ben
 
Idd beetje warme melk met een lepel honing erbij. Zelf lees ik voor slapen een boek of tv met het geluid stil, krijg je ook de neining van weg te dommelen...
 
Als je daar zo,n last van hebt, ga dan wat eerdere trainen als dat mogelijk is. Verder vindt ik 2,5 uur is wel heel lang ik zelf train nooit langer dan 50 min. Let op overtraining!!
 
Inderdaad niet te kort na je training proberen te gaan slapen...of tewel, kijk of je eerder kunt trainen en de verschijnselen dan niet optreden.
 
Doorgaan met trainen tot 22:30 is erg laat .... het duurt op zich wel een uur voor je lichaam om te kalmeren (minimaal) en daarna nog eens minstens een uur voor je geest om rustig te worden (minimaal) kans is dat je dan (00:30+) over je inslaap moment heen bent.
 
begrijp het

Aha
thanks jongens ik snap het..
het is wel ook wel erg logisch nu achteraf. Ik ga het wat eerder plannen dan denk ik.
En ja verder over de training: ik zal hem effe op de lijst posten dan kan het bekeken worden. Het probleem is ook een beetje dat ik voor het eerst met gewichten train ipv apparaten. Dus moet ik met nieuwe ofeningen een beetje alles nog uitzoeken... dus gewichten, correct uitvoeren oefening etc.. maar ik zal toch effe het schema posten.

Xerxes
 
ja dat lijkt me niet zo moeilijk, eerst eens goed tot rust komen na de training. tot half 11 is wel erg laat om te trainen. dan is mijn sportschool al een tijd dicht!
good luck
 
Juist daarom train ik het liefst 's ochtends.. van die training krijg je zoveel energie en produceer je zoveel warmte, dat mijn kacheltje dan de rest van de dag wat harder brandt.
Ga je meteen slapen, dan heb je daar niets aan en is de slaap niet zo goed van kwaliteit.

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
Juist daarom train ik het liefst 's ochtends.. van die training krijg je zoveel energie en produceer je zoveel warmte, dat mijn kacheltje dan de rest van de dag wat harder brandt.
Ga je meteen slapen, dan heb je daar niets aan en is de slaap niet zo goed van kwaliteit.

Espi

Het enigste voordeel aan smorgens trainen vind ik dat je dan een heledag voeding erachteraan hebt...ideaal voor herstel. Verder is het helemaal k*t, omdat je minder energie hebt dan na een hele dag voeding...damn, das ff lastig :D
 
ik train ook tot 11 uur .... dat komt omdat ik pas om 10:00 kan trainen. zit namelijk elke dag van 8.30 tot 16:30 op school en daarna moet ik werken ... :(
 
Back
Naar boven