AndroidHealthClinic

Weer begonnen na een lange tijd - bulk of cut?

Bezoekers in dit topic

Geen slecht schema, maar voor mij is bv brood, havermout en rijst totaal niet vullend. Daar kan ik bakken van eten en blijf honger houden. Daarom eet ik dan tijdens de cut liever (extra)mager gehakt, bonen (werk maar eens 250gr snijbonen weg..en nog redelijk wat eiwitten ook), veeel wokgroente, gekookte aardappel etc. En vergeet genoeg goede vetten niet!
Wat ik bedoel is dat je even op zoek moet naar wat jou goed vult en smaakt. Verder heb ik gemerkt dat als je geraffineerde suikers mijdt en andere suikers (fruit, agave, honing..) beperkt, je cravings na een tijdje wegblijven.

Daar heb je best gelijk in, rond 16:00 begin eigenlijk het meeste honger te krijgen.
Dus brood skippen en een warm maaltijd eten, aardappel, groenten vlees? Die havermout vult ook niet echt nee en is 'te lekker' hoe ik het maak. Zit ook een 5 gram honing en cacaopoeder in overigens...

Cacao is goede vetten :o , als je het niet overdrijft. Beetje honing kan ook geen kwaad. Zo'n extra warme maaltijd is een goede optie mocht dat mogelijk zijn.
Het is gewoon even puzzelen met wat je lekker vind en tegelijk goed vult.
Mocht de lekkere trek te erg worden, eet dan bv maiswafel met 0%jam. Drie stuks met een likje jam is 100 kcal en geeft je toch het gevoel flink wat lekkers te hebben gegeten.

Ja, dat zie ik ook in. Ik weet alleen niet wat ik nog veel meer kan doen.
Ik eet 2000 kcal per dag en train 4x met gewichten en 3x cardio van 30 minuten - 300 kcal.
Ook cardio doen op trainingsdagen dan? Ik heb een enorme honger op 2000 kcal..
Waarom eet je dan niet 2300 kcal en doe je een uur cardio ipv 30 min?

Waarom eet je dan niet 2300 kcal en doe je een uur cardio ipv 30 min?
Zo werkt dat niet hoor volgens mij. Als je 300 kcal verbrand met cardio kan je het er niet bij je voeding optellen, want in die tijd zou je met zitten ook simpelweg calorieen vebranden.
komt dus meer uit op 250 kcal, wat niet heel veel is. Cardio zorgt juist dat ik meer honger krijg. Op mijn Lichts deed ik helemaal geen cardio... maar ik kan het proberen.

Zo werkt dat niet hoor volgens mij. Als je 300 kcal verbrand met cardio kan je het er niet bij je voeding optellen, want in die tijd zou je met zitten ook simpelweg calorieen vebranden.
komt dus meer uit op 250 kcal, wat niet heel veel is. Cardio zorgt juist dat ik meer honger krijg. Op mijn Lichts deed ik helemaal geen cardio... maar ik kan het proberen.
je doet nu toch ook cardio waar je honger van krijgt?. enige verschil is dat je nu na je cardio 300kcal meer kan eten en toch nog in een deficit blijft. probeer het maar eens idd en kijk hoe het bevalt.

Zo werkt het exact wel hoor -> Mijn maintenance is 2300 kcal -> ik doe 18k stappen per dag wat resulteert in 1000kcal/dag + training wat neerkomt op 350 kcal per workout = ik eet 3750 kcal/dag voor een gewichtstoename van 0.5kg/maand. Moest ik morgen besluiten nooit geen stap meer te doen dan moet ik 2750kcal gaan eten voor hetzelfde resultaat neer te zetten.

Hoe meer je beweegt hoe meer je moet/mag eten. Natuurlijk mag het niet zo zijn dat je door cardio meer gaat eten als je verbrand, vandaar je best liss-cardio doet (low intensity) dat zou je hongergevoel niet mogen increasen. Wandelen op een helling of in het algemeen wandelen is hiervoor een ideale manier.

Ik zou ook een stuk meer groenten eten want dat vult je veel meer -> 250gram groene boontjes zijn een slordige 65/75kcal en vult al gauw een volle kom. Zelf in mijn leanbulk hou ik een minimum van 500g groene groenten per dag aan om mijzelf goed te vullen. Eet ik een wrap met kip, gooi ik er een berg salade in zodat je vaker vol zit. Veel water drinken helpt hier ook bij (3-4liter per dag bv).

Als je veel honger hebt dan moet je er iets tegen doen, psychologisch hou je het nooit vol om eeuwig honger te hebben - en het is ook gewoon niet leuk. Kijk dus naar eventuele aanpassingen, heb je nog honger doe dan wat meer Liss-cardio en eet een beetje bij. Opties genoeg zolang je kcal out maar hoger is als je kcal in.

Nog niet waar ik wil zijn, maar toch redelijke progress voor 4 maanden denk ik.
Weeg nu 76 kg, ik wil tenminste nog naar de 72kg

Bijlagen

• WhatsApp Image 2023-06-10 at 16.11.50.jpg
    WhatsApp Image 2023-06-10 at 16.11.50.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 79
Vooral het switchen van iifym, naar 'bro meals' mealpreppen hielp mij enorm.
Ik merkte met het eten van mindervullende producten zoals brood dat ik elke keer honger had.
Laatste 3 weken al mn maaltijden elke keer voorbereid en at bijna elke dag hetzelfde, maar wel het meeste resultaat geboekt in die periode.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven