AndroidHealthClinic

Weer begonnen. Wat last en keuze's

Bezoekers in dit topic

Capoeirist

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2003
Berichten
1.972
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
117kg
Vetpercentage
16%
Hej mensen,

New kid in town hehe.

Even wat dingen neer gooien.. maybe krijg ik er wat positieve en goede respons op.

Ik ben 22 (almost 23), 1,91 en 104kg op het moment. Heb denk ik nu een jaar of 5 getraind en op voeding gelet etc. Heb anderhalf jaar niet getraind en nu weer begonnen. Na anderhalf jaar pauze ben ik raar genoeg een stuk , maar dan ook een stuk, sterker geworden.

Ik merk nu als ik om de week train dat ik nog steeds sterker aan het worden ben. Iedere week trainen niet.

Helaas heb ik tijdens mijn eerst AS kuur (begin 19e levensjaar )(veeel te zwaaar, testoviron, deca en primo) te zwaar getild en mijn aanhechtingen over belast.

Nu krijg ik dat nog steeds terug met te zwaar trainen.. maar ik word nog wel sterker ?

Zit beetje in een dubio.. zal ik vaker gaan trainen maar lichter.. zal ik minder vaak trainen of zwaarder..

ik doe sets van 10-8-6 of 12-10-8-6.. ligt beetje aan.

Merk dat ik bij biceps curl met een dumbbell van 17,5kg een dag erna mijn aanhechtingen begin te voelen.. erg erg vervelend.. alleen als ik biceps train heb ik er echt last van.. triceps niet (maarja die willen ook niet echt groeien)

geef es wat advies aub :)
 
Laatst bewerkt:
-probeer eerst wat minder zwaar te trainen, met wat meer herhalingen om die aanhechtingen beter te maken (ga BodyPump lessen volgen)
-zorg dat je voldoende eiwitten en calcium binnenkrijgt om je spieren en gewrichten goed te laten herstellen
-doe een warming up en een cooling down
 
Als je weer net begonnen niet, niet gelijk als een malloot aan de ijzers hangen :) Krijg je inderdaad alleen maar last. Eerst een paar weekjes rustig aan opbouwen, en dan na een maandje of wat weer als een mallot eraan hangen ;)

Zal je denk ik ook minder last krijgen van je aanhechtingen.

?? als je last van je aanhechtingen hebt, dan is het toch zo dat je spieren sterker zijn dan je aanhechtingen?? (vraagje tussendoor :) )

Zou je aanhechtingen eerst de kans geven om wat sterker te worden.
 
Hej..

Rustig aan doen kan ik niet.. nooit gekunnen en zal ik ook nooit kunnen helaas.. ik train hard om mezelf te laten af zien en te ontspannen.. tis puur stukje lol en ontspanning.. geen wedstrijd of foto gek etc.

Maargoed mischien verstandiger zijn en eerste weken wat rustiger aan doen

Ik heb vitamine en een bruistablet ala calcium & magnesium..

Ben mijn oude dieet terug aan het op pakken.. witte rijst, tonijn, kip , bananen , sinasappelsap, eieren (stuk of 4 nu per dag..straks weer stuk of 7 a 8), kip , kip , tonijn , tonijn ;) , pasta, geen gehakt, geen boter, water, etc..

Aanhechtingen zijn idd te zwak.. door voor de koelkast pinodambini :D , Zijn jaar of 3 terug overbelast met kuren. Nu pas weer echt echt last van.. maargoed..
 
neem wilde rijst ipv witte
Ik neem aan dat die eieren geen hele eieren zijn?

Originally posted by Sehn
Hej..

Rustig aan doen kan ik niet.. nooit gekunnen en zal ik ook nooit kunnen helaas.. ik train hard om mezelf te laten af zien en te ontspannen.. tis puur stukje lol en ontspanning.. geen wedstrijd of foto gek etc.

Maargoed mischien verstandiger zijn en eerste weken wat rustiger aan doen

Ik heb vitamine en een bruistablet ala calcium & magnesium..

Ben mijn oude dieet terug aan het op pakken.. witte rijst, tonijn, kip , bananen , sinasappelsap, eieren (stuk of 4 nu per dag..straks weer stuk of 7 a 8), kip , kip , tonijn , tonijn ;) , pasta, geen gehakt, geen boter, water, etc..

Aanhechtingen zijn idd te zwak.. door voor de koelkast pinodambini :D , Zijn jaar of 3 terug overbelast met kuren. Nu pas weer echt echt last van.. maargoed..
 
Originally posted by Scighera
neem wilde rijst ipv witte
Ik neem aan dat die eieren geen hele eieren zijn?


Wissel het af.. verschillende soorten rijst.. geloof niet in 1 type..

eieren zonder dooier ;) anders liep ik over van cholesterol :)
 
Originally posted by Sehn


Wissel het af.. verschillende soorten rijst.. geloof niet in 1 type..

eieren zonder dooier ;) anders liep ik over van cholesterol :)

Hoeft niet in meerdere soorten te geloven, maar witte rijst is ten alle tijde ondergeschikt aan zilvervlies.

Cholesterol in de dooier blijkt vaak zelfs je te hoge cholesterol te verlagen. Is een beetje een mythe geworden dat de dooiers zo slecht zijn. Vet uit vis is ook goed voor je hart en dat zelfde wordt gezegd obver vet in dooiers.

Wat je training betreft. In het begin rustig aan, langzaam verzwaren, de stappen niet te groot maken. Succes.
 
Back
Naar boven