Fitness Seller

Weer demonstraties tegen Mohammed-cartoon (LOL)

Bezoekers in dit topic

arnoldfan

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
12.579
Waardering
7
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
GAZA/ISLAMABAD - Duizenden moslims zijn vrijdag in onder meer de Gazastrook en Pakistan de straat op gegaan om te protesteren tegen het afdrukken van een spotprent van de profeet Mohammed in Deense kranten woensdag.

In Pakistan verbrandden demonstrerende jongeren een pop die de Deense premier Anders Fogh Rasmussen moest voorstellen.

Duizenden aanhangers van de beweging Hamas eisten in de Gazastrook dat de tekenaar voor het gerecht wordt gebracht. Ook riepen zij Denemarken op moslims officiële verontschuldigingen aan te bieden. Woensdag plaatste een reeks Deense kranten de spotprent, nadat de politie een complot tegen de tekenaar wist te verijdelen. Zij maakten zo een statement voor de vrijheid van meningsuiting.

In 2006 kwam het in de moslimwereld tot grootschalige rellen vanwege de cartoon waarin Mohammed is afgebeeld met een bom in zijn tulband. Tientallen mensen kwamen daardoor om het leven.
 
Vraag me toch echt af wat ze hiermee willen bereiken, branden in hel zullen we toch allemaal.. :rolleyes:
 
"pakistan"...nuf said
 
Bomb squaden die cartoonisten!
 
:roflol:

who gives a ****
 
Ook in Denemarken zelf werden auto's vernield. Als wij telkens auto's in brand moeten steken als reactie op wat de allochtonen uitspoken...dan zou je hier geen auto's meer vinden denk ik.




Brandstichtingen in Denemarken na rel over Mohammed-cartoons
In verscheidene Deense steden hebben onbekenden vannacht auto's, vuilniscontainers en in een voorstad van Kopenhagen een school in brand gestoken. Niemand raakte gewond. De vernielingen werden door de autoriteiten toegeschreven aan jongeren uit immigrantengezinnen. Ze worden deels ook geïnterpreteerd als reactie op de nieuwe rel rond de Mohammed-cartoons in de krant Jyllands-Posten.

De ongeregeldheden werden uitgelokt door de arrestatie van drie mannen met islamistische achtergrond. Ze hadden volgens de geheime politiedienst PET de moord op de tekenaar Kurt Westergaard gepland, die Mohammed met een bom en een brandende lont als tulband had getekend.

Als hoofdreden voor de rellen met brandstichtingen noemde de woordvoerder van de autoriteiten de verscherping van algemene conflicten tussen jonge immigrantenbendes en de politie. De Deense kranten hadden de oude karikaturen van Mohammed deze week opnieuw gepubliceerd. (afp/tdb)


HLN: Islam - Brandstichtingen in Denemarken na rel over Mohammed-cartoons (171820)
 
belachelijk volk , allemaal op de brandstapel ermee ! :D
 
En dat om een strip, je zou er bijna een strip over maken.....
 
je zou bijna anti-moslim worden na al die rare taferelen.

ach, zolang ik er zelf geen last van heb :)
 
Gooi een bom erop.
 
triest volk... gewoon allemaal in een vulkaan gooien.

als christenen zo waren dan was de hele wereld al gesloopt.. kijk alleen al naar southpark.. of joden die daar bijna iedere aflevering worden gedist :D die gaan toch ook niet zo doen? terwijl dat eigenlijk veel erger is dan die cartoons in die kranten
 
wanneer gaan wij eens rellen?
lijkt me best leuk om met de dbb knokploeg een paar flats in slotervaart te laten fikken :bierbang:
 
wanneer gaan wij eens rellen?
lijkt me best leuk om met de dbb knokploeg een paar flats in slotervaart te laten fikken :bierbang:

De technologie is nog niet zo geavanceert dat het van achter je PC kan..
 
Back
Naar boven