XXL Nutrition

Weer door mijn rug gegaan

Bezoekers in dit topic

Doffer

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
4 apr 2012
Berichten
701
Waardering
7
Lengte
1m72
Massa
91kg
Vetpercentage
11%
Ik train nu al jaren en doe de uitvoeringen strikt goed echter bij back squat en deadlift ga ik som door mijn rrug heen en dan al met weining gewicht hoe vaker het gebeurt hoe sneller het weer terug gebeurt. Nu sta ik op het punt om back squat en deadlift kompleet uit mijn schema te verwijderen want wat ik ook doe bij de fysio of tijdens de training toch word mijn rug steeds zwaker op het punt waa rik er door heen ga. Wat kan hier nu van de oorzaak zijn want ik zit nu weer er mee dat
ik mijn benen en ondderug weer een poos moet laten voor wat het is.
Laatste keer dat ik er door heen ben gegaan kon ik niet eens meer liggen op de benchpress waar bij mijn voeten op de grond staan, ja ik kan het wel alleen niet met een vlakke onderrug meer, die staat nu extra hol.
Ik ben bang dat ik de back squat en deadift voor goed niet meer kan doen. Wat kan ik het beste doen hoer mee?
 
Zorgen voor een goede fysiotherapeut. Al is het niet slecht om te beginnen met oefeningen die er op gericht zijn om de sturing van met name je rug en buikspieren te trainen (core stability). Alleen crunches zal weinig doeny:http://en.wikipedia.org/wiki/Core_stability
 
Thnx ballon, ik ga daar maar weer eens mee beginnen. Heb al eens eerder rug stabiliteits oefeningen gedaan. Zoal bekken heen en weer bewegen en tijdelijk aanspannen, brug maken, op buik liggen en met de borst om hoog komen enz dit deed ik bijna dagelijks een minuut of 20 per dag ook moest ik een spier in mijn been oprekken die de bekken heen een weer kan bewegen zit achter aan de rug vast door de heupen heen, dus liggen op de rug en dan een been naar beneden hangen en de andere been naar mijn maag toe trekken en been naar beneden extra aandrukken zoadt het oprekt.
Komtom ik ga hier maar weer mee aan de gang en vandaag even langs de fysio.