XXL Nutrition

Weer door mijn rug gegaan

Bezoekers in dit topic

Doffer

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
4 apr 2012
Berichten
701
Waardering
7
Lengte
1m72
Massa
91kg
Vetpercentage
11%
Ik train nu al jaren en doe de uitvoeringen strikt goed echter bij back squat en deadlift ga ik som door mijn rrug heen en dan al met weining gewicht hoe vaker het gebeurt hoe sneller het weer terug gebeurt. Nu sta ik op het punt om back squat en deadlift kompleet uit mijn schema te verwijderen want wat ik ook doe bij de fysio of tijdens de training toch word mijn rug steeds zwaker op het punt waa rik er door heen ga. Wat kan hier nu van de oorzaak zijn want ik zit nu weer er mee dat
ik mijn benen en ondderug weer een poos moet laten voor wat het is.
Laatste keer dat ik er door heen ben gegaan kon ik niet eens meer liggen op de benchpress waar bij mijn voeten op de grond staan, ja ik kan het wel alleen niet met een vlakke onderrug meer, die staat nu extra hol.
Ik ben bang dat ik de back squat en deadift voor goed niet meer kan doen. Wat kan ik het beste doen hoer mee?
 
Zorgen voor een goede fysiotherapeut. Al is het niet slecht om te beginnen met oefeningen die er op gericht zijn om de sturing van met name je rug en buikspieren te trainen (core stability). Alleen crunches zal weinig doeny:http://en.wikipedia.org/wiki/Core_stability
 
Thnx ballon, ik ga daar maar weer eens mee beginnen. Heb al eens eerder rug stabiliteits oefeningen gedaan. Zoal bekken heen en weer bewegen en tijdelijk aanspannen, brug maken, op buik liggen en met de borst om hoog komen enz dit deed ik bijna dagelijks een minuut of 20 per dag ook moest ik een spier in mijn been oprekken die de bekken heen een weer kan bewegen zit achter aan de rug vast door de heupen heen, dus liggen op de rug en dan een been naar beneden hangen en de andere been naar mijn maag toe trekken en been naar beneden extra aandrukken zoadt het oprekt.
Komtom ik ga hier maar weer mee aan de gang en vandaag even langs de fysio.
 
Een andere fysio mag ik hopen...
 
Nope, zelfde want die maakte het weer goed. Nu bijna 2 jaar later is het door een fout van mij zelf terug gekomen.
 
Deads gaan er uit en backsquats mag ik ook niet meer doen wil ik mijn rug nog langer goed houden. Er is van alls mis door deze kk oefeningen tewel ik ze wel goed uitvoerde.
De tussenwervels zijn bijna helemaal versleten en mag alleen nog maar frontsquaten en legpressen. Ik ben ****t
 
hoe oud ben je dan?
ik squat ook veel.

voer ze goed uit maar heb ook een zwakke onderrug. en heb ook regelmatig last van me rug
 
Wat klote,werk je toevallig in de bouw?
Toen ik nog als bouwvakker werkte had ik ook steeds problemen met mijn rug, ondertussen een bediende job en al meer als een jaar geen last meer gehad
 
Ik heb nu precies hetzelfde als jou, maar ik kan nu gelukkig iets meer dan een paar maanden geleden.
Laat de squat en deadlift voor wat het is. Probeer ook geen leg press te doen als het nog gevoelig is.
Ga naar een fysiotherapeut of een manueel therapeut, desnoods naar 2 voor een second opinion.
Het gaat niet op wonderbaarlijke wijze opeens over. Het zou kunnen zijn dat je voor een bepaalde periode niet meer kunt trainen.

In ieder geval veel succes hiermee.
 
Heb ik allemaal al gedaan, verder werkte ik een jaar of 8 als straatmaker en mijn rug is daar door dus wat versleten geraak, wat nog erger is geworden door te back squaten en deadliften. Er is geen weg meer terug behalve te stoppen niet back squat en deadlift om he tinder controle te houden
 
Back
Naar boven