MuscleMeat

Weer een bashtopic over spreektaal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zachte G(ay).
 
Nou brabanders zijn wel ok(gay) hoor, ik vind dat we de 'tukkers' eerder aan moet pekken.
 
Niemand moet 'aangepakt' maar als een Brabo zelf zegt dat ie trots is op een spraakgebrek dat bij anderen weerzin en homofiel gedrag oproept dan moet HIJ wel even de realiteit weten. ;)
 
Niemand moet 'aangepakt' maar als een Brabo zelf zegt dat ie trots is op een spraakgebrek dat bij anderen weerzin en homofiel gedrag oproept dan moet HIJ wel even de realiteit weten. ;)


Ben dan wel geen brabo, maar spraakgebrek!? Voor buitenlanders is een Zuiderling die Engels/Duits/Frans/Spaans/Mandarijn spreekt veel beter verstaanbaar dan een iemand die zijn "harde g" niet kan verbergen. Dus wie heeft er dan eigenlijk een spraakgebrek ;)
 
Doe mij maar Duits. Dat vloekt verdammt noch mal een stuk lekkerder als Nederlands.

Verdammte schweinehund! Lutsch mein steifen torpedo du schwule memme!
 
Jullie brabo's spreken de 'r' uit als een noordelijke 'g', heb je daag weleens bij stilgestaan, 'benchmagk'? Pot en ketel enzo, maar dan met andere letter...
Dat is gewoon niet waar. Dat is jouw gebrek aan goed gehoor, want er zit wel degelijk verschil in. Wij maken die rochelbeweging niet in onze keel die jullie wel maken met de G :P
 
Harde G, als ik dat moet doen komen al mijn slijmen naar boven, en heb ik na 2
minuten keelpijn, ik snap niet hoe jullie dat doen
 
Slecht voor je keel ook die harde G maar liever een harde G dan een uitspraak van een gay :p
 
Ben dan wel geen brabo, maar spraakgebrek!? Voor buitenlanders is een Zuiderling die Engels/Duits/Frans/Spaans/Mandarijn spreekt veel beter verstaanbaar dan een iemand die zijn "harde g" niet kan verbergen. Dus wie heeft er dan eigenlijk een spraakgebrek ;)

Iedereen, die geen Nederlands spreekt met een harde g.;)
 
Ben dan wel geen brabo, maar spraakgebrek!? Voor buitenlanders is een Zuiderling die Engels/Duits/Frans/Spaans/Mandarijn spreekt veel beter verstaanbaar dan een iemand die zijn "harde g" niet kan verbergen. Dus wie heeft er dan eigenlijk een spraakgebrek ;)

Iedereen wiens uitspraak wordt aangeduidt als 'dialect'.
 
Slecht voor je keel ook die harde G maar liever een harde G dan een uitspraak van een gay :p
Ik vind de uitspraak van jullie r meer gay dan de zachte g.

Ja hoowr, me faduwr segt altaid... :roflol: Nee, dat komt goed over :')
 
Jongens, dat buitenlanders de brabo G en R leuker vinden klinken dan de mijne pleit alleen maar in mijn voordeel want ik heb het niet zo op andere culturen.

Een overdreven gooise r klinkt natuurlijk ook niet, maar een normale abn r (dat zijn er afhankelijk van de plaats in het woord meerdere, toch?) + een lekkere harde G klinkt heerlijk nederlands. Potverdomme!! We zijn de relnegers van de 17e eeuw, mogen we met ons gegrom misschien een paar andere volken de stuipen op het lijf jagen? JA TOOOOOOGGGGGGGGGG!!!!!!!!!
 
Niemand moet 'aangepakt' maar als een Brabo zelf zegt dat ie trots is op een spraakgebrek dat bij anderen weerzin en homofiel gedrag oproept dan moet HIJ wel even de realiteit weten. ;)

Typisch dat je dat zegt. Telkens als ik begin te praten beginnen mensen elkaar met een vies gezicht in de kont te nken.

Ik ben namelijk ook geboren met een zachte g. Dat komt waarschijnlijk omdat mijn ouders lijm hadden gesnoven toen ze mij verwekte.

@ D.: right on bro! Laatst stond ik in de kroeg, hoor ik zo'n autistische Fries blaten over fierljeppen en pompeblede. Ik heb die oetlul gelijk van achteren een kapot bierglas in zijn nek gestoken. Dat zal 'm leren onze normen en waarden niet te respecteren!
 
Ben dan wel geen brabo, maar spraakgebrek!? Voor buitenlanders is een Zuiderling die Engels/Duits/Frans/Spaans/Mandarijn spreekt veel beter verstaanbaar dan een iemand die zijn "harde g" niet kan verbergen. Dus wie heeft er dan eigenlijk een spraakgebrek ;)

Heb toch regelmatig personen die met een zachte g spreken zich in het engels horen uitdrukken, maar dat klinkt nog gay-er dan wat ze voortbrengen in het Nederlands.

Voor Spaans zal het misschien wel beter uitkomen, die taal klinkt soms ook best gay.
 
Nederlands is toch ook helemaal geen mooie taal?

Heb wel eens een betoog gehouden om maar helemaal te stoppen met het spreken van Nederlands. Gewoon en masse Frans spreken!

Oke, Engels is wellicht beter :D

OT: Brabants klinkt inderdaad achterlijk, en het argument dat het beter overkomt in het engels geldt alleen voor diegenen die de taal (en uitspraak) niet goed beheersen, dus andermaal BS!
 
Laatst bewerkt:
Typisch dat je dat zegt. Telkens als ik begin te praten beginnen mensen elkaar met een vies gezicht in de kont te nken.

Ik ben namelijk ook geboren met een zachte g. Dat komt waarschijnlijk omdat mijn ouders lijm hadden gesnoven toen ze mij verwekte.

@ D.: right on bro! Laatst stond ik in de kroeg, hoor ik zo'n autistische Fries blaten over fierljeppen en pompeblede. Ik heb die oetlul gelijk van achteren een kapot bierglas in zijn nek gestoken. Dat zal 'm leren onze normen en waarden niet te respecteren!

:roflol: :roflol: :roflol:
Ik hou van je, Lauw!:eek: Zie je, komt door die zacht k*t-g.:D
 
Back
Naar boven