AndroidHealthClinic

weer een tijdje bezig

Bezoekers in dit topic

houragan

Cool Novice
Waardering
12
Lengte
1m69
Massa
90kg
na een tijdje zonder training ben ik weer herbegonnen
50 jaar , 1 m18 95 kg maar wel veel te vet
dag 1 borst / rug
borst : bench 4x10 ; incl bench 4x10 , dips 4x max ,flat flyes 4x10, cross over 4x10 , pull over 4x10
rug: chin ups 4x10 , high pulley breed 4x10 , rowing 4x10 , t-bar 4x10 , dumbell rowing 4x10
dag 2 schouders / armen
schouders: military press 4x10 , dumbell press 4x10 , flyes 4x10 , front raise dumbell 4x10 , rear delt flyes zittend 4x10 , rear delt staand 4x10 , upright rowing ( traps 4x10
armen super-set : curl bar+ triceps lying extentions 4x10 , dumbell alternating curl + triceps pull 4x10 , larry scott+ extention dumbell triceps achter hoofd 4x10 , concentration curl+ pulley triceps koord 4x10
benen: squat 4x10 , hack squat 4x10 , leg extention 4x10 , leg curl 4x10 , kuiten recht
dit doe ik 4 of 5 dagen, per week , niet met vaste dagen , ik hen onregelmatige werkuren, sommige spieren kunnen dan 2x week getraind worden

mijn voeding
smorgen 4 sneetjes bruin brood (of 100 gr havermout) 3 volle eieren , 1/2 avocado
10 uur 50 gr havermout , 40 gr proteine

post workout: 40 gr gluccose , 10 gr glutamine 5 gr creatine

middag : 100 gr rijst ( of 100 gr pasta , of 400 gr aardappelen) , 200 gr groenten, 20 gr cocos olie , 150 gr kip

namiddag : 50 gr havermout , 20 gr noten , 40 gr whey

avond idem middag

dit tot na de feesten , na de feesten nog 1 week het zelfde
vanaf de 2de week na de feesten halveer ik de laatste maaltijd mijn koolhiedraten dus , 50 gr rijst ipv 100 gr
week nadien halveer ik koolhiedraten van mijn voorlaatste week
volgende week , halveer ik de koolhiedraten van mijn middag eten ,

dit zou mijn ratio moeten zijn om af te vallen , ik hou mij niet echt bezig met kalorien tellen

opmerkingen graag aub voor leuke debatten

Je lengte is toch niet 1.18m?

• Like
Waarderingen: BB_
Als jij jouw voeding vrij stabiel kan houden en daarmee, zodra je het halveren start, ook elke week gemiddeld afvalt, dan is kcal tellen niet per se nodig.

Wel is het makkelijker, vooral als je niet af valt of teveel af valt, maar ook vanwege de macro's om te zien dat je wel voldoende eiwitten en vetten binnenkrijgt.

Omdat een eiwitbron pwo geen nut heeft als je verder voldoende eiwit eet.
Ik was altijd van mening dat dit juist wel nut had maar ik lees ook veel dat dit inderdaad niet zo is, 't geeft in ieder geval geen significant verschil zolang je maar genoeg eiwit over de dag binnen krijgt.

ik begrijp uw antwoord ; ik had eerst de kcal opgeteld en hang rond de 3000 - 3100 kcal , maar ik heb ondervonden dat dit niet zo nauwkeurig is , sommige waarden verschillen volgens merk , volgens apps , ik heb wel geken wat ongeveer overeemstemt gewht-kcal , bv 100 gr rijst komt overeen met 100 gr pasta , 400 gr aardappelen. maar voor mij hoeft het niet zo nauwkeurig zijn , maar op die manier verminder ik wel gelijdelijk mijn kcals en mijn koolhydraten , mijn eiwitten blijven het zelfde , mijn vetten kan ik ook aanpassen naargelang mijn gewicht verandert en zou ik van 100gr willen zakken naar 60-70 gr

Terug
Naar boven