AndroidHealthClinic

Weer een voedingsschema topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kastel

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2004
Berichten
294
Waardering
26
Lengte
1m72
Massa
73kg
Hallo, ik geraak er (zoals vele mensen hier) maar niet aan uit om met een voedingsschema te beginnen.

Mijn doel is spiermassa aanzetten, als ik dat kan doen terwijl ik ook vet kan verliezen is het mooi bijgenomen maar geen must. Ik train meestal +- 3 keer per week 1u lang, soms meer soms minder en doe er nog wat cardio bij ook.

Ik heb mijn energieverbruik nu berkent:

Energieverbruik:

gewicht = 72kg x 13,8 = 993,6
lengte = 171cm x 5 = 855
leeftijd = 19 x 6,8 = 129,2
67 - 129,2 = -62,2

Totaal : 1786,4 Kcals

Moet ik nu tot dit aantal Kcals per dag komen wanneer ik m'n voedingsschema maak of meer?
 
Voor massa kweken moet je hier ongeveer 500 kcal boven gaan zitten.
 
(noob) je moet toch veel eiwitten eten om spiermassa aan te komen niet calorien?
 
spiertje16 zei:
(noob) je moet toch veel eiwitten eten om spiermassa aan te komen niet calorien?


1 gram eiwit is ongeveer 4kcal

Je hebt niet alleen eiwit nodig ook koolhydraten voor energie en vetten heeft je lichaam ook nodig.
 
Okay thx ik zal een voedingsschema maken die zo'n 15% boven m'n energieverbruik ligt dus 2054,36 en dan post ik 'm maar.
 
1786,4 is je kasplantjesrate. je moet dit vermenigvuldigen met een factor, voor sporters is 1.55 regulier. kom je op 2769 kcal, plus nog 10% gelijk aan 3046 kcal

spiermassa winnen is bijna altijd gelijk aan het ook gelijkertijd oplopen van een deel vet, daarvoor wordt het onderscheid gemaaakt naar bulk- en cut-periodes
 
Kastel zei:
Hallo, ik geraak er (zoals vele mensen hier) maar niet aan uit om met een voedingsschema te beginnen.

Mijn doel is spiermassa aanzetten, als ik dat kan doen terwijl ik ook vet kan verliezen is het mooi bijgenomen maar geen must. Ik train meestal +- 3 keer per week 1u lang, soms meer soms minder en doe er nog wat cardio bij ook.

Ik heb mijn energieverbruik nu berkent:

Energieverbruik:

gewicht = 72kg x 13,8 = 993,6
lengte = 171cm x 5 = 855
leeftijd = 19 x 6,8 = 129,2
67 - 129,2 = -62,2

Totaal : 1786,4 Kcals

Moet ik nu tot dit aantal Kcals per dag komen wanneer ik m'n voedingsschema maak of meer?

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showpost.php?p=233486&postcount=12

Alstu, le berekeningatione. :)
 
jorasho zei:
1786,4 is je kasplantjesrate. je moet dit vermenigvuldigen met een factor, voor sporters is 1.55 regulier. kom je op 2769 kcal, plus nog 10% gelijk aan 3046 kcal

Ik heb het nochtans berekent volgens de sticky van Big T, moet ik dit dan nog steeds vermenigvuldigen met een factor?
 
zeker, bedenk dat de gemiddelde niet sportende vrouw zo'n 2000 kcal per dag al nodig heeft.
 
jorasho zei:
1786,4 is je kasplantjesrate. je moet dit vermenigvuldigen met een factor, voor sporters is 1.55 regulier. kom je op 2769 kcal, plus nog 10% gelijk aan 3046 kcal

spiermassa winnen is bijna altijd gelijk aan het ook gelijkertijd oplopen van een deel vet, daarvoor wordt het onderscheid gemaaakt naar bulk- en cut-periodes


Is deze berekening dan correct, kan ik hiermee m'n voedingsschemamaken? 3046 Kcal per dag?
 
Als je wilt groeien kan je makkelijk 3000 Kcal hebben bij 72kg en 1m71.
Vreten dus!
 
Okay, 3000 Kcal it will be dan. Eens ik mijn voedingsschemaaf heb post ik 'm.
 
Back
Naar boven