MuscleMeat

Weer last van sinus pilonidalis na operaties en behandelingen, wat te doen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rhyme

Cool Novice
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
160
Waardering
5
Lengte
1m86
Massa
91kg
Zoals aangegeven in de titel heb ik last van een sinus pilonidalis.

Ik ben er in de afgelopen 2,5 jaar ongeveer 4 keer aan geopereerd en de hele tijd eigenlijk thuiszorg ontvangen om de wond te verzorgen. Ik heb dit een paar maanden terug afgesloten omdat de wond eindelijk na de 2,5 jaar dicht was en ik geen last meer had, nu een paar maanden verder heb ik alleen alweer last met zitten en merk ik dat er weer vies vocht en bloed uit komt.

Nou is mijn vraag heeft er iemand ook last van een zelfde kwaal ? en wat eraan te doen aangezien ik op dit moment het meeste er voor voel om het gewoon zo te laten en maar te zien hoe het weer een keertje dicht gaat zonder hulp van dokters etc. Omdat na al die behandelingen het mij niet echt moed geeft om weer te gaan ook als ik er even naar google zie je veel mensen die steeds weer bij de dokter belanden.
 
Ik moest even googlen, maar zag wel meteen dat er aangeraden werd om het betreffende gebied te ontharen (met een creme) om de haargroei er weg te houden (nadat de boel eenmaal genezen is).

Heb je het ook in een huid-plooi ? En is er iets aan te doen om die plooi te verminderen (afvallen wellicht ?)
 
Ik moest even googlen, maar zag wel meteen dat er aangeraden werd om het betreffende gebied te ontharen (met een creme) om de haargroei er weg te houden (nadat de boel eenmaal genezen is).

Heb je het ook in een huid-plooi ? En is er iets aan te doen om die plooi te verminderen (afvallen wellicht ?)



Nouja het zit in me bilnaad, en er is tijdens de behandeling ook altijd onthaard en ook na de behandeling daar nog een poos mee door gegaan.

Heb er toen ook met de behandelend arts over gepraat om het te laseren zodat het nooit meer terug komt en daar was ik net aan toe om dat te gaan doen. Maar aangezien het weer opnieuw open is gegaan en ze vanzelf sprekend niet laseren als er nog een wond aanwezig is, vroeg ik mij af hoe anderen eraf gekomen zijn.
 
Back
Naar boven