AndroidHealthClinic

Weerstandband/elastieken

Bezoekers in dit topic

Richard11

Novice
Lid geworden
15 nov 2017
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
79kg
Vetpercentage
17%
Nu de sportscholen zijn gesloten ivm Corona vraag ik mij af of het zin heeft om van die weerstandbanden/elastieken aan te schaffen.

Kun je er spiermassa mee opbouwen of is het alleen voor onderhoud? Of is aanschaf sowieso weggegooid geld?
8D8F9FDA-2C98-462E-BAF9-0BBA1E5A8C0E.png
 
Kun je prima een aantal weken mee uit de voeten. Maar ik vind het al snel erg saai worden, dus het vergt wel discipline en doorzettingsvermogen.
 
7C04E0BF-CC1D-4BC2-AAF5-C92F5B455073.png
 
54 euro voor iets wat je zelf kan maken met een paar fietsbinnenbanden en materiaal van de bouwmarkt :hahaha:
 
Zojuist deze besteld, geen idee of het wat is
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200401-183853_Facebook.jpg
    Screenshot_20200401-183853_Facebook.jpg
    75,3 KB · Weergaven: 103
Ziet er niet slecht uit, laat je hier weten of het wat is?

Zal ik doen. Wel 2 kleine puntjes:

-Levertijd zal lang zijn ivm corona shizzle ben ik bang

- Ik het niet vergeet tegen die tijd:p
 
Het is een leuke toevoeging op je schema. Of je er massa mee gaat bouwen betwijfel ik. Ik gebruik het vooral voor external rotation of om een boom bankje er voor en zo one arm lat row doen. Maar leuk ist niet :roflol:
 
Kun je prima een aantal weken mee uit de voeten. Maar ik vind het al snel erg saai worden, dus het vergt wel discipline en doorzettingsvermogen.

Ik heb ze ook en idd , leuk voor even maar verveelt snel , ook de discipline is een stuk minder .. heb wel een beetje fitgurl gevoel ..
 
Je kan er best veel mee doen, mij voorkeur gaat alleen wel uit naar ronde powerbands.
40A31BD8-EC65-43CD-A335-537DD643E36D.jpeg
 
Je kan er net als die andere elastieken handvaten aanmaken, maar je kan ze ook gebruiken op andere manieren. Zoals assisted pull-up, banded goodmornings enz.
 
Heb ook recent dezelfde set gekocht, werk super goed maar verveeld wel snel inderdaad zou wel aanraden ze hier te kopen, is een stuk goedkoper.
 
Laatst bewerkt:
Kun je prima een aantal weken mee uit de voeten. Maar ik vind het al snel erg saai worden, dus het vergt wel discipline en doorzettingsvermogen.
Geldt dat niet voor alle thuis-train-opties? Het blijft toch altijd saaier dan een sportschool, zowel wat betreft materiaal als het sociale aspect. Ik denk wel dat (power)bands de eerste keus zijn om effectief thuis te trainen zonder heel veel geld eraan uit te geven. Het enige waar ik nog mee worstel is de hip hinge movements effectief te trainen thuis.
 
Nou, doe je best. Ik houd wel van die gym fail filmpjes.;)

Fietsbanden worden "gelast", mijn vrouw heeft een mooie anecdote hoe zij een gescheurde band met ventiel voorbij zag suizen toen ze als studente ook wel dacht dat het zo ook wel kon. :D
 
Nou, doe je best. Ik houd wel van die gym fail filmpjes.;)
Ik neem mezelf niet op, zou jij wel willen he ;)

Fietsbanden worden "gelast", mijn vrouw heeft een mooie anecdote hoe zij een gescheurde band met ventiel voorbij zag suizen toen ze als studente ook wel dacht dat het zo ook wel kon. :D
Tot nu toe houden ze het bij de facepulls en assisted pullups/chinups.
 
Tot nu toe houden ze het bij de facepulls en assisted pullups/chinups.

Wanneer ze gaan (en dat is wanneer, niet als) dan krijg je wellicht een band vol in je gezicht of flikker je als je er niet op verdacht bent tijdens de pullup naar beneden,

Het probleem bij een fietsband is dat ze zowel bij het ventiel als op de las verzwakt zijn. Butyl gaat op een gegeven moment gewoon scheuren.

Een binnenband is 3 euro, een weerstandsband van 25kg is 8 euro bij de Decathlon. Lijkt me een kwestie van domme zuinigheid.
 
Je kan er best veel mee doen, mij voorkeur gaat alleen wel uit naar ronde powerbands

Action heeft ze ook wel, niks mis mee. Heb ook powertubes gehad (met handvaten). Geef ook de voorkeur aan powerbands, mijn optiek veelzijdiger. Gebruik ze voor ondersteunde oefeningen. Google voor ideeën maar op resistance bands of James Grage (YouTube).

20200408_165128.jpg
 
Kun je er spiermassa mee opbouwen?
Je kunt er een aantal oefeningen mee doen maar het zal geen zoden aan de dijk zetten als je banden gebruikt met weinig weerstand of zonder stangen en schijven. Wel als je 70+ bent en wat minder stram worden, of oefeningen wil doen zoals bijvoorbeeld face pulls.

Maar het is vast beter dan niets. Ligt ook een beetje aan je niveau denk ik. Als je nooit squat, nooit bankt, nooit deadlift enzovoorts dan ga je misschien niet eens direct veel missen in een paar weken.
 
Back
Naar boven