XXL Nutrition

Weerstandsbanden als tijdelijke vervanging van losse gewichten?

Bezoekers in dit topic

Ron1

Cool Novice
Lid geworden
8 jul 2015
Berichten
65
Waardering
19
Lengte
1m82
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Ben net terug van 2 weken vakantie, en heb nu spierpijn van het squatten van gisteren, terwijl ik het gewicht 10% lager heb gepakt dan voor m'n vakantie (ik volg stronglifts 5x5). Heb wel m'n cardio vol kunnen houden tijdens m'n vakantie (lopen kun je overal), maar ik kan niet m'n auto volladen met m'n hele homegym, dus kracht heb ik nauwelijks kunnen trainen. Nu kom ik net wat tegen over weerstandsbanden, en vroeg me af of je die zou kunnen gebruiken als tijdelijke (dus voor een periode van 2-3 weken of zo) vervanging voor losse gewichten voor squatten, bench press, deadlifts, rows en overhead press (en mogelijk andere oefeningen). Het lijkt me dat die een stuk makkelijker in de koffer passen. Heeft iemand daar ervaring mee? Is er een vertaling te maken van aantal kilos losse gewichten per oefening naar welke banden nodig zijn? Zo ja, heb je dan juist veel verschillende banden nodig, of kan het met een beperkt aantal (koffers vol met banden meeslepen schiet ook niet op)

Antwoord is voor de zomervakantie voor mij te laat, maar ik zou het graag willen weten voor de toekomst.
 
drie dagen ff aankijken
Anders begin je weer met 50%
Je bent echt snel weer terug, gewoon ff aftasten wat je kan hebben.
Dat hebben we allemaal na de vakantie....
 
Waarom niet naar een gym in de buurt gaan op reis? Of je vakantie plannen dat er een in de buurt is als dit niet het geval was.
 
Thanks, maar gaat me niet om de spierpijn, dat boeit me niet, dat gaat altijd binnen 2 dagen weer over. Gaat me er meer om of er een redelijk goede vervanging is zodat ik lekker door kan blijven trainen in de vakantie.
 
Zou lekker je rust pakken, zoveel ga je echt niet verliezen als je een beetje normaal blijft eten. Als je terug bent iets lichter beginnen en gewoon doorknallen. Heb zelf deze vakantie bijna een maand niet getrained en pakte de week dat ik terugkwam weer normale werkgewichten en zelfs pr's.
 
Als je op vakantie wil blijven trainen kun je met wat weerstandsbanden absoluut je spieren goed aanspreken. Er zijn online talloze oefeningen met weerstandsbanden te vinden voor nagenoeg elke spiergroep.

Je kunt eventueel ook fitnesselastieken zoals de Bodylastics Set of zelfs een Suspension Trainer (bodyweight training) gebruiken, die sets zijn makkelijk mee te nemen en hebben nog wat extra's zoals handgrepen, voetlussen en bevestigingsmaterialen.
 
Back
Naar boven