Fitness Seller

Breaking News Weerwolf game 31: Earl Ragnar versus King Ecbert

Bezoekers in dit topic

Kijken wat HillR stemt, en dan moeten de burgers de andere kant op gaan?
En als het wolf tegen burger 1 op 1 wordt is het een munt opgooien toch?

MMAjunkie

:trollface:
 
Maar dan is het nog 2 tegen 2 stemmen?
 
Ik stel dit voor:
Hillr stemt op Alley
Alley stemt op Wauter
Wauter stemt op MMA
MMA stemt op Hillr

Dan zijn jullie alle vier dood :D
 
Het is een doordachte move juist omdat je het niet verwacht, het is ook een ongeschreven regel dat de ervaren spelers er de eerste dagen ook geen ervaren spelers uitstemmen op basis van weinig argumenten en de wolf voor inactievelingen gaan.

Als wolf weet je direct je cults en de cults hebben de wolf buitenspel gezet voor de rest van de game. Je stemgedrag de eerste dagen spreekt ook niet in je voordeel.
Dit is nog nooit gebeurd, en is ook echt een heel riskante strategie. Zeker op dag drie, ik zou het helemaal niet vreemd gevonden hebben moest ik er op die uitgestemd zijn gezien mijn spel tot dan toe.

Het is echt heel onwaarschijnlijk dat cults vij vroeg op dag drie op de wolf gaan stemmen, als er ook al andere spelers zijn die op de wolf (willen) stemmen.

Je doet zo je best alles uit te leggen naar mij als wolf dat ik steeds meer overtuigd raak van het feit dat je het zelf bent. Als jij niet de wolf was zou je na mijn argumenten waarschijnlijk switchen naar Hill omdat je normaliter redelijk gevoelig bent voor degelijke argumenten. Nu ben je dat echter niet.
 
Japanse activiteiten hierzo

En dan om 21.59.59.999 stem switchen :D
 
Dit is nog nooit gebeurd, en is ook echt een heel riskante strategie. Zeker op dag drie, ik zou het helemaal niet vreemd gevonden hebben moest ik er op die uitgestemd zijn gezien mijn spel tot dan toe.

Het is echt heel onwaarschijnlijk dat cults vij vroeg op dag drie op de wolf gaan stemmen, als er ook al andere spelers zijn die op de wolf (willen) stemmen.

Je doet zo je best alles uit te leggen naar mij als wolf dat ik steeds meer overtuigd raak van het feit dat je het zelf bent. Als jij niet de wolf was zou je na mijn argumenten waarschijnlijk switchen naar Hill omdat je normaliter redelijk gevoelig bent voor degelijke argumenten. Nu ben je dat echter niet.

Als je mijn versus jouw stemgedrag vergelijkt, zeker in de eerste fase van het spel is het wel duidelijk wie er aan de goeie kant staat en wie er aan de wolfkant staat, dat kan je niet ontkennen en dat ziet de andere burger ook wel in.
 
Stemgedrag zegt niet alles. De wolf immers ook niet wie de cults zijn.

Maar zelfs als je naar stemgedrag wil kijken. Zo nuttig is jouw stemgedrag ook niet geweest. Ja, je stemde op de eerste twee dagen mee op cults. Maar beide keren pas vrij laat.

Ik daarentegen was zowel gisteren als eergisteren erg vroeg bij het wegstemmen van een cult.

Normaal draag je toch meer bij dan je deze game gedaan hebt, terwijl je wel gewoon veel post hebt gemaakt.
Nee, ik ben niet volledig zeker dat jij de wolf bent. Dat kan ik nooit zijn. Maar het is wel de meest logische optie.


En wat hoe dan ook blijft staan is dat cults echt niet op de wolf stemmen. Dat is denk ik nog nooit gebeurd in dit spel.
 
Stemgedrag zegt niet alles. De wolf immers ook niet wie de cults zijn.

Maar zelfs als je naar stemgedrag wil kijken. Zo nuttig is jouw stemgedrag ook niet geweest. Ja, je stemde op de eerste twee dagen mee op cults. Maar beide keren pas vrij laat.

Ik daarentegen was zowel gisteren als eergisteren erg vroeg bij het wegstemmen van een cult.

Normaal draag je toch meer bij dan je deze game gedaan hebt, terwijl je wel gewoon veel post hebt gemaakt.
Nee, ik ben niet volledig zeker dat jij de wolf bent. Dat kan ik nooit zijn. Maar het is wel de meest logische optie.


En wat hoe dan ook blijft staan is dat cults echt niet op de wolf stemmen. Dat is denk ik nog nooit gebeurd in dit spel.

De eerste stemming is altijd wat blind stemmen. In de tweede stemming zat ik in de medemoot van de stemmingen en had ik perfect nicky eruit kunnen spelen door op haar te stemmen maar ik ben de veel logischere keuze van goldberg gevolgd. Hij verdedigde immers duidelijk tub en jij hebt toen niet op goldberg de cult gestemd, verdacht.

Jij weet even goed als ik en de rest van de spelers dat ik me vooral concentreer op puzzels en codes, waarvan we er volgens mij maar eentje hebben gehad (de fos do rah hint).
 
Het is dag tot 21:00 vanavond



Heb namelijk weer nachtdienst en dan kan ik vantevoren weer ff verhaal posten
 
HillR

Mijn water vertelt me dat Hill de wolf is ;)
 
HillR

Mijn water vertelt me dat Hill de wolf is ;)

Hoe zeker ben je? Want met orgineel zaten we ook niet echt goed en nu moeten we echt de wolf pakken of het is game over. Ik ben vrij zeker dat ik met alley de wolf heb, stemgedrag en speelgedrag tesamen. HillR is zoals eerder al vermeld volgens mij de geheime slechte rol (zie de stem op jou) en die uitschakelen zijn we niet echt veel mee want dan is het spel ook gedaan voor de burgers.
 
Laatst bewerkt:
Verhaaltje over de dood van Jimbooo:
Jimbooo struint wat door het kamp, een van zijn favoriete hobby's is boogschieten. Uren kan hij turen naar zijn eigen gemaakte boog van eikenhout. (...) Snel heeft hij nog aan zijn vriend alleycat vertelt dat mocht hij sterven, hij graag zou hebben dat zijn boog bij zijn zoon terecht zou komen. Alleycat zou hier voor zorgen, wat een vriend.
(...)
Jorgy kan een glimlach niet onderdrukken, ik heb hem nooit gemogen.

Jimbooo is dood
Hij was de burgemeester ( Ragnar)
Jorgy mocht Jimbooo nooit, en was inderdaad cult.

Ik daarentegen word genoemd als een goede vriend van Jimbooo. En later ook nog een keer als "nieuwe kampleider".

Duidelijk dat ik dus niet slecht ben.
 
Ik ga zo sporten, dus wat gaan we doen?
Ik blijf op Hill denk ik..
 
Verhaaltje over de dood van Jimbooo:

Jorgy mocht Jimbooo nooit, en was inderdaad cult.

Ik daarentegen word genoemd als een goede vriend van Jimbooo. En later ook nog een keer als "nieuwe kampleider".

Duidelijk dat ik dus niet slecht ben.

Nacht 1



Sanca kan niet slapen, diverse slachtvelden hebben zijn tol geëist op zijn mentale gesteldheid. Hij zit in een identiteitscrisis, ben ik nu een piraat of een viking ? Met zijn broek op zijn enkels, een papegaai op zijn schouder en een schedel in zijn hand, rent hij door het kamp heen. Luidkeels roept hij herhaaldelijk '' FOS DO RAH, FOS DO RAH''. Tremendes is het zat dat die manke piraat door het kamp blijft rennen en schopt hem een keer onder zijn kont.

De vrouw ligt op de loer, haar slachtoffer slaapt nog niet. Mooi. Langzaam sluipt zij naar hem toe, waarna ze hem eens stevig bij de priester vast pakt. Hij schrikt, maar voelt ook vreugde, het was lang geleden dat iemand hem daar vastpakte. In dit moment van verstandsverbijstering voelt hij een mes tussen zijn ribben glijden. Hij kijkt op. Jij bent de verrader ? Hij valt neer en sterft een afgruwelijke dood. Een laatste keer schreeuwt hij nog '' FOS DO RAH'' . Tremendes antwoordt vanuit zijn tent dat hij zijn bek moet houden !

Sanca is dood

Hij was burger

Twee keer uit tremendes zich negatief in het verhaal tov sanca terwijl tremendes goed was, het is niet omdat je een verhaal goed of slecht lijkt dat je effectief ook die rol hebt.

Na de stemming op nicky post je dit als reactie op de post dat IMBA terug voor nicky wilt gaan. Terwijl het o zo duidelijk was dat goldberg tub verdedigde. IMBA is nog geswitcht naar goldberg maar jij bleef op nicky

Ben geneigd je weer te volgen.

Lijkt mij dat er een reden moet zijn voor het offeren van Tub gisteren.

Tijdens de stemming naar de duidelijke cult goldberg heb je overigens ook dit gezegd:

Als ik nu opper dat ik het een slecht teken vind dat er geen verzet komt, ben ik zeker dat verzet?

Als dat een cult niet verdedigen is dan weet ik het ook niet meer.

Na de stemming van tub heb je trouwens dit gezegd:

Het is zelfs niet ondenkbaar dat de cults zelf de stemming naar Tub hebben geleid. Zij weten als geen ander dat hij inactief was, aangezien hij waarschijnlijk ook niet reageerde op pm's.
Op deze manier dachten ze wellicht zichzelf vrij te pleiten.

Dit was de stemming, van de eerste zes personen zat er dus één cult tussen waarvan fabula dus pas de vijfde persoon was. Je hebt als speler genoeg ervaring om te weten dat de cults in het begin gewoon de burgers op mekaar laten stemmen en nooit de stemming zullen lijden naar een cult. Toch wil je als wolf een hele hoop burgers als "cult" gaan brandmerken omdat het zo goed voor je uitkomt. Tot zo ver dus de "leiding" van de stemming door de cults naar tub

IMBAatwork Nicky=>tub 11:20 20:53
Goldberg wauter=>IMBAatwork 18:34 19:19
stefanovich IMAatwork 18:36
Orgineel tremendes=>tub 18:42 20:09
Lloydatoni IMAatwork 18:59
HillR Orgineel=>tub 19:10 20:05
MMAjunkie Tub 19:12
Alleycat NickyF 19:25
Tremendes Orgineel=>tub 19:56 20:17
punjab Tub 20:08
NickyF Tub 20:26
FabulaActaEst Tub 21:38
penose Tub 21:48
Jimbooo tub 22:23
wauter tub 22:03

IMBA heeft daar trouwens dit op geantwoord dus die zag het wel duidelijk in maar jij die geld als één van de betere spelers niet? Apart en verdacht.

Ja maar zo lang er een ander een berg stemmen heeft slingeren ze heus geen treintje op gang naar 1 van hun eigen mensen, en zeker niet de 1e dag.
Hadden ze hem beter achter de hand kunnen houden.

En de volgende verdachte reactie

Ga maar niet op Goldberg stemmen. Gaat wat te makkelijk naar mijn smaak. Bovendien stemde ik gisteren ook niet op Tub, dus dat maakt Goldberg in mijn ogen niet verdacht.

Ga gewoon net als gisteren op Nicky.

Hint van IMBA staat wat mij betreft nog steeds. Bovendien is er gisteren amper een culttrein geweest om Tub te redden en dat zou zeker te maken kunnen hebben met het feit dat het meest logische andere slachtoffer (Nicky) ook cult is.

Was nicky cult? Nee maar goldberg wel en daar wilde je niet op stemmen.

Zelf penose verteld het volgende:

Vind jullie naar voren schuiven van Nicky ook wel verdacht steeg kat, na de stemmingen op goldberg

En kijk eens wie er alley mooi volgt op nicky? Jorgyboy de cult:

Net even stemming gecheckt:

Illoy die amper speelt, stemt als tweede (na tremendes?) op Goldberg.

Pleurklaat speelt niet mee, maar stemt er als derde op.

En IMBA volgt nadien, terwijl hij liever op Nicky wou.

Ik ga toch maar voor Nicky dan, vertrouw Alley meer dan twee half inactieve spelers.

Nicky

Toen begin je stilaan door te hebben dat twee maal niet op een cult stemmen en de stemming naar nicky leiden wel verdacht is dus postte je een excuus om je uit de wind te houden.

Goldberg cult, had ik niet echt verwacht. Maar mooi.

Goldberg beschermde op dag 1 Tub vrij lang, ligt een beetje in de lijn der verwachting dat de andere cults misschien ook pas heel laat (of wellicht zelfs niet) op hem hebben gestemd.

Met mezelf voorop dus, al twee maal niet op de cult gestemd.

Vervolgens lijkt het me ook logisch dat als twee spelers doorhebben dat alleycat wel lang op nicky zit ipv voor de cults te gaan het volgende posten:

Snap best dat mensen me verdenken, maar ik ben heus geen cult.

Zou op dag 1 gewoon mee zijn gegaan op Tub als ik wist dat die cult was en er sowieso uit zou gaan.

Heb twee keer fout gezeten (al is dat pas zeker als we weten wat Nicky is). Maar IMBA en Orgineel bleven volgens mij ook lang volhouden op Nicky gisteren en die gaan nu allebei op mij stemmen omdat ik dat ook deed.

Ik kom overigens echt niet out of the blue met alley als wolfverdachtte. MMAjunkie dacht het ook al en nicky ook:

Arme Stefanovich....probeer je iemand te beschermen...

uit het verhaal van dag 2 haal ik dat de wijze (geheime rol?) aangeeft dat we met zowel Imba, Goldberg als mij verkeerd zitten.

Dat haalt Imba uit mijn verdachtehoekje (niet meer op de wolflijst, wel nog de cultlijst).

Uit het verhaal van nacht 3 haal ik weinig. IK denk nog na over die arend die iets komt vertellen (is dat ook een geheime rol, maar lijkt me een goede rol, net als die van de wijze).

En die Engelse geïntoxiceerde slet kan ik nog niet plaatsen.

Ik ben geneigd naar stemgedrag te kijken en dan staan Alley en Jimbooo nog op mijn wolflijstje.

Dan hebben we natuurlijk nog het manoeuvre dat de cults ff alley in de spotlight zetten:

Kan je dan nog snel even zeggen wat je tegen Jimbooo hebt?

Ben ook niet zeker van Alley Cat, maar het is momenteel het enige dat ik heb. En als ik dan moet kiezen tussen het stemgedrag van Alley, of jullie 'buikgevoel' voor Jimbooo, ga ik toch liever voor Alley

Kwestie van te laten zien wie er een cult is en de wolf ff naar voor te laten treden met fabula als eerste die stemt die dag op alley:

Op basis van zijn stemgedrag zet ik mijn stem voorlopig op Alley Cat.

En even lijkt het weer alsof jorgyboy zelf weer alley ontkracht als badguy zonder er zelf op gestemd te hebben en er dus een risico was dat alley eruit ging.

Alley, ik begrijp je confusion, maar ik ging alleen op Nicky omdat ik in jou meer vertrouwen heb/had dan in IMBA

Nu blijkt dat het tegendeel waar is, kan je het mij niet kwalijk nemen dat mijn vertrouwen in jou is afgenomen.

Idem vorige post, nu leiden ze de stemming naar jimbooo (waar er toen nog maar 2 stemmen opstonden tegenover de drie op alley waarvan fabula de laatste was):

Ik wil je wel het voordeel van de twijfel geven, maar dan wil ik je wel vragen; ben je bereid op of orgineel of jimbooo te stemmen?

Heb het gevoel dat er geen hints meer opgelost gaan worden, dus ga ik het zoeken bij stemgedrag. En dan kom ik bij jullie drie uit.

Alley zegt dan dit:

Op die kom ik ook uit. Maar zowel Jimbooo als Orgineel hebben ook posts gemaakt waardoor ik denk dat ze juist geen cults zijn.
Maar goed, ik ben het zeker niet dus ik ben zeker bereid mee te gaan op een van die twee.

Maar gaat dan uiteindelijk toch voor jimbooo.


En dan is natuurlijk ook nog HillR:

Dit is wel de moeilijkste game tot nu toe voor me om ergens iets uit op te maken.

Ik blijf erbij dat ik een slecht gevoel houd bij Nicky.. paar keer negatief in de verhalen.. maar ik ben echt slecht in de hints, en dat ze zo fanatiek zoekt naar hints ed pleit haar aan de andere kant ook wel weer vrij. Helemaal met het oog op het Goldberg gedoe, waarvan ik echt dacht dat hij goed zou zijn.. tenzij de cults Goldberg geofferd hebben aangezien er geen houden aan was.

Alley Cat vind ik maar vreemd spelen.. Terwijl hij anders wel fanatiek en goed doordacht speelt..

En tsja, dan is er Jimbooo nog.. die nog weinig waardevol is gebleken..

Moeilijk :/

Gaat vol voor nicky als burger en maakt alley verdacht en stemt later ook hem maar veel te laat zodat het geen enkele invloed maar heeft want jimbooo had toen al genoeg stemmen. Alley weer ff in the picture maar er niet uitgestemd.

Dan zou ik ook nog in verschillende posten kunnen bewijzen dat Alleycat eerst de stemming naar fabula heeft geleid omwille van dat fabula een duidelijk burger was doordat hij zei dat goldberg een burger was (zoiets zou een cult nooit doen, zich duidelijk als goed profileren) en hij daarna jorgyboy heeft opgeofferd om goed te lijken maar hij raar genoeg nog niet is opgegeten door de wolf omdat hij het gewoon zelf is.

Met HillR hebben we wel de geheime slechte rol gevonden (zie de stem op jou MMAjunkie) maar die op dit moment uitschakelen helpt niets, hadden we eerder moeten doen. Als we als burgers nu willen winnen moeten we resoluut voor de wolf alley gaan. Ik weet dat je hem ook al in gedachten hebt gehad MMAjunkie dus maak een verstandige keuze.

De bewijslast tegen alleycat is groot genoeg dus ik raad MMAjunkie aan om te switchen.
 
Laatst bewerkt:
Mooie post, maar staat niet veel in wat niet al eerder genoemd is.

Heb al vaak toegegeven dat ik de eerste drie dagen hopeloos mis zat. Kan gebeuren, dat heb ik deze game bewezen.
Als wolf zou ik mezelf echt niet zo in de aandacht brengen. Ik heb gewoon gespeeld op wie ik dacht dat er cult waren, vanaf dag 1. Heb me daar de eerste drie dagen in vergist en de laatste twee dagen niet (dag vier ben ik blind gevolgd, omdat ik het helemaal kwijt was).

De cults hebben nog nooit de wolf onder de aandacht gebracht. Zeker niet zo vroeg als dat deze keer volgens jou gedaan zou zijn. Maar ook dit heb ik al eerder aangegeven.

We vallen dus in herhaling en dat is niet zinnig. Ik heb de schijn tegen vanwege de eerste drie dagen, jij hebt eigenlijk geen "schijn" omdat je weinig opmerkelijks gedaan hebt.
Dit is hoe het is, en daar gaat niks meer aan veranderen.


We krijgen in het gunstigste geval een 2-2 uitslag aangezien er nog twee slechten zijn. Ik denk dat jij de wolf bent, maar het zou ook Hill kunnen zijn. Ik kan echter maar een van jullie kiezen en aangezien MMA waarschijnlijk niet meer gaat wijzigen ga ik de gok nemen op HillR.

Hoe dan ook heeft de wolf het goed gespeeld trouwens!
 
Mooie post, maar staat niet veel in wat niet al eerder genoemd is.

Heb al vaak toegegeven dat ik de eerste drie dagen hopeloos mis zat. Kan gebeuren, dat heb ik deze game bewezen.
Als wolf zou ik mezelf echt niet zo in de aandacht brengen. Ik heb gewoon gespeeld op wie ik dacht dat er cult waren, vanaf dag 1. Heb me daar de eerste drie dagen in vergist en de laatste twee dagen niet (dag vier ben ik blind gevolgd, omdat ik het helemaal kwijt was).

De cults hebben nog nooit de wolf onder de aandacht gebracht. Zeker niet zo vroeg als dat deze keer volgens jou gedaan zou zijn. Maar ook dit heb ik al eerder aangegeven.

We vallen dus in herhaling en dat is niet zinnig. Ik heb de schijn tegen vanwege de eerste drie dagen, jij hebt eigenlijk geen "schijn" omdat je weinig opmerkelijks gedaan hebt.
Dit is hoe het is, en daar gaat niks meer aan veranderen.


We krijgen in het gunstigste geval een 2-2 uitslag aangezien er nog twee slechten zijn. Ik denk dat jij de wolf bent, maar het zou ook Hill kunnen zijn. Ik kan echter maar een van jullie kiezen en aangezien MMA waarschijnlijk niet meer gaat wijzigen ga ik de gok nemen op HillR.

Hoe dan ook heeft de wolf het goed gespeeld trouwens!

Ik beargumenteer me met verschillende posts mijn stem waardoor ik kan aantonen dat mijn stem wel gefundeerd is. Je hebt niet zomaar de schijn tegen op zoveel verschillende punten. Ik hoop alleen dat MMAjunkie zijn fout nog inziet anders is het spel gespeeld voor de burgers. We kunnen er niet onderuit dat HillR de overgebleven cult is wat jou als wolf nu vreemd genoeg helpt. Als je mee HillR eruit stemt pak je deze nacht sowieso nog één van de twee overgebleven burgers, MMAjunkie of mezelf, en zitten we met een gelijkspel. Het beste wat jij nu nog op dit moment kan tewerkstellen met de stem van MMAjunkie op HillR. Ik hoop dat MMAjunkie nog van mening veranderd.
 
De houdbaarheidsdatum van je water is verstreken..

Alley Cat

Laat je vooral hierdoor niet van de wijs brengen MMAjunkie, HillR probeert van zo Alley buiten schot te zetten. Switchen doet ze vlak voor het einde sowieso nog.
 
Back
Naar boven