MuscleMeat

Aankondiging Weerwolfgame 33: The guardians of humanity: freemasons

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

wauter

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 dec 2008
Berichten
4.444
Waardering
1.580
Weerwolfgame 33: The guardians of humanity: freemasons

Introductieverhaal:

Eeuwenlang bewaken de freemasons of vrijmetselaars al een geheim dat sinds het begin ter tijden doorgegeven is van generatie op generatie. Omdat er gevreesd word dat deze informatie in verkeerde handen desastreuze gevolgen kan hebben werd er besloten om te wachten met dit geheim openbaar te maken tot de mensheid het licht zag en ervoor klaar was. Op het moment dat de mensheid echt begon te ontwikkelen begon hij ook meer en meer zijn omgeving te gaan controleren en beheersen veelal vertrekkende van hebzucht en egoïsme. Wanneer de tijd rijp is zullen de vrijmetselaars uit de achtergrond treden en de mensheid verlichten uit de duisternis. Zoals alles uit de wereld uit twee delen bestaat: liefde en haat, materie en antimaterie en licht en duisternis zijn er echter ook personen die deze informatie willen vergaren voor eigen doelen. De Assasani is een organisatie die decennialang al in een strijd verwikkeld is met de vrijmetselaars om de kennis en informatie buit te maken en toe te passen voor eigen persoonlijk belang. Ze stammen af van oude krijgersstammen die geperfectioneerd zijn in het geruisloos vermoorden van mensen en de georganiseerde misdaad. Wanneer zij deze informatie in handen krijgen zal de wereld in een totale duisternis storten met chaos als gevolg.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Rollen:

De “goede” kant:
Grootmeester


Leider van de plaatselijke loge en diegene met de mythische graad. Zijn stem is er twee waard en in geval van een gelijkspel (gerekend zonder de dubbele stem van de grootmeester) is de persoon waarop hij stemt in het nadeel.


Burger:


Hij of zij heeft af en toe al wel eens wat horen vertellen over de assasssani en geheimzinnige vrijmetselaars die in anonimiteit de politiek zouden beheersen maar weet niet echt goed wat ervan te denken. Hij gaat gewoon door met zijn simpele leventje en probeert samen met iedereen elke avond een bewoner uit het dorp weg te stemmen waarvan er van gedacht word dat hij of zij buiten moet.


De steenhouwer:


Het fysieke labeur van zijn beroep stelt hem in staat om elke nacht iemand te beschermen. Wanneer de assassani en de steenhouwer dezelfde persoon kiezen zal de aanslag niet doorgaan.



De roddeltante:


Zoals ze er overal zijn is ze in dit dorp ook aanwezig. De lokale vocale krant die overal wel iets denkt op te vangen qua gerucht of persoonlijke informatie. Elke nacht mag deze speler me een PM sturen met de vraag of iemand aan de slechte kant speelt of niet. Hierop zal de speler een ja of nee antwoord krijgen.



De verzamelaar:


De verzamelaar speelt aan de burgerkant en heeft een mogelijke killfunctie, hiervoor moet hij echt zijn twee delen van het geweer zien te verzamelen tijdens de nacht. Gedurende de nacht mag hij mij een PM sturen met de twee personen waarbij hij langs wil gaan. De killpoging mag gelijk wanneer plaatsvinden. Deze functie is overdraagbaar na de dood van de speler. Na de dood van de houders van de geweerstukken zullen deze mogen kiezen aan wie ze de stukken overdragen.

Geweerstukhouders:

Normale burgers alleen houden ze elk één van de in totaal twee geweerstukken in bewaring voor de verzamelaar. Simpel gewoon bekendmaken dat je een stuk vasthoud is geen slimme zet want dan ben je een makkelijk slachtoffer voor de assassani. Wanneer deze burgers sterven kunnen ze het geweerstuk doorgeven aan iemand.


Het homokoppel:


Hetgeen ook gevonden word in het dierenrijk bestaat evenzeer in dit spel. Deze twee spelers weten dat ze allebei aan de burgerkant spelen en mogen met elkaar contact hebben en pmen. Wanneer één iemand van dit koppel uit het spel verdwijnt zal de andere ook automatisch verdwijnen.

De “slechte” kant
Assassani:


Duistere leider van de assassani, elke nacht gaat hij op pad om een vermoedelijk lid van de vrijmetselaars te ondervragen en zonodig te vermoorden op zoek naar de aloude kennis. Of hij zijn informatie nu te pakken heeft of niet, vermoorden doet hij de persoon in kwestie sowieso omdat het kan. Hij kent de andere leden van zijn stam niet. Omdat verdovingsmiddelen gebruiken voor de start van de strijd niet ongewoon is bestaat het risico dat hij iemand vermoord van zijn eigen stam. Wees dus slim in je keuze. Wanneer de assassani uit het spel verdwijnt na stemming zal de nachtelijke poging van de slechte kant om een kill te maken uit het spel verdwijnen. De stamleden spelen nog gewoon door.


Stamleden:


Generaties op een rij al bezig met duistere zaakjes: fraude, afpersing, heling en het occasionele moorden. Het maakt ze allemaal niet uit. Ze kennen hun leider en de mede stamleden maar ze mogen alleen converseren met de medestamleden via PM. Met de assassani converseren in wat voor vorm dan ook is verboden. Wanneer de assassani uit het spel verdwijnt na stemming zal de nachtelijke poging van de slechte kant om een kill te maken uit het spel overgaan naar de leugenaar als deze nog in het spel zit. De stamleden spelen nog gewoon door. Is de leugenaar ook uit het spel verdwenen is het spel afgelopen voor de slechte kant.

De leugenaar:


Deze speler speelt aan de kant van de stamleden en de assassani. De laatste kent hij maar de stamleden NIET. Contact tussen de leugenaar en de asssassani is natuurlijk verboden. De leugenaar heeft de speciale functie dat hij in het topic op iemand kan stemmen maar in een PM mij zijn echte stem kan doorgeven. De stemming die jullie zien en het resultaat daarvan kan dus mogelijk niet de werkelijke stemming zijn. In dit spel krijgt de leugenaar ook nog een extra functie. Sterft de assassani aka de wolffunctie voor de leugenaar, dan neemt de leugenaar de nachtelijke killfunctie van de wolf over.



Winst/verlies voorwaarde:


Wanneer één kamp volledig uit het spel verdwijnen is heeft het andere kamp gewonnen (d’uh). Juist de “wolf” figuur vermoorden is dus niet voldoende voor de burgers om te winnen. Dit spel kan dus theoretisch gezien wel een week of langer duren duren.

Spelregels:



1. Dag duurt vanaf 09:00 tot 21:00 's avonds. Gedurende die tijd kunnen dorpsbewoners overleggen en dienen zij stemmen uit te brengen op de voor hen meest verdachte persoon. Na 21:00 mag er niet meer gestemd worden en ik tel de stemmen. De stem die jij opgeeft die ik meetel is de persoon in de laatste ONGE-EDITE post voor 21.00 's avonds die je dikgedrukt hebt genoemd. Wanneer je een stem wilt wijzigen ben je dus geacht om in een nieuwe post een naam neer te zetten, om te voorkomen dat niemand ziet dat je switcht en om te telling voor mij duidelijker te maken. Na de telling zal ik de uitslag van de stemming met een verhaal bekendmaken. Alle medespelers worden verzocht om enigszins actief te zijn en tenminste mee te doen aan de stemming, tenzij je echt niet weet op wie je moet stemmen. Dit houdt het spel leuker en spannender door actievere deelname. Ik ben van plan om redelijk wat tijd te steken in het schrijven van verhaal dus het is tof als jullie wat actief mee spelen

2. De nacht duurt van 21:00 tot 09:00 's ochtends. Gedurende deze tijd kan de assassani zijn slachtoffer kiezen en de mensen met een speciale rol kunnen hiervan gebruik maken door mij te PM'en. Deze spelers worden in het bijzonder verzocht actief te zijn rond deze periode, aangezien dit de belangrijke rollen zijn en zij flinke invloed op het spel uitoefenen.

3. Alleen de stamleden mogen elkaar over het spel PM'en. Andere spelers mogen GEEN contact met elkaar hebben over het spel, ook niet via karmaberichten, facebook, postduiven, tamtam of rookwolken. Dit zou jammer zijn dus doe dit aub niet.

4. Mensen die niet meedoen met het spel en mensen worden geacht niet in dit topic te posten wanneer het spel begonnen is.

5. Mensen die dood zijn gegaan in het spel mogen NIET meer posten in dit topic, of op een of andere manier (PM/karma) contact hebben met de levende spelers over het spel. Dood is dood, en het is erg hinderlijk als een dode speler toch leuk denkt te zijn en mee te stemmen. Dit is NOT DONE. Hier zal streng op worden toegezien.

6. Hou je aub. aan de regels uit sympathie voor de persoon die er redelijk wat moeite insteekt en andere spelers die plezier aan het spel beleven. Wees ook beleefd naar mekaar toe, dit blijft ten slotte een spelletje. Heb respect voor elkaar.


7. Recent lijkt het er soms op dat men naar karma hengelt en weinig meespeelt. Karma is leuk maar het mag geen doel worden op zich worden. Actief bedelen voor karma doe je dus liefst ergens anders.


Verhalen:

Openingsverhaal
Dag 1:
Nacht 1:
Dag 2:
Nacht 2:
Dag 3:
Nacht 3:
Dag 4:
Nacht 4:
Dag 5:
Nacht 5:
Dag 6:
Nacht 6:
Tussenverhaal:

Spelers:

5. IMBAatwork
15. Stefanovich
16. Punjab
19. Steensteen
20. Goldberg1987

11. kwarkvarken: stamlid: dood dag 1 door stemming
10. Sanca: homo: dood nacht 1 door de assassani
2. Penose :) homo: dood nacht 1 door de assassani
1. Alleycat: stamlid: dood dag 2 door stemming
8. Jorgyboy: burger: dood nacht 2 door de assassani
6. Lm7790: stamlid: dood dag 3 door stemming
4. HillR: Burger (had een wapenstuk in handen): dood nacht 3 door de assassani
13. LLoydatoni: leugenaar: dood dag 4 door stemming
14. MMAjunkie: burger (had een wapenstuk in handen): dood nacht 4 door de assassani
9. NickyCF: stamlid: dood dag 5 door stemming
18. Jimbooo: burger: dood dag 5 door stemming
3. FabulaActaEst: steenhouwer: dood nacht 5 door de assassani
7. Woopy: verzamelaar: dood dag 6 door stemming
12. Orgineel: roddeltante en nieuwe verzamelaar: dood nacht 6 door de assassani
17. Diaephi: assassani: dood door de nieuwe verzamelaar punjab

Eerdere game van mij:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f62/forumgame-21-rise-or-fall-the-roman-empire-349105/
 
Ik ga de game dus weer wat in een historische setting doen. Bedoeling is dat ik jullie langs vele beroemde en wereldveranderende gebeurtenissen of mensen ga leiden. Avondverhalen zullen historiek bevatten en de ochtendverhalen wat losser met de gebeurtenissen gedurende de nacht.
 
Hm(m)

---------- Toegevoegd om 22:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:40 ----------



Wel INNNN trouwens :cool:

Serieus? Ik heb je juist van de lijst gehaald. Je moet het nu wel gaan weten man :roflol:
 
Serieus? Ik heb je juist van de lijst gehaald. Je moet het nu wel gaan weten man :rofl:

TUURLIJK ookal heb ik het druk met werk etc, dit is altijd leuk :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven