AndroidHealthClinic

Weerwolfgame: De Boze Super moderator (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2006
Berichten
85.220
Waardering
65.246
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Ergens hier heel ver vandaan leven ijzervreters vredig samen, lekker allen samen knallen in de gym en dan de setjes loggen op het forum waar ze samen al jaren lid zijn en je kunt wel stellen dat het forum eigenlijk gewoon het grootste deel van hun leven is, eat, train, forum, repeat.
Maar op een dag, als ze weer eens samen zijn gaan trainen, komen ze thuis en merken ze dat de account van Hell93 verwijderd is door een boze super moderator met een baard met de boodschap dat de rest snel zal volgen.
Kunnen de leden op tijd het tij doen keren en iedereen redden van een sociale media dood of zal iedereen genadeloos verbannen worden ?

20.jpg


Roep maar 'in' als je meedoet :D

Spanning Tree x Burger
Woopy Jager
drbrik x Cult
Wengstertje Burger
lloydatoni x Cult
orgineel x Burger
Marc100 x Burger
HillR Cult
diaephi x Burger
RockOfAges Wolf
Jacked and Jan x Burger
wauter Cult
Steensteen x Burger

Uitleg van het spel:

Een tekstje vanop de weerwolfsite die ik ooit gemaakt heb:

The werewolf game is a classic forum game.
A number of players are each assigned a specific role. This role is secret. Only a few players will know the roles of some of the other players. One person plays the wolf. It is the goal of the citizens in the game to find the wolf.

In the basic setup, there is one wolf, a few cults, and citizens. The cults know eachother and they know who the wolf is. They can also discuss with each other in private. Their goal is to protect the wolf. The wolf and the citizens don't know anyone's role. The cults have a big advantage because of this, but they are outnumbered at the start of the game. For each player on the evil side there are about 2 players on the good side.
During the day, everyone can vote. The person with the most votes at the end of the day will exit the game. The citizens have to try to find the wolf. The cults will pretend to be citizens and they will protect each other and the wolf, in order to get the citizens to vote for eachother.
It is a psychological game. Every player will need to carefully watch the other players' posts, votes, timing,... in order to find out if they are on the good side or not.
During the night, the wolf gets to kill one player. As the wolf doesn't know the cults, just like the citizens he will have to analyse everyone's posts in order to find the citizens, so he doesn't kill his own cults. Because of this, the cults, as well as the citizens, need to make sure that no one "knows for sure" they are good, because this could make them an easy pick for the wolf. Also the cults can't make it too clear that they are working together, because that would make it easy for the citizens to recognise them.

The good side wins when the wolf is dead. The evil side wins as soon as the cults outnumber the good side. The cults know each other, so when they outnumber the good side, it will always be someone from the good side who will get the most votes.

As soon as everyone understands these basics, more roles can be used to add to the mindfucks. A popular role is the hunter. This player can protect one other player from the wolf each night. If one player has clearly outed himself as a citizen during the day, it is very likely that the wolf will get him during the night. The hunter can anticipate this and protect this citizen. However, the wolf could expect the hunter to protect this citizen and instead go for another player. Then again, the hunter could anticipate this as well and not go for the expected citizen but protect someone else, leaving the expected citizen unprotected, which could also be anticipated by the wolf!
Another popular role is the witch. She can look at one person each night and discover whether he is a cult or not (she can't see if someone is the wolf). As soon as the witch discovers a cult, she could post it in the topic. Then again, this would make her a clear victim for the wolf. Also, anyone could post "player X is a cult", so why would anyone believe her when she claims that someone is a cult? It could as well be a cult trying to get votes on a citizen!

Last but not least, there are the stories. The game's moderator writes a story about what happened after each day and each night. These stories might contain hints. For example: a part of the story could tell something about the wolf, then contain a play of words to someone's nickname, meaning that that player is the wolf! Most of the times, the hints aren't easy to find and sometimes they could be interpreted in different ways. It will be the citizens' jobs to find and correctly understand these hints, and the cults' jobs to intentionally "misunderstand" these hints to make them point to innocent citizens. The hints could also lead to citizens. These hints should not be publicly solved on the forum, unless you want to help the wolf in choosing his next victim!

De rollen zijn verdeeld, stemmen mag tot 20u00 (stemmen gebeurd middels een vetgedrukte naam, je mag van stem wisselen, de laatste stem telt), tevens ook het begin van de nacht, het begin van de dag kan elke dag variëren.

De Super moderator aka de wolf, deze mag me elke nacht een bericht doorsturen met de kill van de nacht

De moderators aka de cults, deze kennen elkaar en mogen in pm communiceren.
Zij kennen de wolf en hun doel is de wolf te beschermen (zij mogen niet communiceren met de wolf)

De leden aka de burgers, deze kennen elkaar niet, de cults niet én de wolf niet en mogen niet communiceren in pm

De e-cop aka de jager, deze mag me elke nacht een pm sturen van een speler die hij wilt beschermen in die nacht, hij kent de burgers niet, de cults niet én ook de wolf niet

De admin aka de burgemeester, deze speler wordt verkozen door de andere spelers en kan zowel goed als slecht zijn. De stem van de admin telt dubbel.

Verhalen:

Dag 1 Ochtendverhaal

Na de bans van Hell93 en Ivosnivo en de waarschuwing van de boze super moderator dat de rest snel zullen volgen zit iedereen, een beetje in zichzelf terug getrokken, panisch constant te F5'en om te zien of ze niet gebanned zijn van het forum.
Misschien moeten we toch maar even de mobieltjes neerleggen en gaan trainen zegt Lloyd, de super moderator mag dan onze social media stelen maar onze gains zal hij niet te pakken krijgen !!
HillR hoef je dit maar 1 keer te zeggen en zij springt krijsend uit de zetel, ze is zo enthousiast dat Wauter z'n mobieltje laat vallen door het verschieten, gelukkig is Drbrik net snel genoeg om 'em op te vangen. Oef, dat scheelde maar een haartje.

Marc100 mompelt dat hij al jarenlang bestolen is van zijn gains door een louche supplementenboer. Kop op zegt Wengstertje, ik zal je wel eens een goede whey bezorgen, gegarandeerd dat je het verschil gaat merken.
Je moet gewoon wat meer Limburgse vlaai eten roept Daffy, dan komen de gains vanzelf, als we gedaan hebben met trainen zullen we even langs de bakker gaan.
Vreugde alom, de boze super moderator is al snel weer vergeten en allen vertrekken ze naar de gym.

De 4 cults samen, scheelde maar een haartje duid op de baard van de boze super moderator


Dag 1 Avondverhaal

Wie zou ons het beste kunnen beschermen vraagt iedereen zich af. Lloyd en Woopy aarzelen niet en roepen: er is maar 1 iemand geschikt en dat is Spanning tree ! Steensteen is het hier mee eens maar de rest ziet dit niet zo zitten, stem toch op HillR voor de boobies zegt Wengstertje en de rest volgt hun libido en besluiten voor HillR te kiezen, behalve Wauter, Wauter blijft er van overtuigd dat hij de betere keuze zou zijn.
Maar waar zijn Jacked and Jan en diaephi gebleven dan ? Daffy heeft niet eens mee gegeten van de overheerlijke vlaai, erg vaag, er zal toch niets gebeurd zijn ?

Geen hints

Dag 2 Ochtendverhaal

Terwijl iedereen ging slapen had HillR zin om nog een douche te gaan nemen, ze moest natuurlijk zoals altijd even afwachten tot al het testosteron getemperd was en ze dus een beetje op haar gemak kon zijn.
Zucht, zucht ze, was Punjab maar hier om mijn rug in te zepen maar die is op zakenreis. De zucht wordt gehoord en iemand stapt bij HillR onder de douche, 'als ik je rug mag inzepen dan zorg ik ervoor dat de boze super moderator jou vannacht niets kan doen'. Van het een kwam het ander en voor ze het wisten hadden ze beiden een uurtje extra cardio.
De boze super moderator was vannacht super boos, hij probeerde de hele nacht om HillR te bannen maar elke keer werd hij weer omgeleid naar een of andere vage seniorensite en wou het maar niet lukken, gefrustreerd als hij was had hij geen zin meer om iemand anders te bannen maar hier zou hij het zeker niet bij laten.


De jager was bij HillR
Senirorensite = oud = rockofAGES


Dag 2 Avondverhaal

Vandaag zit iedereen lekker te chillen omdat rustdag als plots de bel gaat. Wilt iemand eens gaan opendoen roept Diaephi, ik ben nog helemaal gaar van het CrossFitcamp met Jacked&tan en marc van afgelopen weekend. Niemand kijkt op. HillR en Woopy zijn druk bezig met het eten te preppen, Spanning tree en Steensteen kijken toe want zij vinden dat het ook eens tijd wordt dat ze zelf leren koken. Ding dong ! De bel gaat opnieuw, wil er nu eindelijk eens iemand gaan opendoen ?! RockofAges, lloyd ,Wauter en Dbrik willen niet omdat ze gewoon te dik en te lui zijn, wij zullen zeker een beetje cardio gaan doen om die deur open te doen, as if, lol. Ding dong, de bel gaat opnieuw. Gvd, luie honden roept Marc, ik zal dan wel de deur gaan opendoen.
"Groooaaaar'' roept de grote boze pratende dino met baard, "ik ben de grote boze pratende dino met baard, ik ga je meenemen naar de grot van mij en de boze super moderator met baard en daarna ga ik je lekker oppeuzelen. En het leukste van al, ik kom er ongestraft mee weg omdat niemand je zal missen. Groooaaaar"

bearded_dinosaur_wearing_cords_by_crashingwave.jpg


Marc100 is dood, hij was 1 van de leden

HillR en Woopy zijn druk bezig , zoals gisteren onder de douche, Woopy = de jager
RockofAges, lloyd ,Wauter en Dbrik willen niet omdat ze gewoon te dik en te lui zijn = omdat moderators


Dag 3 Ochtendverhaal

Terwijl niemand de verdwijning van Marc lijkt op te merken sluipt de boze super moderator 's nachts het huis uit. Mwuahaha en groooaaarrr klinkt het in het verdoken verblijf van de boze super moderator en de grote boze pratende dino, beiden met baard. "Peuzel jij Marc maar lekker verder op, dan ga ik ondertussen inloggen, het is alweer veel te lang geleden dat ik iemand verbannen heb, deze nacht krijg je een nieuw hapje met maar liefst 20% meer eiwitten"
Ondertussen liggen de anderen te slapen in het huis. Of niet ? HillR hoort iemand zachtjes op haar deur kloppen, slechts gehuld in een babydolletje opent ze de deur, het is alweer die mysterieuze onbekende van in de douche. "Als ik je vandaag een stomende massage mag geven, dan zorg ik ervoor dat de boze super moderator jou vandaag niets kan doen". HillR twijfelt een beetje, gisteren was eenmalig, ze wil Punjab niet verliezen aan een flirt. Sssht zegt de mysterieuze man, niet over nadenken en gewoon doen zegt hij terwijl hij HillR zachtjes neerlegt op het bed en haar de beste stomende massage geeft die ze ooit gehad heeft, natuurlijk mondde dit weer uit in een stevig potje cardio (18+)
Terwijl ze zachtjes lagen te kreunen merkten ze niet dat Lloyd met een ijselijke gil een hartaanval krijgt, hij wou even inloggen op het forum maar de boze super moderator heeft hem verbannen ! De rest van de groep ligt in een diepe slaap als de boze super moderator terug thuis komt en horen niet dat de grote boze pratende dino met baard Lloyd uit het huis komt halen om mee te slepen naar de grot, hier zal hij wel even zoet mee zijn.

Jesus_dino.jpg


Lloyd is dood, hij was 1 van de moderators

De jager zat wederom bij HillR
om mee te slepen naar de grot = rock = RockOfAges = de wolf

Dag 3 Avondverhaal

De groep had alweer lekker gelift vandaag en iedereen had z'n training kunnen loggen op het forum, lachende gezichten alom. De boze super moderator kan ons niets meer doen, we zijn safe !!
Ze stappen in het busje en vandaag is het de beurt voor Woopy om te rijden
dus iedereen weet wat dat betekend, vandaag weer een tussenstop bij de kebab, hoera, dubbel feest !
Thuis gekomen begint iedereen gelijk te eten, kebab was weer een paar daagjes geleden en dan smaakt het eens zo lekker. Dbrik stelt voor om een groepsfoto te maken van het eten maar als hij de foto wilt posten merkt hij dat hij zichzelf niet kan taggen. Gvd, kut wifi, even buiten proberen, daar is de verbinding misschien beter.
Dbrik probeert maar hij kan zichzelf buiten ook niet taggen, hij wilt terug naar binnen gaan maar daar staat ineens de grote boze pratende dino met baard "Mwuahahaha, jij gaat lekker smaken met een goed sausje erover, grrroooaaaarrrr."
En de grote boze pratende dino met baard sleept Dbrik weg, wederom merkt niemand het op

kebab.jpg


Dbrik is dood, hij was 1 van de moderators

De boze super moderator kan ons niets meer doen, we zijn safe !!
Ze stappen in het busje en vandaag is het de beurt voor Woopy om te rijden = ze zijn safe omdat Woopy de jager is



Dag 4 Ochtendverhaal


Wauter ligt te draaien in bed, hij heeft een nachtmerrie dat de boze super moderator hem komt bannen en de grote boze pratende dino met baard hem zal meenemen om op te vreten. Met een schreeuw wordt hij wakker, "neen, alstublieft, ban mij niet, ik heb nog zoveel om te delen op het forum." De deur piept zachtjes, ter hoogte van het sleutelgat ziet hij 2 grote ogen hem aangapen "vrees niet Wauter, ik kan je beschermen tegen de grote boze super moderator maar best bijt je even in het kussen want ik ga je in élk gaatje in je lichaam nemen en ik heb geen vaseline" Wauter slikt hard (daarna slikt ie nog eens) maar ondergaat de pijn om niet gebanned te worden.
Steensteen was ondertussen wakker geworden door het verstomde gekreun in het kussen van Wauter en krijgt ook enorm zin in sex, het is verdomme al zeker 7 maanden geleden. Hij opent z'n mobieltje, hmmm, vreemd denkt hij, ik kan niet inloggen op mijn favoriete fapsite, slaapdronken staat hij er niet bij stil en besluit dan maar om even naar de walletjes te gaan.
Sneller dan de wind springt hij in z'n kleren en aan de walletjes aangekomen wordt hij gelokt door een mysterieuze vrouw met boerka, dat is eens iets anders en eveneens sneller dan de wind springt hij terug uit z'n kleren. De mysterieuze vrouw ontdoet zich van de boerka en Steensteen slaakt een kreet, dit kan toch niet waar zijn ?! "Grrrooooaaaaarrrr, toch wel" roept de mysterieuze vrouw met boerka "ik ben de grote boze pratende dino met baard en de boze super moderator heeft je gebanned, je hebt geen sociaal leven meer dus ik kan je lekker oppeuzelen zonder dat iemand het zal merken, mwuahahahaha"

freddie_mercury-love_kills_s_1.jpg


Steensteen is dood, hij was 1 van de leden

De jager zat bij Wauter
ter hoogte van het sleutelgat ziet hij 2 grote ogen hem aangapen = Woopy is klein dus zijn ogen staan ter hoogte van het sleutelgat = Woopy = de jager

Foto van de zanger van Queen = we will ROCK you = RockOfAges = de wolf


Dag 4 Avondverhaal

Klingeling, het geluid van de plates galmt door de hele gym. Jawel hoor, onze forumgangers zijn weer lekker aan het buffelen. Diaephi is als vanouds weer aan het curlen en Jacked and tan wilt ook +50cm guns dus hij doet lekker mee, RockofAges is samen met Orgineel aan het deadliften, Woopy, HillR en Wauter squatten samen met Wengstertje, PR's en gains voor iedereen !!
Toch ? Niet voor iedereen, Spanning tree ligt te benchen en wilt vandaag toppen op 1RM, hij gaat op het bankje liggen en toch een beetje bezorgd dat hij het niet zou halen roept hij, terwijl hij al neerligt, of iemand hem even kan komen helpen. Spanning tree had niet in de gaten dat niemand hem gehoord had behalve 1 iemand, namelijk de grote boze pratende dino met baard. "Groooaaarrrrr, ik zal je wel even komen helpen, grroaaar" En voor Spanning tree er erg in heeft rukt de grote boze pratende dino met 1 hand de barbell van de steunen en dropt 'em op Spanning tree. Right in the feels en in de bakkes, Spanning tree heeft geen verweer meer en de grote boze pratende dino met baard sleurt hem ongemerkt mee uit de gym.

8f079d2309c83fbfc608febe55c04d43.jpg


Spanning tree is dood, hij was 1 van de leden

RockofAges is samen met Orgineel aan het deadliften = DL is baas + RockOfAges = de wolf
Woopy, HillR en Wauter squatten samen = de jager en zijn bitches


Dag 5 Ochtendverhaal

Iedereen heeft PR's gezet dus hoppa, er is weer vlaai iedereen !! Iedereen ? Of toch niet iedereen ?
Orgineel wil eerst zijn deadlift filmpjes op het forum plaatsen want het was al epic lang geleden dat hij een nieuw deadlift PR gezet had nadat hij ooit eens door z'n rug is gegaan. Maar wat is deze ? Hij raakt niet ingelogd op youtube noch op het forum, de boze super moderator met baard zal hem toch niet gebanned hebben ?!
In paniek rent hij naar de kleine cardio ruimte in het huis, omdat niemand ooit cardio doet hangt het kamertje vol met spinnenwebben en stof en ziet hij niet dat achter in de hoek de grote boze pratende dino met baard Orgineel reeds staat op te wachten om hem hem mee te nemen en op te peuzelen.
Ondertussen wordt Diaephi afgeleid door de mysterieuze man van in de douche, de stomende massage en van Wauter's gaatjes, come with me if you want to live zegt de mysterieuze man van in de douche, de stomende massage en van Wauter's gaatjes, ik zal je beschermen, maar niet hier, glip even met mij mee naar buiten, naar het bos, daar zal ik je beschermen.
Diaephi graait nog snel een vlaai mee en volgt de mysterieuze man van in de douche, de stomende massage en van Wauter's gaatjes tot in het bos. Als je beschermd wilt worden moet je mee verstoppertje spelen, ga tegen de boom staat en tel tot 20 en dan kom je me zoeken. Diaephi vind het een beetje vreemd maar doet wat de mysterieuze man van in de douche, de stomende massage en van Wauter's gaatjes hem vraagt. Eéééén, tweeee, driiiieeee, Diaephi krijgt niet de kans om tot 4 te tellen als hij opeens voelt dat hij vast komt te zitten aan de boom, de mysterieuze man van in de douche, de stomende massage en van Wauter's gaatjes heeft Diaephi vast gebonden aan de boom. "Alleen hier ben je veilig, de boze super moderator met baard heeft hier geen macht, tegen dat je jezelf hier los hebt gewerkt is het gevaar geweken en kun je weer naar huis" en de mysterieuze man van in de douche, de stomende massage en van Wauter's gaatjes gaat terug naar het huis.
Terwijl de grote boze pratende dino met baard Orgineel over een stenig pad meesleurt naar zijn verdoken verblijf hoort hij in de verte een ijselijk geschreeuw, Dit had hij nog nooit gehoord, hij hoort een Limburgse man janken, schreeuwen en roepen en het lijkt wel of al diertjes van het bos aan het paren zijn. Ach, het zal wel mijn verbeelding zijn denkt hij en hij stapt lustig verder. Wist hij veel dat Diaephi op dat eigenste moment misbruikt en verkracht werd door alle diertjes van het bos die toevallig voorbij de boom kwamen waar Diaephi was vast gebonden door de mysterieuze man van in de douche, de stomende massage en van Wauter's gaatjes. Maar diaephi was in tegenstelling tot Orgineel vannacht wel veilig voor de super moderator, you win some, you lose some.


forest-creatures_00307288.jpg


Orgineel is dood, hij was 1 van de leden

De jager zat bij Diaephi
Terwijl de grote boze pratende dino met baard Orgineel over een stenig pad meesleurt naar zijn verdoken verblijf hoort = stenig pad = RockOfAges = wolf


Dag 5 Avond verhaal

Jacked and Tan ziet het niet meer zitten, het vele curlen van gisteren heeft zijn biceps overbelast en hij kan z'n mobieltje niet meer vasthouden door de pijn en dus ook niet op het forum, nooooo, dat is al even erg als een ban !
Gelukkig kent hij de grote vriendelijke forum fysio met grote neus zonder baard goed en kan hij vandaag nog langs gaan voor een behandeling. Na 10 minuten ongeduldig wachten in de wachtkamer mag hij naar binnen. "Ga almaar vast op de bank liggen met het gezicht naar beneden" zegt de grote vriendelijke forum fysio met grote neus zonder baard, "ik kom zo bij je." Jacked and Tan legt zich neer en wacht weer even af.
"Ik moet natuurlijk wel in de juiste arm prikken met mijn dry needle, dus is het deze arm ?" vraagt de grote vriendelijke forum fysio met grote neus zonder baard. Allebei zegt Jacked and Tan.
"Mwuhahaha, grrrroooooaaaaarrrr!" roept de grote vriendelijke forum fysio met grote neus zonder baard, "ik ben niet de grote vriendelijke forum fysio met grote neus zonder baard maar de grote pratende dino met baard en nu heb ik je te stekken, mwuahahaha, grrrooooaaarrrrr"


platvoet.jpg


Jacked and tan is dood, hij was 1 van de leden

Na 10 minuten ongeduldig wachten in de wachtkamer = RockOfAges is 10 in de deelnemerslijst = wolf

Dag 6 Ochtendverhaal

Iedereen lag vannacht in een diepe slaap. "Bwahahaha, vandaag kan ik mijn slag slaan, na vannacht zullen de moderators en ik de absolute macht hebben over het héle internet, bwahahaha." tiert de boze super moderator met baard. Hij klikt op het profiel van de account dat hij wilt bannen, er gebeurd niks. Er rolt een druppeltje zweet over zijn voorhoofd, het is vast gewoon een kleine bug denkt hij en hij probeert opnieuw. Wederom gebeurd er niets. "Grrroooaaarrr, dit is toch niet mogelijk, hoe komt het dat ik deze account niet kan bannen ?!" De boze super moderator met baard is furieus en snapt er niets van. Ban, ban, ban, ban ... De hele nacht door blijft de de boze super moderator met baard proberen, tevergeefs, het wil maar niet lukken.
Als de schemering van de opkomende zon binnen valt door een kiertje in het gordijn springt de grote boze super moderator met baard recht en sprint zijn verblijf uit om terug te keren naar het huis voor iedereen wakker wordt. In zijn haast vergeet hij zelfs de grote boze pratende dino met baard een hapje te geven, deze zal straks dan dus wel extra hongerig zijn en de grote boze super moderator extra boos.
Waar gaat dit eindigen ?!

MrMulberryPuckettBeard1.jpg


Niemand is dood.

Geen hints

Dag 7 ochtendverhaal

Diaephi is als eerste wakker en staat voor dag en dauw bij de bakker voor echte Limburgse vlaai, mmm, dat zal gaan smaken denkt hij. Hij trekt een nummertje en ineens valt er confetti uit de lucht en beginnen de bakker en bakkersvrouw te zingen "hieperdepiep, hoera, hieperdepiep, hoera" Diaephi is de 10.000ste klant en krijgt een bon voor een jaar lang gratis vlaai, vreugde alom !! Maar de vreugde duurt niet lang, terwijl hij naar huis wandelt wilt hij dit heugelijke nieuws asap delen op het forum, maar hij raakt niet ingelogd. Als hij de hoek van de straat omgaat ziet hij de grote boze pratende dino met baard staan "mwuhahaha, ik ben de grote boze dino met baard en jij gaat met mij mee, grrroooaaaarrrr" gromt de grote boze pratende dino met baard.
De grote boze super moderator met baard is tevreden, nu Diaephi ook aan de kant is geruimd heeft hij de baan vrij om samen met zijn moderator én admin Woopy en Wengstertje ook te bannen, mwuhahahahaha.

vlaaien2.jpg


Diaephi is dood, hij was 1 van de leden, de slechte kant wint
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in! wat is de bedoeling en zijn de spelregels?

Ik denk dat lloydatoni of Woopy dit het beste kunnen uitleggen, anders even zoeken op vorige games. Ik ga de opzet gewoon simpel houden, wolf, jager, cults, burgers en waarschijnlijk niet teveel tralala erbij voor de rest.
 
Ik denk dat lloydatoni of Woopy dit het beste kunnen uitleggen, anders even zoeken op vorige games. Ik ga de opzet gewoon simpel houden, wolf, jager, cults, burgers en waarschijnlijk niet teveel tralala erbij voor de rest.
Een tekstje vanop de weerwolfsite die ik ooit gemaakt heb:

The werewolf game is a classic forum game.
A number of players are each assigned a specific role. This role is secret. Only a few players will know the roles of some of the other players. One person plays the wolf. It is the goal of the citizens in the game to find the wolf.

In the basic setup, there is one wolf, a few cults, and citizens. The cults know eachother and they know who the wolf is. They can also discuss with each other in private. Their goal is to protect the wolf. The wolf and the citizens don't know anyone's role. The cults have a big advantage because of this, but they are outnumbered at the start of the game. For each player on the evil side there are about 2 players on the good side.
During the day, everyone can vote. The person with the most votes at the end of the day will exit the game. The citizens have to try to find the wolf. The cults will pretend to be citizens and they will protect each other and the wolf, in order to get the citizens to vote for eachother.
It is a psychological game. Every player will need to carefully watch the other players' posts, votes, timing,... in order to find out if they are on the good side or not.
During the night, the wolf gets to kill one player. As the wolf doesn't know the cults, just like the citizens he will have to analyse everyone's posts in order to find the citizens, so he doesn't kill his own cults. Because of this, the cults, as well as the citizens, need to make sure that no one "knows for sure" they are good, because this could make them an easy pick for the wolf. Also the cults can't make it too clear that they are working together, because that would make it easy for the citizens to recognise them.

The good side wins when the wolf is dead. The evil side wins as soon as the cults outnumber the good side. The cults know each other, so when they outnumber the good side, it will always be someone from the good side who will get the most votes.

As soon as everyone understands these basics, more roles can be used to add to the mindfucks. A popular role is the hunter. This player can protect one other player from the wolf each night. If one player has clearly outed himself as a citizen during the day, it is very likely that the wolf will get him during the night. The hunter can anticipate this and protect this citizen. However, the wolf could expect the hunter to protect this citizen and instead go for another player. Then again, the hunter could anticipate this as well and not go for the expected citizen but protect someone else, leaving the expected citizen unprotected, which could also be anticipated by the wolf!
Another popular role is the witch. She can look at one person each night and discover whether he is a cult or not (she can't see if someone is the wolf). As soon as the witch discovers a cult, she could post it in the topic. Then again, this would make her a clear victim for the wolf. Also, anyone could post "player X is a cult", so why would anyone believe her when she claims that someone is a cult? It could as well be a cult trying to get votes on a citizen!

Last but not least, there are the stories. The game's moderator writes a story about what happened after each day and each night. These stories might contain hints. For example: a part of the story could tell something about the wolf, then contain a play of words to someone's nickname, meaning that that player is the wolf! Most of the times, the hints aren't easy to find and sometimes they could be interpreted in different ways. It will be the citizens' jobs to find and correctly understand these hints, and the cults' jobs to intentionally "misunderstand" these hints to make them point to innocent citizens. The hints could also lead to citizens. These hints should not be publicly solved on the forum, unless you want to help the wolf in choosing his next victim!
 
Back
Naar boven