Fitness Seller

Weg met de kip uit de verpakking (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ice leovince

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
3.918
Waardering
181
Lengte
1m88
Mede bb'ers,

Ik zit op school en nog in mn eerste jaar. Ik wil nog niet mn mede studenten afschrikken met een galf dozijn gekookte eieren en bakken met koude pasta. Het komt er op neer dus dat ik op lange schooldagen nog brood eet. Maar ik wil geen kipfilet beleg meer. Ik wil bijvoorbeeld een 500 gr. kip bereiden en dat dan over 5 dagen verdelen over mn brood. Dit is goedkoper, lekkerder en beter. Goed, nu vroeg ik me twee dingen af:
1. Hoe kan ik het lekker bereiden?
2. Hoe ga ik dat bewaren, zodat de kip van dag 4 nog lekker is als dat op mn brood ligt..?

Alvast bedankt!

Variatie tips zijn ook altijd welkom.
 
Eerst gewoon braden, heel simpel (hoeft niet met specerijen en shit omdat je hem toch koud eet).Daarna als die nog WARM is, snij je hem met een scherp mes in plakjes van 0,5cm en dan gewoon koel bewaren. Je kan een fles saus meenemen naar je school en gewoon brood met kip eten en eventueel een vetvrij sausje om de droge smaak een beetje op te poetsen. pak wel volkorenbrood geen wittepuntjes.
 
Als je voor het menselijk oog net zo dedicated ben als je behoefte aan kipfilet op een schooldag, schrik je niemand af.
 
makkelijkere oplossing: meer per dag nemen :)
 
Voor de zekerheid wel goed doorbakken en niet meer snijden met zelfde mes of op zelfde snijplank als je misschien rauw hebt gedaan.
Dan moet je het goed enkele dagen koel kunnen bewaren en meenemen.
 
Eerst gewoon braden, heel simpel (hoeft niet met specerijen en shit omdat je hem toch koud eet).Daarna als die nog WARM is, snij je hem met een scherp mes in plakjes van 0,5cm en dan gewoon koel bewaren. Je kan een fles saus meenemen naar je school en gewoon brood met kip eten en eventueel een vetvrij sausje om de droge smaak een beetje op te poetsen. pak wel volkorenbrood geen wittepuntjes.
Thx! Ik heb altijd volkoren. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst wit heb gegeten. Dankjewel voor de tips.
Heb je eventueel nog aanraders voor vetvrije sauzen?
Als je voor het menselijk oog net zo dedicated ben als je behoefte aan kipfilet op een schooldag, schrik je niemand af.

Klopt. Hoewel een broodje kip niet écht op valt en een bak pasta die je ook nog eens koud eet toch altijd wel wat aandacht trekt. En zodra ik iedereen uit mijn klas goed ken maakt het mij niet meer uit. Maarja mensen zijn nou eenmaal judgemental

---------- Post toegevoegd Tue 6 Sep 2011 om 15:06 ----------

makkelijkere oplossing: meer per dag nemen :)
Tuurlijk. Maar daar heb je ook een regelmatige levensstijl voor nodig. En die heb ik nu nog niet. Daarnaast wil ik graag eerst met dit experimenteren. En ik kan altijd nog minder kleine porties per keer maken als het niet meer smaakt na een paar dagen.
Voor de zekerheid wel goed doorbakken en niet meer snijden met zelfde mes of op zelfde snijplank als je misschien rauw hebt gedaan.
Dan moet je het goed enkele dagen koel kunnen bewaren en meenemen
Om bederf te voorkomen?
 
Maak gewoon een lekkere kip-pasta salade. Hoe kan je dan mensen afschrikken die aan de boterhammetjes zitten?
 
wat is nou 100 gr kip per dag??? zou gewoon een kilo in de over doen, even kruiden, ongeveer 30 min op 210 gr en dan zijn ze lekker mals. dan in plakjes snijden voor op brood of gewoon los van je brood eten ;)
 
Vergeet niet eerst af te laten koelen en dan pas in de koelkast te leggen. Ik had die fout pas gemaakt en smaakte naar niks meer.
 
Word de kip die je bij tankstations eet ook zo bereid? Dat is namelijk 10000x beter als die plakjes uit de supermarkt.
 
Check gewoon ff de supermarkt, Calvé heeft wel wat van die vetvrije sausjes in handige meeneemtubes.
 
Beter zoiets kopen, veel makkelijker en lekkerder dan plakjes kipfilet;

733166.gif
 
Juist wel marineren, want dan kan de smaak goed intrekken. Denk aan sojasaus, chinese poeder, (rijst)azijn, knoflook en ui. Snij het in plakjes en doe het op je brood of eet ze gewoon als snack...
 
Juist wel marineren, want dan kan de smaak goed intrekken. Denk aan sojasaus, chinese poeder, (rijst)azijn, knoflook en ui. Snij het in plakjes en doe het op je brood of eet ze gewoon als snack...

Ja dat is allemaal wel leuk, maar je kan het geen week bewaren met al die meuk erop. En vooral als het koud is, is het niet meer lekker met al die toevoegingen.
 
ik bak altijd mijn kip in de oven en dan gooi ik het in de vriezer kan je het een paar maanden bewaren
 
Ja dat is allemaal wel leuk, maar je kan het geen week bewaren met al die meuk erop. En vooral als het koud is, is het niet meer lekker met al die toevoegingen.

Dan doe je het in de vriezer, haal je het er op tijd uit. En ja, het is wel lekker met al die toevoegingen. Vind ik dan.:)
 
En uit de vriezer, help je het dan nog met ontdooien die kip? Of laat je het gewoon een paar uur op het aanrecht liggen ?

Echt super bedankt voor alle tips iedereen.

Ohja en spierpijn, waar zijn die zakjes te koop dan?
 
Ohja en spierpijn, waar zijn die zakjes te koop dan?

Sowieso bij de Coop. Naast de ossenworst enz. (Is trouwens ook nog een tip voor op brood als je af en toe wat meer geld te besteden hebt).
 
500gr kip voor 5 dagen? En je zit naar eigen zeggen een hele dag op school?
 
Back
Naar boven