MuscleMeat

Weg met het vet! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Maarten95

Novice
Lid geworden
31 okt 2013
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
83kg
Goedemorgen medesporters!

Ik ben al langere tijd bezig met fitness, ik train 5 a 6 keer in de week. Lengte: 187, 20 jaar oud.
Heb altijd de focus gelegd op aankomen, dat is ook gelukt van 75 naar 83 kilo gegaan. Alleen daar is ook een deel vet bijgekomen. Nu is het tijd om het vet te verliezen.

Na wat lezen ben ik op het volgende gekomen:
Ik weeg nu 83 kilo, mijn vetpercentage is volgens mijn weegschaal 20% (vandaag ga ik nog een keer op de weegschaal in mijn sportschool. Ik heb namelijk het gevoel dat mijn percentage niet zo hoog ligt. Maar berekend op mijn vetvrijemassa kwam ik op 3100 calorieen uit met gematigde activiteit op een dag en een zware training.

Eiwit: 30% 233 gr
Koolhydraat: 50% 388 gr
Vetten: 20% 69 gr

Daarnaast wil ik na mijn krachttraining van 75 min (4 sets 15hh, 1 min rust) nog 45 minuten cardio gaan doen en dit op 60-70% van theoretische maximale hartslag. Hierdoor zou ik een calorie tekort krijgen en dus vetverliezen.

Zouden jullie whey shake innemen na mijn KT of na de Cardio? En de eerst volgende maaltijd na de training? Is het het beste zijn om eiwitrijk en low carb te eten of juist wel high carb?

Ik ben heel erg benieuwd wat jullie hiervan vinden!
 
In het geval, zou ik het NA de cardio innemen. Je hebt dan weinig energie in je spieren (glycogeen voorraad is op), waardoor je eerder in de vetverbrandingzone zit. Na de training kun je dus kiezen voor Whey, maar een eiwitrijke maaltijd + carbs is ook voldoende. Al met al, val je af van een calorie-tekort. Hanteer deze ook.

Wat betreft je vetpercentage. VP is lastig inschatten, zeker door genen en hormonen, is de vetopslag bij de meeste mensen verschillen. Zie ook deze afbeelding:

Manners_zomerfit_-1.png
 
Persoonlijk ben ik niet zo'n van van cardio als afslankstrategie en 45 minuten steady state cardio lijkt me de al helemaal niks, maar als je dat toch wil gaan doen zou ik je Whey na je KT innemen.

Wat carb intake betreft, adviseren veel mensen om een groot deel van je carbs na je workout in te nemen, aangezien je glycogeen in je spieren aangevuld moet worden na een training. Of die hele carbs na een workout echt zoveel beter is valt moeilijk te zeggen omdat er veel broscience rondzwerft op t internet en de meeste studies hiernaar ook vrij beperkt zijn. Maar wat de meeste data laat zien is dat 't wel aan te raden valt en 't klinkt ook wel logisch vind ik persoonijk.

Wat betreft je dagelijkse calorieinname en die weegschaal.

A. Die weegschalen zijn onnauwkeurig as fuark, dus neem die resultaten met een flink korrel zout
B. Zelfde geldt voor je dagelijkse kcal intake probeer die 3100 kcal een tijdje uit en kijk wat je weegschaal er van vindt. Verlies je niks, dan lower je je kcals een beetje. Gaat 't t snel dan gooi je er wat kcals bij. De enige manier om je kcals echt goed te bereken is door regelmatig te wegen, die dagelijkse kcal berekeningen zijn een goede richtlijn maar mensen verschillen nogal dus ook daar klopt soms helemaal niks van.
 
Thanks voor de reacties! Ik ben vandaag aan de slag gegaan ermee. alleen 45 min cardio is niet helemaal mijn ding. Ik zit nu te denken aan een intensieve interval of tabatta training na mijn Kt

---------- Toegevoegd om 21:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:30 ----------

Thanks voor de reacties! Ben er vandaag mee begonnen. het ging goed alleen 45 min cardio vind ik erg saai. Ik wil voortaan een intensieve interval van 15 - 20 minuten of een tabatta training. Hier nog tips voor?
 
Je glycogeen is niet eens voor de helft op na een training! En dat cardio op bepaald hartslag is ook bro-science.
HIIT is betere manier om vet te verbranden, ook voor de volgende ~24 uur.
Zorg gewoon dat je 20% Kcal tekort hebt en geef het tijd.
 
VP eerst meten met een tang(huidplooimeting), Weegschaal is helaas niet betrouwbaar. Maak je intervallen 30 sec rennen, minuutje rust om mee te beginnen. Vooral kijken naar je hartslag of die goed is, dan kun je een beetje uitvogelen hoe hard je moet rennen in je intervallen.
 
Laatst bewerkt:
2x per week 45 min Ochtend cardio op nuchtere maag! Eerst BCAA's nemen en dan cardio. Hierna je ontbijt met whey erbij. Dit werkt top en wordt ook veel gedaan in wedstrijdvoorbereiding.

Daarnaast uiteraard moet je overall voedingsschema in orde zijn.
 
Zou je ook 4 a 5 keer per week smorgens op nuchtere maag hiit kunnen doen?
 
Zou je ook 4 a 5 keer per week smorgens op nuchtere maag hiit kunnen doen?


Hiit kan ook. Hoe vaak je het wilt doen moet je zelf bepalen. Maar maak het niet te gek anders kan het je mogelijk spier kosten en ga ook niet te intensief. Als je slap voelt of honger krijgt kun je stoppen.
 
Laatst bewerkt:
Mooie reacties! Ik denk dat ik ga starten met smorgens op nuchtere maag hardlopen. Helaas ben ik niet elke ochtend vrij maar donderdag en zaterdag kan het wel! Neem je dan helemaal niets want ik hoorde iemand zeggen dat je wel aminozuren kan nemen het best. Wat vinden jullie? Daarna wat zijn de richtlijnen? Alleen hardlopen of een circuit erbij zoals squats lunges etc. Hoor graag van jullie!
 
Fasted cardio levert geen meerwaarde vergeleken met Fed cardio volgens Alan Aragon
[Link niet meer beschikbaar]
 
Mooie reacties! Ik denk dat ik ga starten met smorgens op nuchtere maag hardlopen. Helaas ben ik niet elke ochtend vrij maar donderdag en zaterdag kan het wel! Neem je dan helemaal niets want ik hoorde iemand zeggen dat je wel aminozuren kan nemen het best. Wat vinden jullie? Daarna wat zijn de richtlijnen? Alleen hardlopen of een circuit erbij zoals squats lunges etc. Hoor graag van jullie!

Als je dat gaat doen zonder BCAA's of Whey zul je kracht en spiermassa verliezen. Sowieso geen gewichten doen na je cardio, altijd eerst KT en dan cardio.

Fasted cardio levert geen meerwaarde vergeleken met Fed cardio volgens Alan Aragon [Link niet meer beschikbaar]
Is HIIT onderdeel van Fasted Cardio?
 
HIIT is onderdeel van High Intencity Interval Training.
 
Ok, ik zal het anders formuleren.
Is HIIT onderdeel van avondtraining?
 
En als ik HIIT in de avond doe?
 
Fasted cardio levert geen meerwaarde vergeleken met Fed cardio volgens Alan Aragon
[Link niet meer beschikbaar]


Ja en volgens een ander artikel op bodybuilding.com weer wel. :)

Ik ken ook een aantal wedstrijd BB-ers en begeleiders en deze zweren erbij. Dus ik ga uit van de praktijk ervaring en eigen ervaring.
 
Ja en volgens een ander artikel op bodybuilding.com weer wel. :)

Ik ken ook een aantal wedstrijd BB-ers en begeleiders en deze zweren erbij. Dus ik ga uit van de praktijk ervaring en eigen ervaring.
Ik heb geen idee of het een meerwaarde bied, maar ik mag ook graag op nuchtere maag trainen (soms wel bcaa's van te voren) en traint prima. Het ontbijt kwa voeding geeft echt niet zoveel energie aan jej spieren dat je veel beter presteert. Gewoon uitgaan waarbij je zelf het beste voelt, dat houd je ook het langste vol:cool:
 
Back
Naar boven