AndroidHealthClinic

Aankondiging Wegens suc6 geprolongeerd: Beginnerswedstrijd NPB!

Bezoekers in dit topic

huggybear1968

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
9.390
Waardering
2.222
Lengte
1m85
Massa
150kg
Wegens succes geprolongeerd: Beginnerswedstrijd van de NPB! :)

Velen zullen de vorige powerlifting beginnerwedstrijd van 22 mei jongstleden nog wel vers in het geheugen hebben. Liefst 30 enthousiaste deelnemers hadden zich daarvoor aangemeld! :eek:
De reacties naar aanleiding van deze wedstrijd waren zonder uitzondering positief te noemen. :thumbs:

Nu is de eerstkomende beginnerswedstrijd eigenlijk gepland voor 10 september 2011, maar de NPB staat niet bepaald stil en heeft besloten om op de valreep van dit jaar alsnog een extra beginnerswedstrijd in te lassen. Dit is dé kans voor mensen die wedstrijdambities hebben om wedstrijdervaring in een ongedwongen sfeer op te doen. Was jij de vorige keer er niet bij? Zorg dat je er deze keer wel bij bent! :cool:

De wedstrijd zal plaatsvinden op zondag 12 december 2010 (noteer het alvast in je agenda en zeg alle andere afspraken maar af ;)). Wegen vanaf 09.30 en de wedstrijd begint uiterlijk om 11.00.
Zorg dat je op tijd bent i.v.m. de indeling van de groepen!
The place to be? Papendal in Arnhem, where else? http://www.papendal.nl/sport

Het betreft overigens een zogenaamde RAW powerliftingwedstrijd, d.w.z. dat er géén powerliftingear zoals Squat/Deadliftsuits en Benchshirts zijn toegestaan. Een riem, pols- en kniebandages zijn uiteraard wel toegestaan! Er is ook geen speciale kleding (zoals een singlet) verplicht. Meedoen in je sportkloffie is verder prima.:wl:

Goed nieuws voor deelnemers van de vorige keer…jullie mogen weer mee doen! :banana:
Je hoeft verder géén lid van de NPB te zijn en deze wedstrijd heeft verder ook geen enkele verplichting (alhoewel we iedereen wat eventueel lid wil worden uiteraard van harte welkom heten!)

Er wordt deze keer overigens een bescheiden eigen bijdrage van €5,- gevraagd, maar daar staat dan wel nog een versnapering tegenover.

Nadere uitleg over regels en procedures i.v.m. het liften op een wedstrijd volgens IPF rules vind je op: www.powerliftingbond.nl onder reglementen.

De lifter met de meeste Wilkspunten wordt overigens winnaar! Voor meer info over wilkspunten zie: [Link niet meer beschikbaar]

Meer info volgt zo spoedig mogelijk!

Aanmelden is vrij eenvoudig! Stuur een mailtje (vergezeld van je naam, leeftijd, geslacht en lichaamsgewicht) naar: powerliftingtalent@hotmail.nl
En maak effies kenbaar dat je van de partij bent!


P.S. Last but not least: Een speciale uitnodiging voor de dames die aan krachtsport doen...afgelopen keer deed er helaas maar één Lady mee, en we zouden het toejuichen als er deze keer wat meer dames bij zouden zijn! Ielja Strik, Joanne Schaefer, Brenda v/d Meulen, Ankie Timmers, Judith Meerding, Sandra Wildeman en Mieke van der Zwaag presteren heel goed tijdens (internationale) powerliftwedstrijden hetgeen laat zien dat powerliften niet alleen een mannensport is!
 
Nicccccccccccccce :)
 
Houden jullie er nu ook nog mensen aan over die lid worden van de NPB?

Want op een echte wedstrijd zijn pakken wel en shirts wel toegestaan. Dat is hele andere koek als
de beginners wedstrijd.
 
Laatst bewerkt:
Houden jullie er nu ook nog mensen aan over die lid worden van de NPB?

Want op een echte wedstrijd zijn pakken wel en shirts wel toegestaan. Dat is hele andere koek als
de beginners wedstrijd.

Hey Wesley,

Na de beginnerswedstrijd hadden we volgens mij 5 of 6 nieuwe aanmeldingen, maar velen hebben zich vervolgens aangemeld voor "hollands got powerlifting talent", vanuit deze groep van 28 personen zijn er al nu al ongeveer 21 wedstrijdlid.
 
Houden jullie er nu ook nog mensen aan over die lid worden van de NPB?

Want op een echte wedstrijd zijn pakken wel en shirts wel toegestaan. Dat is hele andere koek als
de beginners wedstrijd.

De beginnerswedstrijd wordt bewust "laagdrempelig" gehouden.
Een rawwedstrijd zal mensen eerder over de streep trekken dan als men meteen al suits en een shirt moeten aanschaffen wat immers de nodige kosten met zich mee brengt.

Doel van deze wedstrijd is natuurlijk ook dat mensen de smaak te pakken krijgen en er voor kiezen om het powerliftplankier daadwerkelijk op te gaan. Zoals Pardeep alreeds aangaf is deze wedstrijd en ook andere initiatieven die de NPB neemt (zoals bijvoorbeeld Hollands got Powerliftingtalent) voor velen alreeds reden geweest om lid van de NPB te worden :)
 
hmm, ik heb wel interesse maar op 27november heb ik al een wedstrijd en dat zou een beetje te kort om mekaar zijn. Ik ga proberen van in september mee te doen:)
 
Even een abootje voor ik naar de fysio ga! :thumb:
 
Dan ga ik proberen weer wat te squaten om dan deze keer wel mee te kunnen doen :D
 
Alle deelnemers veel sucses toegewenst.;)

Opmerking: TS dat lettertype doet pijn aan mijn ogen.
 
hmm, ik heb wel interesse maar op 27november heb ik al een wedstrijd en dat zou een beetje te kort om mekaar zijn. Ik ga proberen van in september mee te doen:)

wat voorn wedstrijd heb je dan? 2 weken rust is toch best te doen.
 
Ik heb een mailtje verzonden..
Lijkt me toch wel ubervet, deed altijd strongman wedstrijden maar blesseer me daar x op en werd altijd voorbij gerend op de looponderdelen haha.
De statische lifts gingen me altijd vrij goed af, dan is dit een logische stap.
 
Ik kijk nog even aangezien ik die week daarna ook al een powerlift wedstrijd heb.

En of ik mijn rijbewijs heb dat is ook wel belangrijk :P
 
Hey Wesley,

Na de beginnerswedstrijd hadden we volgens mij 5 of 6 nieuwe aanmeldingen, maar velen hebben zich vervolgens aangemeld voor "hollands got powerlifting talent", vanuit deze groep van 28 personen zijn er al nu al ongeveer 21 wedstrijdlid.

Oke dat is zeer positief voor de bond
 
ik heb me ingeschreven.
 
Ik kijk nog even aangezien ik die week daarna ook al een powerlift wedstrijd heb.

En of ik mijn rijbewijs heb dat is ook wel belangrijk :P

eey mistery doe je mee met de kaasstad ?
 
Zou graag meedoen, maar het is echt ver... Ooit kom ik ook langs! :)
 
wat voorn wedstrijd heb je dan? 2 weken rust is toch best te doen.

Mijn schema is zodanig opgebouwd dat ik dan piek en na 27 november ga ik een week niks doen want ik zit met pijntjes hier en daar.
 
Hm, ben niet echt vooruitgegaan sinds de vorige wedstrijd, maar ik denk er toch ff over na...
 
Heb mn trainingsmaatje ook opgegeven.
Hebben beide in het verleden 7 sterkste man wedstrijdjes gedaan, maar door blessures beide gekapt dan is dit een leuk alternatief.
Als het me bevalt wordt ik meteen lid en ga hier mee door..
 
Back
Naar boven