XXL Nutrition

Weight Gainer & intolerantie?

Bezoekers in dit topic

Ptrckk93

Novice
Lid geworden
27 mrt 2018
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
65kg
Hi BB'ers!

Ik hou al jaren BB forums in de gaten, maar omdat ik radeloos ben heb ik mezelf toch maar even aangemeld!
Door blessures/lichamelijke klachten en operatie, heeft sporten bij mij zijn up's en downs gehad. Nu ben ik (bijna) klachten vrij en heb ik het sporten weer langzaam opgepakt.

Met mijn 24 jaar, 179 cm en 65kg moeten er wat kilootjes aan. Momenteel zit ik op de 2500kcal met K 50%, V 30% en E 20%.

Om tussendoor nog wat extra calorieën naar binnen te krijgen wou ik Mass Perfection van Body&Fit gebruiken. Deze gebruik ik nu een week, maar telkens direct na het gebruik heb ik een opgeblazen buik dat gepaard gaat met flinke krampen, extreme winderigheid en diarree. Dit houdt zich ongeveer aan tot de volgende dag.

Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd naar binnen te krijgen. Ik beschrijf het per dag;
  1. 60 gram/twee maatscheppen met 300ml melk (opgedronken in circa 30min)
  2. 60 gram/twee maatscheppen met water (opgedronken in circa 30 min)
  3. 30 gram/één maatschep met water (opgedronken in circa 15min)
  4. 30 gram/één maatschep met water tijdens een kleine maaltijd (opgedronken in circa 30min)
  5. 15 gram/halve maatschep met water tijdens een kleine maaltijd (opgedronken in circa 30min )
  6. Geen shake - geen klachten
  7. 15 gram/halve maatschep met water (opgedronken in circa 60min)
Zelf dacht ik direct aan melk intolerantie, vandaar dat ik direct met de melk gestopt ben. Toen dacht ik de hoeveelheid en de snelheid ervan. Maar telkens zodra ik de shake op heb, heb ik hier last van. Dit heb ik een aantal jaar terug ook gehad met Mammoth 2500, vandaar dat ik nu een ander merk heb geprobeerd. (De voeding blijft overigens steeds hetzelfde, dus daar ligt het niet aan)

Ik ben radeloos en weet niet waar dit aan kan liggen en of/hoe dit eventueel op te lossen is.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Of kan ik beter met het label naar de huisarts gaan en laten testen op alles?:rolleyes:

Thanks in advance!
 
De symptomen lijken alleszins op lactose intolerantie. Heb je dit ook als je bv gewoon melk drinkt? Of whey gebruikt?

Nu, ik ben natuurlijk geen dokter. En met zo een lastige symptomen zou ik daar toch best eens langs gaan...
 
De symptomen lijken alleszins op lactose intolerantie. Heb je dit ook als je bv gewoon melk drinkt? Of whey gebruikt?

Nu, ik ben natuurlijk geen dokter. En met zo een lastige symptomen zou ik daar toch best eens langs gaan...
Een gewoon glas melk kan ik wel drinken zonder probleem. Vroeger dronk ik nog wel eens een pak chocomel weg, waarna ik ook buikkrampen kreeg maar niet zo heftig als wat ik nu heb.
Eerste instantie dacht ik ook direct aan lactose intolerantie, vandaar dat ik direct de melk geschrapt heb. Maar ook zonder melk blijft de ernst van de klachten het zelfde.
 
Een gewoon glas melk kan ik wel drinken zonder probleem. Vroeger dronk ik nog wel eens een pak chocomel weg, waarna ik ook buikkrampen kreeg maar niet zo heftig als wat ik nu heb.
Eerste instantie dacht ik ook direct aan lactose intolerantie, vandaar dat ik direct de melk geschrapt heb. Maar ook zonder melk blijft de ernst van de klachten het zelfde.

Lijkt me toch een soort allergie op een bepaalde stof te zijn dan. Ik zou toch eens met de verpakking naar de dokter gaan.

Je kan de verpakking van de chocomel en de weightgainer natuurlijk ook eens langs elkaar leggen om te kijken wat overeen komt qua ingrediënten. ;)
 
Lijkt me toch een soort allergie op een bepaalde stof te zijn dan. Ik zou toch eens met de verpakking naar de dokter gaan.

Je kan de verpakking van de chocomel en de weightgainer natuurlijk ook eens langs elkaar leggen om te kijken wat overeen komt qua ingrediënten. ;)
Daar had ik nog niet aan gedacht om de chocomel te vergelijken. Gaan we doen en anders maar langs de huisarts, thanks! :)
 
Je kan ook gewoon die weight gainer laten voor wat het is en alles uit je gewone voeding halen..
 
2500 kcal is ook eenvoudig uit gewone voeding te halen.

Over het algemeen zit er in kant en klare weightgainers allerlei toevoegingen en kan je net voor iets allergisch zijn. In mijn geval gluten en lactose... dus dan is het simpelste.. wil je een gainer.. maak hem zelf.. Melk (of evt lactose vrij) met havermout, banaan of ander fruit, een vetbron (olie, pindakaas, noten), eventueel een eiwitpoeder erdoor wat kaneel en cacao of honing.... weet je precies wat je hebt. Is ook makkelijker mocht je ergens allergisch voor zijn om dat uit te vinden.
 
Daar had ik nog niet aan gedacht om de chocomel te vergelijken. Gaan we doen en anders maar langs de huisarts, thanks! :)

Waarom al die moeite doen zodat je die weight gainer kan gebruiken?
Als je nergens last van hebt zonder het te gebruiken en in het dagelijks leven niet vaker deze buikklachten hebt, waarom laat je die gainer niet gewoon staan. Die huisarts verklaard je ook echt voor gek hoor als je daar langskomt omdat je je shake per sé wil kunnen drinken
 
Waarom al die moeite doen zodat je die weight gainer kan gebruiken?
Als je nergens last van hebt zonder het te gebruiken en in het dagelijks leven niet vaker deze buikklachten hebt, waarom laat je die gainer niet gewoon staan. Die huisarts verklaard je ook echt voor gek hoor als je daar langskomt omdat je je shake per sé wil kunnen drinken
Het gaat zich ook meer om het "waarom". Weten waar je lichaam juist niet tegen kan lijkt me niet geheel zinloos. De shake is dan ook niet direct bedoeld als aanvulling op mijn voeding in mijn voedingsschema, maar meer voor het gemak. Als ik een mindere dag heb is een shake namelijk gemakkelijk te drinken (behalve nu natuurlijk) als een extraatje bij een maaltijd. Wil het niet gebruiken als maaltijdvervanging o.i.d.
Dat de huisarts me voor gek verklaard, geloof ik graag. Vandaar dat ik liever eerst zelf probeer er achter te komen waar mijn lichaam geen fan van is.
 
Ik lees dat je geen melk meer gebruikt bij de shake om te kijken of het lactose intolerantie is. Maar in de eiwitten die in de weightgainer zitten, zit ook heel wat lactose natuurlijk. Dus het zou natuurlijk nog steeds met lactose te maken kunnen hebben.

Veel rare ingrediënten zitten er verder niet in, maar er kan natuurlijk nog steeds iets in zitten waar je gevoelig voor bent.

Maak de volgende keer gewoon je eigen weight gainer met wat ingrediënten waarvan je weet dat het geen problemen oplevert. Beetje eiwitten, wat goede koolhydraten en een vet bron. Zelf deed ik er gewoon een scheutje olijf olie in. Hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn ;)
 
Back
Naar boven