AndroidHealthClinic

Weight gainers en acne (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Aditl

Novice
Lid geworden
2 nov 2011
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
64kg
Beste leden,

Ik ben een nieuwe gebruiker van dit forum. Ik wil gaan beginnen met fitnessen en heb direct een vraag.
Omdat ik vrij mager ben (1,89m en 64kg), wil in naast een fitness en eetprogramma gericht op massa, ook een weightgainer gaan gebruiken. Nu heb ik van nature veel last van acne, vooral in mijn gezicht. Ik heb dit nu na veel zwoegen redelijk onder controle. Nu na het lezen van een aantal berichten, blijkt een weightgainer een negatief effect te kunnen hebben op acne gevoelige mensen, waaronder waarschijnlijk ik dus.
Nu hoop ik dat jullie me een weightgainer zouden kunnen aanraden die hier op gericht is. Zijn er ervaringsdeskundigen op dit gebied?

Bij voorbaat dank mensen, en succes met jullie programma's
 
Als je een weight gainer zonder suikers kiest en met niet teveel maltodextrine dan zal het effect op acne geminimaliseerd zijn. Dan is het niet anders dan wanneer je dezelfde hoeveelheid rijst met kip eet.

De beste 'weight gainer' is gewoon je eigen eiwitten mixen met havermout (of bijv. Ultra Fine Oats), dan weet je zeker dat je alleen lastig te verteren koolhydraten hebt.
Snel te verteren koolhydraten zorgen namelijk voor eens snelle stijging van het bloedsuikerspiegel en dit zorgt voor de aanmaak van insuline en bepaalde hormonen die de talgproductie omhoog gooien.
 
Als je een weight gainer zonder suikers kiest en met niet teveel maltodextrine dan zal het effect op acne geminimaliseerd zijn. Dan is het niet anders dan wanneer je dezelfde hoeveelheid rijst met kip eet.

De beste 'weight gainer' is gewoon je eigen eiwitten mixen met havermout (of bijv. Ultra Fine Oats), dan weet je zeker dat je alleen lastig te verteren koolhydraten hebt.
Snel te verteren koolhydraten zorgen namelijk voor eens snelle stijging van het bloedsuikerspiegel en dit zorgt voor de aanmaak van insuline en bepaalde hormonen die de talgproductie omhoog gooien.

Welk merk raad je dan aan met welk product?? ik ben zelf ook op zoek
 
Welk merk raad je dan aan met welk product?? ik ben zelf ook op zoek

Zoals ik al zei is het beste om zelf eiwitten met havermout (kh's) te mixen. Ikzelf heb bijvoorbeeld een pot Protein Perfection Mix (bodyenfitshop) met Ultra Fine Oats (heel fijn havermout, ook van bodyenfitshop) gemixt. Dan gewoon in een aparte pot 50% PPM doen en 50% Ultra Fine Oats, zo heb je (vind ik) de beste Weight Gainer.

Als je echt een kant en klare wilt hebben dan is de Lean Gain van bodyenfitshop het beste. Bevat relatief weinig maltodextrine en helemaal geen suiker, en bevat ook nog veel eiwitten ;)
 
Bedankt Larssonn voor je feedback. Ik zal ofwel een zelf een gainer maken, ik heb nog whey protein, ik zou dan dit kunnen mixen met een shakebeker met havermout en melk. Mocht dit niet het gewenste resultaat hebben kan ik altijd nog een een weight gainer aanschaffen.
Is er overigens nog een bezwaar om je zelfgemaakte weight gainer twee maal daags te nemen, of slechts bij het ontbijt?
Zal ook proberen nog een eetschema te maken, maar ik ben nu al heel wat wijzer dus bedankt daarvoor.
 
Als je last heb van acne en hier vanaf wilt is het eerste wat je doet zuivel uit je schema schrappen. Zuivel en vooral melk is echt een killer als het om acne gaat. Dit omdat melk een enorme IGF-1 piek tot gevolg heeft wat direct een verhoogde talgproductie veroorzaakt dus leidt tot puistjes. Dit is hetzelfde verhaal als met suikers.
 
Back
Naar boven