Fitness Seller

Weight Gainers tegen ondergewicht

Bezoekers in dit topic

Timmie123

Novice
Lid geworden
30 mei 2015
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
63kg
Hallo allemaal,

Ik heb mijn hele leven al last van (zwaar) ondergewicht. Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar oplossingen en ik wil nu gaan proberen aan te komen dmv Weight Gainers.

Info over mijzelf:
- 21 jaar
- 1.88
- 63kg
- BMI 17.8 (ondergewicht)
- Geen grote eetproblemen, af en toe alleen een beetje onregelmatige eettijden, maar ik denk dat mijn lichaam gewoon extreem veel Kcal verbruikt.


Mijn vraag; Kan ik aankomen door een x aantal keer per dag een Weight Gainer te gebruiken (hogere Kcal inname)?

Zo ja: ik heb zelf al even rondgekeken, maar er zijn enorm veel verschillende soorten Weight Gainers. Zou iemand mij kunnen helpen een goede keuze te maken? Ze zijn namelijk niet heel goedkoop. Ik denk er ook over na om (eventueel naast weight gainers) heel veel noten te gaan eten.:)

Mijn dank is groot!

Mvg,
Tim
 
Je komt aan zodra je boven je onderhoud zit, hoe meer kcal boven je onderhoud hoe meer je aan komt.
 
Complex Carb Gainer of Perfect Mass van XXL.
 
^Dat wat bricone zegt.

hoeveel calorieen eet je nu per dag? Als het al erg hoog is kan je het aanvullen met weight gainer, anders, beter meer eten (wat waarschijnlijker is).
 
meer eten :o zo simpel is het
 
Tim,

ja weightgainers kunnen je er bij helpen als je die als extra voeding gebruikt.
Ik weet niet of je ook al traint maar ik zou er wat aan krachttraining bij doen.

Door krachttraining worden de spieren sterker, voller en zwaarder dus je hele lichaamsgewicht gaat dan ook mee omhoog.
Als je alleen maar veel meer gaat eten en bijvoeden krijg je kans dat je op een keer op een punt komt dat je niet alleen wat zwaarder wordt maar ook erg vet. En vet zonder spiermassa heb je weinig goeds aan.
 
Bedankt voor jullie reacties!

Iedereen zegt inderdaad altijd 'meer eten.' tegen mij, maar dat gaat niet. Als ik ineens heel veel eten ga stampen, krijg ik een extreem vol gevoel en kán ik simpelweg niet meer eten. Als ik dat wel doe word ik misselijk en heb ik al helemáál geen trek om verder te eten.

Ik heb nu deze besteld:
http://www.bodyenfitshop.nl/weightg...sportsnutrition/mass-perfection-variety-pack/
Omdat hij niet al te duur is en ik hierdoor een goed idee kan krijgen van de werking/smaken.

@yeremy, ik ben er indd over na aan het denken krachttraining bij te doen, maar ik start hier dan mee zodra ik merk dat ik begin zwaarder te worden. Hierdoor weet ik of de weight gainer wel werkt voor mij:) Mijn focus ligt ook op aankomen. In eerste instantie maakt het me niet uit hoe (vet of spieren, ik ben nu echt veel te dun), maar zodra ik merk dat het werkt kan ik idd voor spieren gaan.

Bedankt allemaal!
 
Laatst bewerkt:
Hou gewoon eens een paar dagen bij wat je eet. post het ook eens. Misschien kunnen we tips geven.

Gezien je ondergewicht hebt zou je ook via de huisarts nutridrink kunnen krijgen. (mogelijk ook vergoed als je aan ed eisen voldoet) daar heb je ook een eiwitverrijkte variant van.
 
Bedankt voor jullie reacties!

Iedereen zegt inderdaad altijd 'meer eten.' tegen mij, maar dat gaat niet. Als ik ineens heel veel eten ga stampen, krijg ik een extreem vol gevoel en kán ik simpelweg niet meer eten. Als ik dat wel doe word ik misselijk en heb ik al helemáál geen trek om verder te eten.

Ik heb nu deze besteld:
http://www.bodyenfitshop.nl/weightg...sportsnutrition/mass-perfection-variety-pack/
Omdat hij niet al te duur is en ik hierdoor een goed idee kan krijgen van de werking/smaken.

@yeremy, ik ben er indd over na aan het denken krachttraining bij te doen, maar ik start hier dan mee zodra ik merk dat ik begin zwaarder te worden. Hierdoor weet ik of de weight gainer wel werkt voor mij:) Mijn focus ligt ook op aankomen. In eerste instantie maakt het me niet uit hoe (vet of spieren, ik ben nu echt veel te dun), maar zodra ik merk dat het werkt kan ik idd voor spieren gaan.

Bedankt allemaal!

Helaas is alles van body&fitshop toch wel duur..... het is B kwaliteit.
Als je weer iets gaat bestellen kan je beter bij XXL bestellen en gaan voor A kwaliteit.

Maar goed om alleen zwaarder te worden kan het wel een keer.

Succes met je tocht naar je gewenste fysiek.

---------- Toegevoegd om 20:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:34 ----------

Hou gewoon eens een paar dagen bij wat je eet. post het ook eens. Misschien kunnen we tips geven.

Gezien je ondergewicht hebt zou je ook via de huisarts nutridrink kunnen krijgen. (mogelijk ook vergoed als je aan ed eisen voldoet) daar heb je ook een eiwitverrijkte variant van.

Hier kan je ook nog even achteraan Tim.
Misschien kan je idd bijvoeding vergoed krijgen via de huisarts.
 
Of wat meer vitamine B12 dat verhoogt je metabolisme, en ik pak zelf 6 dagen omega 3 pillen per dag, dat werkt ook goed in mijn geval.
 
Heb zelf ook aardig moeite met bijkomen, heb me ook een tijdje verdiept in weightgainers en kwam via verschillende boards en recensies eigenlijk elke keer bij dezelfde uit en wel Serious Mass van Optimum Nutrition. Heb deze een paar keer besteld en drinkt lekker weg en smaak banaan beviel me uitstekend maar ondanks intensief sporten zag ik het gewicht er vooral in de buikzone bijkomen. Veel gainers bevatten ook creatine en dat vind ik persoonlijk een nadeel gezien ik dat al na het sporten pakken icm een whey shake.

Heb die weightgainers sindsdien ook maar links laten liggen, ben m'n voeding gaan bijhouden via myfitnesspal en eet tegenwoordig 300 tot 500 cal boven onderhoud en dat werkt een stuk beter :)
 
Laatst bewerkt:
Vraag me af wat je zoal eet op een dag, zou je dat eens kunnen bijhouden een paar dagen?
 
Begin met het maken van een voedingsschema, want je moet boven je onderhoud eten. Ten tweede zou ik mijn eigen weightgainer maken, is goedkoper, je kunt zelf de verhoudingen KH, eiwit, vetten bepalen en er zit geen onnodige rommel/additieven in. Zijn genoeg recepten hier op het forum, maar vaak is de basis voor de KH havermout, voor de eiwitten whey eiwit en voor de vetten iets van lijnzaad of pindakaas. Maar er zijn veel variaties denkbaar, succes
 
Langzaam je voeding verhogen ipv in een keer 1000kcal extra proberen te eten
 
Hoi allemaal,

Even een update.
Ik ben 10 dagen geleden begonnen met Mass Perfection. Ik heb een variety pack besteld met verschillende smaken. Deze is inmiddels op en ik vond de smaak Cookies & Cream het lekkerst dus hier heb ik net 4.4kg van besteld. De shakes neem ik voor het slapen gaan en ik probeer dit te combineren met meer eten overdag. Ik ben ongeveer 1 á 1.5 kg aangekomen (wegen vind ik lastig omdat dit per moment op de dag nogal kan schelen). Ook doe ik nu wat oefeningen voor het slapen gaan; situps, pushups en pullups. Ik heb op dit moment redelijk veel spierpijn dus dat lijkt me een teken dat het nut heeft (?).

Nogmaals bedankt voor de hulp. Ik hoop dit door te kunnen zetten naar een gewicht van 75 á 80 kg.

Mvg,
Tim
 
>< Bulkpowder pure whey... 5 kg, add oats, add pindakaas, add bolletje ijs, add banaan, slik vitamine compleet. Mass gainer complete.
 
Beetje jammer weer dat het van Body en Shit had moeten komen.

Meer eten is makkelijker dan je denkt, ik had er in het begin ook moeite mee. Toen ik met fitness begon begon ik ook met echt eten, elke 2/3 uur eten door je strot drukken tot je er nog net niet van kotst. En na een week of 2 eet je als een echte beest. Dan zul je merken dat je na 2/3 uur zelfs honger krijgt omdat je lichaam er dan aan gewent is.
 
Ons ma hare bh
 
Back
Naar boven