Fitness Seller

weight lifting belt: welke kopen. De huidige die ik heb is breed van achteren,smal van voren en lijk

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.885
Waardering
3.601
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo iedereen,
ik train (enkel bij de laatste set of bij een PR poging) met een lederen riem.
Echter is deze breed aan de rug, smal aan de buik en ik heb de indruk dat die niet echt goed is.
Ik dacht er aan de volgende te kopen maar vroeg me af of er mensen zijn die ervaring met dit merk, met deze riem specifiek, met dit systeem, hebben.
Zijn er betere alternatieven.
http://www.amazon.co.uk/AuthenticRD...24827&sr=8-6&keywords=rdx+weight+lifting+belt
mzxpAE-sBtgFO-5WyjsPsKg.jpg
 
Laatst bewerkt:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb zelf deze riemen nog in de verkoop. Als je interesse hebt moet je maar pm-en.
 
Broseph, waarom uberhaubt een riem dragen? Je bent een quad dominante lifter. Riem zit alleen maar in de weg.
 
Broseph, waarom uberhaubt een riem dragen? Je bent een quad dominante lifter. Riem zit alleen maar in de weg.

wat heeft dat met elkaar te maken als ik vragen mag?
 
Broseph, waarom uberhaubt een riem dragen? Je bent een quad dominante lifter. Riem zit alleen maar in de weg.

Are you talking to me?

Zo ja, een riem helpt de inwendige druk op te bouwen.
 
Broseph, waarom uberhaubt een riem dragen? Je bent een quad dominante lifter. Riem zit alleen maar in de weg.

Een goeie riem mag je bewegingsbaan niet in de weg staan, moet zelf helpen deze te verbeteren. je kan meer inwendige druk steken zoals hiervoor werd vermeld waardoor je wervelkolom meer in balans blijft. Je quads gaan er heus niet minder van groeien hoor..
 
Je core aanspannen ook:D

Ja maar het is niet omdat je een riem gebruikt dat je je core niet opspant he. Met een riem kan je echter veel meer inwendige druk creeren.
 
mag ik hem overnemen, wat aardig van je zeg.
 
http://www.fitness-seller.nl/iron-force-powerlifting-belt/
is deze niks voor jou? Heb zelf met 2 clips sluiting maar 1 is veel handiger om los te krijgen, en zoon clipsluiting heb ik ook wel eens van gehoord dat er een kans zou kunnen zijn dat die los schieten, lijkt me sterk maar goed.
Vind de band verder ideaal
 
ik heb deze
http://www.fitness-seller.nl/iron-force-lever-power-belt/

ook met clipsluiting, ik vind het erg fijn en snel, als hij niet strak genoeg zit kan hij open springen.
maar als je hem op de goede maat zet, zoals hij hoort te zitten, dan zit hij muur vast en zal hij ook niet open springen.

ik doe zelf strongman events en daarbij vind ik hem soms niet fijn, tire, stones en log. (ik ben sowieso niet zo'n riem drager op die onderdelen, dus het maakt mij niet uit). als je de hendel namelijk aanraakt en hij hoe dan ook iets naar voren beweegt is hij gelijk los, dat is wel een nadeel.
maar ik zou me geen 1 oefening in de sportschool kunnen bedenken waarbij dit zou kunnen gebeuren, dus voor jou misschien totaal geen boeiende info.
 
ik heb deze
http://www.fitness-seller.nl/iron-force-lever-power-belt/

ook met clipsluiting, ik vind het erg fijn en snel, als hij niet strak genoeg zit kan hij open springen.
maar als je hem op de goede maat zet, zoals hij hoort te zitten, dan zit hij muur vast en zal hij ook niet open springen.

ik doe zelf strongman events en daarbij vind ik hem soms niet fijn, tire, stones en log. (ik ben sowieso niet zo'n riem drager op die onderdelen, dus het maakt mij niet uit). als je de hendel namelijk aanraakt en hij hoe dan ook iets naar voren beweegt is hij gelijk los, dat is wel een nadeel.
maar ik zou me geen 1 oefening in de sportschool kunnen bedenken waarbij dit zou kunnen gebeuren, dus voor jou misschien totaal geen boeiende info.

Deze
http://www.fitness-seller.nl/powerliftriem-met-clipsluiting/

is gelijkaardig en is van Heavy duty. Hij lijkt me iets beter gemaakt dan de jouwe. Wat denk je?
 
weight lifting belt: welke kopen. De huidige die ik heb is breed van achteren...

Ik heb toen enorm zitten twijfelen tussen die twee. Hij lijkt misschien iets meer op de duurdere belts, maar ik zou niet gelijk zeggen dat die beter is.

Stiksel van van ironforce is prima kwaliteit, geen scherpe randjes aan de riem zoals je soms hoort. Binnenkant is zacht en wit-grijs. En de buitenkant is glad harder materiaal. Waardoor hij langer mooi blijft naar mijn idee als je met magnesium werkt enz. Ook verliest hij minder snel zijn stevige vorm denk ik, mijn belt kan ik niet zo plat op tafel leggen als op dat plaatje van die heavy duty riem.

Verder ken ik die andere riem niet, ik heb deze toen voornamelijk gekozen vanwege de maat. Bij die andere riem had ik een tussenmaat, waardoor ik hem misschien niet zou passen of snel uit zou groeien.

Qua prijs verschillen ze niet echt. Dus er moet wel een groot prijs kwaliteit verschil in zitten, wil de eene echt duidelijk beter zijn en langer mee gaan dan de andere. Het is natuurlijk ook net in welke prijsrange je zoekt, ik kan me voorstellen dat riemen van 50 euro duurder ook veel langer meegaan, maar dat zat er voor mij niet in.
 
Ik heb toen enorm zitten twijfelen tussen die twee. Hij lijkt misschien iets meer op de duurdere belts, maar ik zou niet gelijk zeggen dat die beter is.

Stiksel van van ironforce is prima kwaliteit, geen scherpe randjes aan de riem zoals je soms hoort. Binnenkant is zacht en wit-grijs. En de buitenkant is glad harder materiaal. Waardoor hij langer mooi blijft naar mijn idee als je met magnesium werkt enz. Ook verliest hij minder snel zijn stevige vorm denk ik, mijn belt kan ik niet zo plat op tafel leggen als op dat plaatje van die heavy duty riem.

Verder ken ik die andere riem niet, ik heb deze toen voornamelijk gekozen vanwege de maat. Bij die andere riem had ik een tussenmaat, waardoor ik hem misschien niet zou passen of snel uit zou groeien.

Qua prijs verschillen ze niet echt. Dus er moet wel een groot prijs kwaliteit verschil in zitten, wil de eene echt duidelijk beter zijn en langer mee gaan dan de andere. Het is natuurlijk ook net in welke prijsrange je zoekt, ik kan me voorstellen dat riemen van 50 euro duurder ook veel langer meegaan, maar dat zat er voor mij niet in.

Bedankt voor je antwoord.
Is jouw riem echt leder? En uit 1 stuk 1 cm dik leder of meerdere lagen op elkaar gelijmd? Naar het schijnt is dat de grootste zorg als je zo'n riem aanschaft.
 
Back
Naar boven