AndroidHealthClinic

Weighted pullups

Bezoekers in dit topic

Jayson

Cool Novice
Lid geworden
15 sep 2020
Berichten
94
Waardering
25
Lengte
1m68
Beste allen,

Even een korte vraag ik dus nu met weighted pullups 10 sets van 10 herhalingen met 17,5 kilo extra om me middel, dit gaat eigelijk te makkelijk en daarom wil ik het gewicht verhogen. Nu is mijn vraag, moet ik nog steeds voor die 10 x 10 gaan of is dit teveel? Ik hoor het graag.
 
Waarom zou het teveel worden?
 
Nou meestal zie ik mensen weighted pullups doen met 4 sets van rond de 6 a 8 herhalingen per set, en ik doe er nu 10 x 10. Dus lijkt het mij beter om 4 sets te pakken met minder herhalingen en zwaarder gewicht maar is dit ook beter voor spieropbouw dan?
 
100 pull ups met 17,5 kilo? Mij niet bellen haha. Zoveel herhalingen staat in mijn hoofd gelijk aan blessures. Ik trek al pijnlijke gezichten bij die crossfitters die nog net geen rekstok oefeningen tussendoor doen.

Hoe snel voer je je ze uit? Als je 100 pull ups moet doen met een gecontroleerde uitvoering sta je toch wel 20 min bij zo'n bar lijkt mij. Krachtig en gecontroleerd naar boven en stabiel en rustig naar beneden. Als ik begin te schommelen aan de bar dan is dat voor mij een indicatie dat ik te wild bezig ben en dat mijn uitvoering beter kan. Totale focus op je techniek kan ook al een extra dimensie geven aan je training.

Opwarmen en dan 4 sets van 5 tot 10 herhalingen is zat met als doel spieropbouw. Hierover valt in de stickies goede informatie te vinden. Spelen met kracht, endurance om elke keer weer die spieren te kunnen triggeren.
 
Doe je pull ups echt vanuit dead hang?
 
10 x 10 is wel echt veel...helemaal bij spieropbouw...

Wat je wel moet doen kunnen wij moeilijk zeggen, ten eerste weten wij niet hoe je deze pull-ups nu doet, ten tweede weten wij je doel niet en ten derde zijn er eindeloze variaties hoe je het zwaarder kan maken zonder je gewicht te verhogen.
 
Waarom zoveel volume? Als je 10x10 met 17,5kg correct kunt uitvoeren, dan moet 3x8 met 25+kg ook wel lukken. Dat zet meer zoden aan de dijk als het gaat om kracht en hypertrofie, lijkt me.
 
Back
Naar boven