MuscleMeat

weighted push ups/ met bankies...

Bezoekers in dit topic

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
3.264
Waardering
5
Ik wil binnekort mijn borst schema's eens gaan opvullen met alleen maar press en push up oefeningen.

De push ups oefeningen wil ik superzwaar gaan doen met lichaamsgewicht + schijf(ven)


- Ik zit te denken aan opdrukken met tussen 2 bankies in voor incline chest.
- Updrukken tussen 2 banies in en met mijn tenen rustend op een ander bankie voor flat op te drukken.
- En push ups met m'n tenen op 1 bankie en de m'n handen op de grond voor decline press.



wanneer dit goed gaat wil ik m.b.v: schijven het zwaarder maken, om precieze chest te kunnen verdelen.

1. Hoe kan ik het beste iets met schijven gaan doen, tav. op m'n rug leggen of weet ik veel wat?
2. Tips,varianten, ervaringen met soortgelijke manieren van?
3. Hoe kan ik middels deze oefeningen zoveel mogelijk m'n borst isoleren en m'n triceps, schouders en rug uitschakelen?

4. En kan ik met heel smal push ups/handen tegenelkaar aan niet heel goed m'n triceps trainen, een omgekeerde small bandrunken voor triceps? evenueel verhoogd met bankie onder m'n voeten ( dan lig ik dus schuin naar beneden gericht)
 
Laatst bewerkt:
Wat is de reden dat je deze wil gaan toevoegen aan je borstschema? Denk dat je namelijk ook makkelijk zonder kan
 
gebruik een rugta... doe je het voor het open chain gebeuren trouwens?
 
Ik wil binnekort mijn borst schema's eens gaan opvullen met alleen maar press en push up oefeningen.

De push ups oefeningen wil ik superzwaar gaan doen met lichaamsgewicht + schijf(ven)


- Ik zit te denken aan opdrukken met tussen 2 bankies in voor incline chest.
- Updrukken tussen 2 banies in en met mijn tenen rustend op een ander bankie voor flat op te drukken.
- En push ups met m'n tenen op 1 bankie en de m'n handen op de grond voor decline press.



wanneer dit goed gaat wil ik m.b.v: schijven het zwaarder maken, om precieze chest te kunnen verdelen.

1. Hoe kan ik het beste iets met schijven gaan doen, tav. op m'n rug leggen of weet ik veel wat?
Rugtas, de banden strak trekken als je de rugzak op je rug hebt. (Tegen het af-/ wegschuiven)
2. Tips,varianten, ervaringen met soortgelijke manieren van?
Doe zelf wel eens opdrukken met m'n handen op 2 dumbbells met een aantal schijven die er los aan zitten; zodat je je balans moet bewaren om te stabiliseren, voelt erg goed.
3. Hoe kan ik middels deze oefeningen zoveel mogelijk m'n borst isoleren en m'n triceps, schouders en rug uitschakelen?
Tja, langzaam uitvoeren, handen breed plaatsen (zodat het een fly-press-beweging wordt) voor borst, en smal voor triceps.
4. En kan ik met heel smal push ups/handen tegenelkaar aan niet heel goed m'n triceps trainen, een omgekeerde small bandrunken voor triceps? evenueel verhoogd met bankie onder m'n voeten ( dan lig ik dus schuin naar beneden gericht)
Ik zou als je je triceps echt wilt pakken met opdrukken: 2 dumbbells met schijven eraan ter hoogte van je hoofd leggen, en dan desnoods met reverse grip ermee opdrukken, reverse grip is erg zwaar.
En ik gebruik dumbbells omdat ze wat handzamer zijn om dichtbij/ verder van elkaar af te zetten.
 
Omdat ik terug wil naar de basis. dat is de reden dat ik ze doe. En met de bedoeling om beter te worden in presses/ eigen lichaamsgewicht oefeningen.

ik denk wanneer je ze goed zwaar doet, het eens een hele goede nieuwe reeks oefeningen kan zijn (lichaamsgewicht + plates/schijven) samen met:
press,fly,crossover,dip oefeningen.
 
Wat is de reden dat je deze wil gaan toevoegen aan je borstschema? Denk dat je namelijk ook makkelijk zonder kan

het blijft toch een goede aanvulling hoor
 
Inderdaad ik ook een oude rugzak scoren en deze vullen met schijven voor te dippen,push ups,chinnen etc...

Vraag: hoe kan ik met alle varianten van de push ups, zo goed mogelijk m'n pecs isoleren? M'n schouders en triceps zo veel mogelijk uit schakelen?

Hoe ga ik dat aanpakken. Houding, miaer van uitvoering tips?
 
breed pakken
 
Omdat ik terug wil naar de basis. dat is de reden dat ik ze doe. En met de bedoeling om beter te worden in presses/ eigen lichaamsgewicht oefeningen.

ik denk wanneer je ze goed zwaar doet, het eens een hele goede nieuwe reeks oefeningen kan zijn (lichaamsgewicht + plates/schijven) samen met:
press,fly,crossover,dip oefeningen.

als je trug naar de BASIS wil, en beter wil worden in PRESS oefeningen en in eigen lichaamsgewicht oefeningen, dan snap ik niet dat je zoiets vraagt :

"raag: hoe kan ik met alle varianten van de push ups, zo goed mogelijk m'n pecs isoleren? M'n schouders en triceps zo veel mogelijk uit schakelen?"

wil je basis? probeer dan eens zoveel mogelijk spieren te gebruiken om de oefeningen te vervolledigen, niet zo min mogelijk.
 
Il wil zoveel mogelijk m'n pecs aanspreken bij alle borst-oefeningen. Daar doe ik ze ook voor.
 
Back
Naar boven