AndroidHealthClinic

weightgainer i.p.v. proteineshake post-workout?

Ja heel goed idee..

Je hebt je glycogeen voorraad uitgeput en je lichaam groeit pas als deze weer aangevult is. Na je training is je lichaam veel insuline gevoeliger en je zult dus goed gebruik maken van je KH en prot.

Je moet altijd na je training KH nemen.. banaantje brinta broodje zeg het maar

Na je training snelle (simpele) KH tot je nemen. Dit omdat deze snel opgenomen kan worden samen met je whey. Daarom vind ik het geen goed idee dat je weightgainer gaat nemen, omdat deze complexe KH bevat, zodat deze trager worden opgenomen.

Ja Dextrose of eventueel maltodextrines, en in een weightgainer zitten meestal "tragere" koolhydraten.

• Topic Starter Topic Starter
dan neem je toch gewoon dextrose bij je wg..

Ik weet niet of dan die complexe KH alsnog de opname van de whey vetraagd.

CQ_Demolisher zei:
no offense maar wie ziet er beter uit dandy of champ ?
heheh

:sad:, :D

ik ga morgen met champ sparren dus:)

enne ik raad een banaan zeker niet af, maar geeft de voorkeur aan snellere suikers

enne CQ, blijf eens van die dextrose af man, suikerjunk

dandyman zei:
:sad:, :D

ik ga morgen met champ sparren dus:)

enne ik raad een banaan zeker niet af, maar geeft de voorkeur aan snellere suikers

enne CQ, blijf eens van die dextrose af man, suikerjunk
kk, ik vervang het door siroop

btw lees the Complete Guide to sports nutricion van Anita Bean maar 's
gaat ze lang door over wat de bonussen zijn van dextrose/siroop vermengd door water tijdens de training

CQ_Demolisher zei:
kk, ik vervang het door siroop

btw lees the Complete Guide to sports nutricion van Anita Bean maar 's
gaat ze lang door over wat de bonussen zijn van dextrose/siroop vermengd door water tijdens de training

ok, tijdens training kan ik t me enigszins voorstellen.
sportdrankjes beavtten ook suikers en kan tijdens trainen op zich niet alteveel kwaad. doch lijkt t me niet raadzaam aangezien je dan tijdens je cutfase (denkend over langer termijn) eerder futloos en moe zult raken omdat je dan neem ik an minder dextrose zal nemen en dan grotendeels tussen je oren t idee hebt t niet lang en zwaar vol te kunnen houden.
maar hou t gedurende de dag gewoon op complexe kh ipv overal dextrose aan toe te voegen

dandyman zei:
ok, tijdens training kan ik t me enigszins voorstellen.
sportdrankjes beavtten ook suikers en kan tijdens trainen op zich niet alteveel kwaad. doch lijkt t me niet raadzaam aangezien je dan tijdens je cutfase (denkend over langer termijn) eerder futloos en moe zult raken omdat je dan neem ik an minder dextrose zal nemen en dan grotendeels tussen je oren t idee hebt t niet lang en zwaar vol te kunnen houden.
maar hou t gedurende de dag gewoon op complexe kh ipv overal dextrose aan toe te voegen
dude, dat doe ik toch ook helemaal niet

CQ_Demolisher zei:
dude, dat doe ik toch ook helemaal niet

sorry, idd..liet me ff gaan. had me vergist. dacht aan je extra eiwitten en bananen in weightgainer en vergiste me daarin..my bag:sad:

beschouw maar als niet gepost ok:thumb::)

He maar dandy, Na je training de dextrose met Whey. Maar zag een keer dat je dat in water moet doen omdat melk de opname zou vertragen? ok met die dextrose er door heen ?

Heeft iemand een label ofzo met ingredienten van een weightgainer waarin specifiek wat complexe KH's staan? Er zit namelijk wel altijd Maltodextrine in wat officieel een complexe KH is maar net zo snel wordt opgenomen als suiker bekant. Ik kan namelijk geen weightgainer op het inet vinden waarin in specifiek trage KH's zitten.... help?

Ryu zei:
He maar dandy, Na je training de dextrose met Whey. Maar zag een keer dat je dat in water moet doen omdat melk de opname zou vertragen? ok met die dextrose er door heen ?
een fitness-instructeur zou dit toch moeten weten haha..

melk/water maakt feitelijk weinig uit..het is de caseine die traag wordt opgenomen en de effecten van melk zijn bijna nihil..

frietbakker zei:
Heeft iemand een label ofzo met ingredienten van een weightgainer waarin specifiek wat complexe KH's staan? Er zit namelijk wel altijd Maltodextrine in wat officieel een complexe KH is maar net zo snel wordt opgenomen als suiker bekant. Ik kan namelijk geen weightgainer op het inet vinden waarin in specifiek trage KH's zitten.... help?

het zijn voornamelijk toch trage KH's die in een WG zitten denk ik..
en als het op internet niet te vinden, zul je het prolly ook niet in de winkels aantreffen..

Jongens, de meeste Weight-Gainers barsten
van de snelle KH, heb je nooit geproeft hoe zoet
zo'n shakie is??

Terug
Naar boven